شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی / رحماندوست در گفتگو با شمانیوز مطرح کرد:

زیان بازنشستگان از حضور سیاسیون در صندوق‌ها

زیان بازنشستگان از حضور سیاسیون در صندوق‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: صندوق‌های بازنشستگی به حیاط خلوت برخی سیاسیون تبدیل شده‌اند و لازم است که سیاسیون را از این صندوق‌ها کنار زده و مدیران و تیم‌های اقتصادی قوی را جایگزین آنها کرد.

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، با بیان اینکه حمایت از رفاه و معیشت بازنشستگان امری لازم و ضروری است، گفت: در حوزه حمایت از معیشت بازنشستگان باید اقدام اساسی صورت پذیرد و به نظر من مشکل معیشت بازنشستگان را نمی‌توان با یک یا دو میلیون تومان اضافه‌پرداختی جبران کرد.وی افزود: طی سال‌های گذشته هر اقدامی که برای حمایت از معیشت بازنشستگان صورت پذیرفته مقطعی و گذرا بوده و نمی‌توان آن را نسخه‌ای دائمی و شفابخش دانست. به عبارت بهتر این اقدامات صرفاً اثرگذاری کوتاه داشته و پس از مدتی دوباره قدرت خرید بازنشستگان کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌حل مؤثر در تقویت قدرت خرید بازنشستگان در گرو رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی است، گفت: صندوق‌های بازنشستگی به حیاط خلوت برخی سیاسیون تبدیل شده‌اند و لازم است که سیاسیون را از این صندوق‌ها کنار زده و مدیران و تیم‌های اقتصادی قوی را جایگزین آنها کرد. 

رحماندوست بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی خیلی مولد نیستند و لذا لازم است در راستای مولدسازی این صندوق‌ها، آنها را در پروژه‌های اقتصادی سودساز مشارکت داد و سپس سودهای به دست آمده را در پروژه‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرد و اگر این رویه برای سال‌ها ادامه پیدا کند هم مشکل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی حل خواهد شد و هم اینکه صندوق‌ها می‌توانند وام‌های قرض‌الحسنه قابل توجه و مزایای بیشتری را به مستمری‌بگیران خود پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: اقدام مهم بعدی دیگر در راستای حمایت از معیشت بازنشستگان آن است که دولت بازنشستگانی که حقوق اندکی دریافت می‌کنند و یا از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند را شناسایی کند تا از این طریق بداند کدام بازنشسته ضعف مالی دارد و کدام یک از شرایط مالی بهتری برخودار است و براساس آمایشی که انجام می‌شود حمایت‌های هدفمند را متوجه مستمری‌بگیران با قدرت خرید اندک سازد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حمایت‌های رفاهی و مالی بیشتر از بازنشستگان می‌تواند به پویایی این قشر کمک کند و در نظر داشته باشیم حمایت‌ها باید دائمی و متناسب با تورم پیش بروند و نباید محدود به یک دوره زمانی خاص شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی