شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان داد همه را در آورد

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان داد همه را در آورد

خبر هایی حاکی از عدم واریز به موقع حقوق بازنشستگان گزارش شده است.

به گزارش شمانیوز :حقوق بازنشستگان به عنوان منبع اصلی درآمد آن‌ها پس از پایان دوران کاری، اهمیت زیادی در تأمین نیازهای معیشتی و رفاهی دارد.افزایش مستمر حقوق بازنشستگان به دلیل تورم و تغییرات اقتصادی، از جمله چالش‌های اصلی است که نیازمند توجه و برنامه‌ریزی مناسب است.حمایت از حقوق بازنشستگان نه تنها به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها کمک می‌کند، بلکه به ایجاد حس امنیت و آرامش در جامعه نیز منجر می‌شود.خبرهایی مبنی بر تاخیر در پراخت حقوق بازنشستگان گزارش شده است. 

بازنشستگان در تماس‌های مکرر ضمن انتقاد از این تاخیر می‌گویند: تاخیر ۴ روزه نظام زندگی ما را مختل کرده و همه برنامه‌هایمان را به هم ریخته است. چهار روز تاخیر در جدول اعلامی تامین اجتماعی بی‌سابقه است.

 بازنشستگان کارگری در تماس با خبرنگار ایلنا از تاخیر در پرداخت حقوق شهریور خود انتقاد کردند. براساس آنچه بازنشستگان اعلام کرده‌اند، مستمری مستمری‌بگیرانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» شروع می‌شود با ۴ روز تاخیر در ۲۴ ماه و آن‌هایی که نام خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، ۲۵ شهریور پرداخت ‌شده است؛ چهار روز تاخیر در جدول اعلامی تامین اجتماعی بی‌سابقه است.

«علی‌اکبر عیوضی» عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران در انتقاد از این تاخیر می‌گوید: این تاخیر طولانی نشان از ناتوانی مدیرعامل تامین اجتماعی و عدم درک معاونین مالی این سازمان از بحث مستمری و وضعیت مستمری‌بگیران دارد. در ۴۰ سال گذشته این تاخیر سابقه نداشته است؛ عجیب است که خودشان جدول اعلام می‌کنند ولی در اجرا آن را به دست فراموشی می‌سپارند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان زندگی خود را با روال پرداخت مستمری‌ها تنظیم کرده‌اند و حتی یک روز تاخیر همه مناسبات زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد؛ اضافه کرد: بازنشسته منبع درآمد دیگری ندارد و وقتی مستمری ماهانه با چهار روز تاخیر پرداخت می‌شود، مشکلات بسیار به وجود می‌آید؛ حتی ممکن است بازنشسته نان خالی در خانه نداشته باشد.

عیوضی ادامه داد: متاسفانه درک درستی از زندگی بازنشستگان کارگری که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها زیر خط فقر هستند، ندارند؛ حقوق بازنشستگان، حقوق نجومی نیست که اگر با چند روز تاخیر پرداخت شد، آب از آب تکان نخورد؛ ما از وزیر کار جدید درخواست داریم به این موضوع ورود کرده و جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی