شمانیوز
شما نیوز

همسان سازی حقوق بازنشستگان

جزییات همسان سازی حقوق بازنشستگان از زبان سخنگوی دولت

جزییات  همسان سازی حقوق بازنشستگان از زبان سخنگوی دولت

فاطمه مهاجرانی ،خنگوی دولت خبرهای جدیدی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان ارائه داد.

به گزارش شمانیوز :سخنگوی دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان خبرهایی ارائه داده است. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به فرآیند تعدیل و تنظیم حقوق بازنشستگان به گونه‌ای اطلاق می‌شود که حقوق آن‌ها با حقوق شاغلان هم‌رده و مشابه در همان حوزه یا سازمان برابر شود. این اقدام به منظور ارتقاء سطح معیشت و کیفیت زندگی بازنشستگان انجام می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا با تغییرات اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی سازگار شوند. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان معمولاً شامل بررسی و ارزیابی مستمر حقوق و مزایای بازنشستگان و تطابق آن با شرایط روز جامعه است. این فرآیند می‌تواند به افزایش رضایت و امنیت مالی بازنشستگان کمک کند

سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار اطلاعات مبنی بر اینکه چرا دولت قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمی کند، توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمی کند، گفت: بخشی از این موضوع به بازنشستگان تامین اجتماعی مربوط می شود که حدود ۸ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق برای اجرای قانون همسان سازی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

در مورد بازنشستگان کشوری هم در حکم آنها برای همترازی با شاغلین پیچیدگی ها و مشکلاتی طبق اذعان وزیر تعاون وجود دارد؛ البته دولت فرآیند را آغاز کرده است و تا به خروجی مناسب از این رویه برسد کمی زمان بر است  به همین علت است که دولت موقتا روی به روش پرداختی های علی الحساب آورده است.

دکتر فاطمه مهاجرانی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما درباره اعداد و ارقام  اعلامی متفاوت دولت سیزدهم پیرامون جمعیت زیر خط فقر با آنچه که ازسوی وزیر تعاون دولت چهاردهم در شهریور گذشته خبرداد گفت: برای اینکه بدانیم میزان خط فقر چقدر است باید تعریف درستی از آن داشته باشیم.  رویکرد اصلی دولت در مرحله اول پرهیز از عددسازی است. اینکه بگوییم ما خط فقر را پایین آورده ایم و تورم کاهشی است باید مردم هم از آن درکی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی