شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی/ کوچکی‌نژاد در گفتگو با شمانیوز:

صدا و گلایه های بازنشستگان را بشنوید

صدا و گلایه های بازنشستگان را بشنوید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گزارش‌هایی از سوی بازنشستگان به ما مخابره شده که نشان می‌دهد با تأخیر مبالغ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان واریز شده که باید این مشکلات رفع شود و رضایت بازنشستگان را جلب کرد.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره ضرورت حمایت از بازنشستگان گفت: بازنشستگان جزء آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و اینها بعد از 30 سال کار نیازم به حمایت دارند ولی متأسفانه خیلی به وضعیت بازنشستگان توجه نمی‌شود و دلیلش هم فقط به خاطر مشکلاتی است که صندوق‌ها با آن مواجه هستند.

وی افزود: صندوق‌های بازنشستگی به شدت به دولت وابسته هستند و این وابستگی تقریباً نزدیک به 90 درصد است؛ به عبارت بهتر نزدیک به 90 درصد بودجه این صندوق‌ها از بودجه عمومی تأمین می‌شود و اگر رویه اینگونه پیش برود به احتمال بسیار زیاد طی سال‌های آینده به 100 درصد هم برسد؛ در صورتی که خود صندوق‌ها باید مولد و درآمدزا باشند ولی اصلاً درآمدزا نیستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از معیشت بازنشستگان باید حمایت شود، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در افزایش قدرت خرید آنها مؤثر است البته به شرط اینکه این قانون به خوبی اجرایی شود. به هر حال طبق برنامه هفتم توسعه طی پنج سال باید حقوق بازنشستگان 90 درصد حقوق شاغلان همتراز باشد و سال‌ها بود که درصدد تصویب این قانون بودیم و حالا که این قانون به تصویب رسیده انتظار می‌رود صندوق‌های بازنشستگی در اجرای آن به درستی عمل کنند البته گزارش‌هایی از سوی بازنشستگان به ما مخابره شده که نشان می‌دهد با تأخیر این مبالغ واریز شده که باید این مشکلات رفع شود و رضایت بازنشستگان را جلب کرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه صدای اعتراض بازنشستگان را باید شنید، اظهار کرد: بازنشستگان گلایه‌مند هستند و مطالباتی دارند و مطالبات آنها را باید پاسخ داد. بارها گفته‌‎ام که حمایت از معیشت بازنشستگان در گرو مولد ساختن صندوق‌هاست به ویژه اینکه در آینده بر تعداد بازنشستگان هم افزوده خواهد شد. به هر حال ترکیب سنی جمعیت تغییر کرده و انتظار می‌رود ورودی و خروجی‌های صندوق برابر نباشند و لذا ضرورت دارد صندوق‌ها را مولد کرد و خودشان منبع درآمد مستقل و قابل توجهی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خدا به داد ما بازنشسته ها برسه

  • ناشناس

    با سلام دولت چهاردهم امیدوارم که شما هم مثل دولتهای قبلی نباشید و مطالعات باز نشسته ها را بدهی ودوایی از دردی بشوید ومعوقهای که احکام صادر شده را هم بدهید

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی