شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی / یوسفیان در گفتگو با شمانیوز:

اغلب بازنشستگان زیر خط فقر حقوق می‌گیرند

اغلب بازنشستگان زیر خط فقر حقوق می‌گیرند

نماینده ادوار مجلس گفت: به جرئت می‌گویم اغلب بازنشستگان کشور کمتر از 20 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، آیا این حقوق برای فرد بازنشسته مبلغی است؟ وقتی خط فقر بیش از 30 میلیون تومان اعلام شده چگونه می‌توان کمتر از 20 میلیون تومان حقوق پرداخت کرد. در چنین شرایطی که اغلب بازنشستگان کشور زیر خط فقر قرار دارند.

عزت‌الله یوسفیان، کارشناس اقتصادی و نماینده ادوار مجلس در گفتگو با شمانیوز، اعتراض بازنشستگان را بحق دانست و در این باره گفت: فکر کنید فردی 30 سال کار کرده و پس از آن با حقوقی بخور نمیر بازنشست می‌شود، آیا واقعاً این حقوق در شأن یک بازنشسته ایرانی هست که 30 سال به این کشور خدمت کرده است.وی افزود: صندوق‌های بازنشستگی می‌گویند پول نداریم، دولت از کسری بودجه سخن می‌گوید و مجلس هم طبق معمول به دولت تذکر می‌دهد قوانین مصوب عیناً باید اجرایی شوند؛ در اصل هیچ یک از اینها برای بازنشستگان آب و نان نمی‌شود. به جای دعواهای زرگری باید برای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان  تصمیمی جدی گرفت.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان نیازمند تصمیمی بزرگ در درون حاکمیت است. بازنشستگان وضعیت خوبی ندارند مخصوصاً در جایی مانند تهران و دیگر کلان‌شهرها با 10 میلیون یا 15 میلیون تومان نمی‌توان زندگی کرد. به جرئت می‌گویم اغلب بازنشستگان کشور کمتر از 20 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، آیا این حقوق برای فرد بازنشسته مبلغی است؟ وقتی خط فقر بیش از 30 میلیون تومان اعلام شده چگونه می‌توان کمتر از 20 میلیون تومان حقوق پرداخت کرد. در چنین شرایطی که اغلب بازنشستگان کشور زیر خط فقر قرار دارند.

یوسفیان با بیان اینکه باید پذیرفت صندوق‌های بازنشستگی به خوبی اداره نشده‌اند و مدیران ضعیف برای آنها انتخاب شده است، گفت: مدیران صندوق‌های بازنشستگی باید بتوانند کار اقتصادی کنند، پول درآورند، قرارداد منعقد کنند و به طور کلی زنجیره ارزش برای شرکت‌های تابعه فراهم آورند و اجازه ندهند صندوق‌ها به قلک دولت‌ها تبدیل شده و هرگاه دولت خواست از آن برداشت کند.

وی تأکید کرد: باید پذیرفت با یکی دو میلیون تومان نمی‌توان وضعیت زندگی بازنشستگان را در شرایط تورم بهبود بخشید. بازنشستگان نیازمند حمایت واقعی هستند ولی گاهاً برخی‌ها راه‌های حمایت واقعی از بازنشستگان را نمی‌دانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی