شمانیوز
شما نیوز

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

خبر عجیب برای بازنشستگان / متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای این افراد متنفی شد

خبر عجیب برای بازنشستگان / متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای این افراد متنفی شد

رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح کشور صحبت های جدیدی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان ارائه داده است.

به گزارش شمانیوز :متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای تطبیق و تنظیم مجدد حقوق بازنشستگان بر اساس شرایط اقتصادی و تورم موجود است.متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به منظور بهبود شرایط زندگی این قشر و هماهنگی با شاخص‌های اقتصادی نظیر تورم و هزینه‌های زندگی انجام می‌شود.متناسب سازی حقوق بازنشستگان کمکی است تا بازنشستگان قدرت خرید خود را در برابر افزایش قیمت‌ها و تورم حفظ کنند.متناسب‌سازی حقوق نیازمند منابع مالی پایدار است و چالش‌های بودجه‌ای می‌تواند روند اجرای آن را کند یا پیچیده کند.اجرای موفق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نشان‌دهنده توجه و احترام به سال‌ها تلاش و خدمت این افراد در دوران کاری‌شان است و به افزایش رضایت و رفاه اجتماعی کمک می‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح کشور از نگرانی‌ها و ناامیدی‌های بازنشستگان سخن گفت و تأکید کرد که با وجود تصویب قانون متناسب‌سازی حقوق از اول فروردین ماه امسال، هنوز دولت هیچ سازوکاری برای اجرای آن اعلام نکرده است. این در حالی است که بودجه مورد نیاز برای این طرح از یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده تأمین شده است. آیا بازنشستگان نیروهای مسلح باید همچنان منتظر تحقق وعده‌ها باشند؟

در دیدارهای روسای کانون‌های استان‌ها با نمایندگان مجلس، موضوع متناسب‌سازی حقوق به‌عنوان یک مسئله کلیدی مطرح شده است. آقای قالیباف نیز در جلسه علنی مجلس در تاریخ ۱۸ مهرماه وعده داد که اقدامات لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد از همین ماه آغاز خواهد شد. اما به نظر می‌رسد دولت هنوز هیچ برنامه‌ای برای عملی کردن این وعده‌ها ندارد.

بازنشستگان نیروهای مسلح در این خصوص ابراز ناامیدی کرده و گفتند: "ما انتظار داشتیم احکام جدید این ماه صادر شود و حداقل پرداخت‌های علی‌الحساب متناسب‌سازی هرچه زودتر انجام شود." حالا سوال این است که آیا دولت به وعده‌های خود عمل خواهد کرد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی