شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا و سکه

یک پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه / قیمت طلا و سکه به کدام سمت می رود ؟

یک پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه / قیمت طلا و سکه به کدام سمت می رود ؟

یک کارشناس اقتصادی پش بینی مهمی درباره قیمت طلا و سکه در آینده ارائه داده است.

به گزارش شمانیوز :قیمت طلا و سکه به عوامل مختلفی بستگی دارد.قیمت طلا و سکه می‌تواند به‌طور مداوم تغییر کند.تغییرات در نرخ ارز، به‌ویژه نرخ دلار، می‌تواند بر قیمت طلا و سکه در ایران تأثیر بگذارد.افزایش نرخ دلار معمولاً به افزایش قیمت طلا  و سکه منجر می‌شود.

پیش بینی قیمت سکه و طلا 

قیمت طلا به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر رسیده و در حدود ۲۶۰۴ دلار معامله می‌شود.

به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا (XAU/USD) که در تلاش است تا از یک صعود متوسط ​​آسیایی استفاده کند، نزدیک به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای، در حدود ۲,۶۰۵-۲,۶۰۴ دلار که روز گذشته آزمایش شد، باقی می‌ماند.

از آن طرف، بدان دلیل که به نظر می‌رسد معامله‌گران هم‌اکنون احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نوامبر را کاملاً نادیده گرفته‌‌اند، دلار آمریکا (USD) به بالاترین حد خود در هشت هفته‌ی اخیر رسید. جدای از این، افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده برای فلز زرد غیر بازده، سقف صعودی دارد.

با این حال، جهش مکرر این هفته از مجاورت علامت ۲۶۰۰ دلاری، قبل از اعمال شرط‌های نزولی تهاجمی پیرامون قیمت طلا و موقعیت‌یابی برای ضررهای عمیق‌تر، محتاطانه است. معامله‌گران همچنین ممکن است ترجیح دهند پیش از انتشار آخرین ارقام تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده به حاشیه بروند.

در چشم‌انداز داده‌ها، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) ممکن است انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار دهد که بر میزان تقاضای دلار می‌افزاید و انگیزه‌ی جدیدی برای طلا XAU/USD ایجاد می‌کند.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: با توجه به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و دلار قوی‌تر، افزایش قیمت طلا در حاشیه باقی می‌ماند.

صورتجلسه‌ی نشست FOMC در سپتامبر نشان داد که اکثریت، حامی کاهش ۵۰ واحدی نرخ پایه هستند، چرا که کمیته اطمینان داشت که تورم به سمت هدف ۲ درصدی حرکت می‌کند.

با این حال، برخی از شرکت‌کنندگان با استناد به تورم بالا، رشد اقتصادی قوی و نرخ پایین بیکاری، تنها کاهش ۲۵ واحدی در ثانیه را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این، توافق نظر وجود داشت که کاهش بیش از اندازه‌ی نرخ بهره، فدرال رزرو را به هیچ سرعت معینی برای کاهش آتی، پایبند نخواهد کرد و دلار آمریکا را به بالاترین حد دو ماهه خواهد رساند.

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، با اشاره به عدم قطعیت‌های معنادار پیرامون چشم‌انداز اقتصادی، استدلال کرد که وی طرفدار کاهش کمتر نرخ بهره در آینده است.

از طرفی، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون تأکید کرد که سیاست در مسیری از پیش تعیین‌شده نیست و به داده‌ها وابسته خواهد بود و حفظ شرایط سالم بازار کار مهمی است.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، با تأکید بر احتمال یک یا دو کاهش دیگر نرخ بهره در سال جاری، خاطرنشان کرد که کاهش ۵۰ واحدی در سپتامبر، چیزی در مورد اندازه‌ی کاهش‌های بعدی نمی‌گوید.

معامله‌گران هم‌اکنون با احتمال بیشتری قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو هزینه‌های استقراض را تنها ۲۵ واحد در ثانیه در نوامبر کاهش دهد و با احتمال بیش از ۲۰ درصد نرخ‌ها را در نوامبر نگه دارد.

در حوزه‌ی خزانه‌داری، بازده اوراق قرضه‌ی دو ساله‌ی دولت آمریکا حساس به نرخ به بالاترین بازدهی خود از ۱۹ اوت رسید و بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز به سطوحی رسید که از ۳۱ جولای مشاهده نشده بود.

در کنار این‌ها، در پی وعده یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر تداوم حملات، تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و ایران، سرمایه‌گذاران را وادار به موضع محتاطانه کرد.

این امر، در کنار برخی تغییر موقعیت‌های تجاری در آستانه‌ی گزارش مهم شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI)، تا حدودی از قیمت امن طلا در جلسه‌ی آسیایی در روز پنج‌شنبه حمایت می‌کند.

چشم‌انداز تکنیکال: قیمت طلا به احتمال زیاد فروشنده جدیدی را جذب می‌کند و در نزدیکی نقطه شکست ۲۶۳۰ دلار باقی می‌ماند.

از منظر تکنیکال، شکست این هفته به زیر منطقه ۲۶۳۰ دلاری، که نشان‌دهنده‌ی مرز پایین محدوده‌ی معاملات کوتاه‌مدت است، به عنوان یک محرک کلیدی برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته شد.

با این اوصاف، نوسانگرهای نمودار روزانه، اگرچه کشش خود را از دست داده‌اند، در محدوده مثبت قرار می‌گیرند. علاوه بر این، قیمت طلا تاکنون توانسته است بالای ۲۶۰۰ دلار باقی بماند. این امر باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای ضررهای عمیق‌تر، منتظر یک شکست پایدار و پذیرش در زیر سطح مذکور باشیم. سپس طلا XAU/USD ممکن است نزول را به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۲۵۶۰ دلار در مسیر به منطقه ۲۵۳۵-۲۵۳۰ دلار امتداد دهد و در نهایت به سطح روانی ۲۵۰۰ دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که نقطه شکست حمایت از محدوده معاملاتی، در حدود منطقه ۲,۶۳۰-۲,۶۳۵ دلار، هم‌اکنون به عنوان یک مانع فوری عمل می‌کند. هر حرکت بیشتر به سمت بالا می‌تواند به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و در نزدیکی مرز افقی ۲۶۵۷ الی ۲۶۵۸ دلار باقی بماند.

یک قدرت پایدار فراتر از دومی می‌تواند قیمت طلا را به منطقه عرضه ۲۶۷۰-۲۶۷۲ دلار برساند که بالاتر از آن ممکن است گاوها هدفشان را به چالش بکشند که بالاترین سطح تاریخی، در حدود منطقه ۲۶۸۵-۲۶۸۶ دلاری است که در ماه سپتامبر لمس شد. این سطح، بلافاصله علامت ۲۷۰۰ دلار را به دنبال دارد که در صورت پاک‌شدن، زمینه را برای گسترش روند صعودی چند ماهه تثبیت می‌کند.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی