شمانیوز
شما نیوز

معصومی در گفتگو با شمانیوز:

افزایش یا کاهش مبلغ یارانه شوک اقتصادی در پی دارد

افزایش یا کاهش مبلغ یارانه شوک اقتصادی در پی دارد

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: درشرایط کنونی هم افزایش مبلغ یارانه اشتباه هست و هم افزایش قیمت بنزین؛ زیرا هر یک از اینها می‌توانند شوک بزرگی را به اقتصاد وارد کنند و تورم را شدت ببخشند.

سید کریم معصومی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره ضرورت عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها در کشور اظهار کرد: نزدیک به دو دهه هست که موضوع یارانه‌ها مطرح شده و همواره دولت‌ها به نوعی ارقام آن را تغییر داده‌اند. برخی به بهانه افزایش قیمت بنزین مبلغ یارانه‌ها را اضافه کرده‌اند و برخی دیگر هم با هدف حمایت از اقشار ضعیف و محروم ولی هیچ‌یک از دولت‌ها به این موضوع توجه نکرده‌اند که شیوه فعلی پرداخت یارانه مدت‌هاست در دنیا منسوخ شده و جواب نمی‌دهد.وی مخالفت خود با افزایش قیمت بنزین و کاهش یارانه حامل‌های انرژی را مخرب دانست و در این باره گفت: درشرایط کنونی هم افزایش مبلغ یارانه اشتباه هست و هم افزایش قیمت بنزین؛ زیرا هر یک از اینها می‌توانند شوک بزرگی را به اقتصاد وارد کنند و تورم را شدت ببخشند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین با توجیه اینکه دولت می‌خواهد سوبسید آن را مستقیم به مردم پرداخت کند، اصلاً منطقی نیست و بدون اقدامات کارشناسی می‌تواند شرایط اقتصادی را بدتر کند، افزود: اولاً هرگونه افزایش مبلغ یارانه و افزایش قیمت بنزین باید مجوز مجلس را داشته باشد و بدون نظارت مجلس این اقدام عملیاتی نخواهد شد و دوم اینکه در اینجا پای منافع عمومی در میان است و کمیسیون‌های تخصصی مجلس منافع عمومی را فدای منافع لحظه‌ای دولت‌ها نخواهد کرد.

معصومی بیان کرد: هم افزایش مبلغ یارانه‌ها پروژه‌ای شکست‌خورده است و هم افزایش قیمت بنزین و به طور کلی سیاست‌های قیمتی هیچگاه جواب نداده به ویژه در کشوری که درگیر تورم و گرانی است و هر تصمیم نادرستی می‌تواند شوک بدی به اقتصاد وارد کند.

وی در پایان گفت: دولت ابتدا ثبات قیمتی را در اقتصاد رقم بزند و ریشه‌های تورم را مهار کند و مشارکت مردم در اقتصاد را افزایش دهد و سپس برروی یارانه‌ها تمرکز داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی