شمانیوز
شما نیوز

قیمت برنج

پشت پرده گرانی ناگهانی قیمت برنج چیست؟

پشت پرده گرانی ناگهانی قیمت برنج چیست؟

قیمت برنج در بازار امروز افزایشی شد قیمت برنج خارجی 11 هزار تومان بالا رفت.

به گزارش شمانیوز؛ قیمت برنج امروز جهش یافت. درصورتی که در ماه های اخیر برای خرید برنج به بازار مراجعه کرده باشید حتما رگه هایی از افزایش قیمت برنج در انواع مدل‌های داخلی و وارداتی را مشاهده می‌کنید.

البته که به این نکته باید توجه داشت که برنج تنها کالای اساسی است که در یکی دو سال گذشته، کاهش قیمت را تجربه کرد و تولید کنندگان و وارد کنندگان، معتقدند که تازه به قیمت‌های قبلی خود برگشته است.

 

افزایش ۱۱ هزار تومانی قیمت برنج در یک ماه

بر اساس گزارشی که مرکز آمار ایران در بازه زمانی منتهی به ۲۷ مهر ماه منتشر کرده است قیمت هرکیلوگرم برنج در میادین میوه و تره بار تهران ۶۸ هزار تومان و در سطح شهر ۷۱ هزار تومان است که در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل به یک باره ۱۱ هزار تومان افزایش یافته و از ۶۰ هزار تومان به ۷۱ هزار تومان رسیده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران قیمت برنج ایرانی درجه یک در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ۱۱۵ هزار تومان بود که در این هفته به ۱۲۳ هزار تومان رسید و در مقایسه با ماه قبل ۵۰۰ تومان در هرکیلوگرم افزایش یافته است.

قیمت برنج ایرانی درجه دو نیز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در میادین میوه و تر بار شهرداری تهران ۸۲ و ۹۳ هزار تومان ، و در سطح شهر ۸۹ هزار تومان است که در مقایسه با ماه قبل هزار تومان افزایش یافته است.

گزارش های میدانی نیز افزایش قیمت برنج به ویژه برنج خارجی را تایید می کند به طوری که هر گونی برنج هندی ۱۰ کیلوگرمی در بازار از محدوده ۶۰۰ و خرده ای هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان صعود کرده است.

گفتنی است که درباره افزایش قیمت برنج در بازار موارد زیادی مطرح می شود در حالی که تشکل های مربوط دلیل آن را کاهش واردات می دانند و برخی از نمایندگان نیز با ارسال نامه ای خواهان ترخیص برنج های مانده در گمرک برای تنظیم بازار هستند، در عوض برخی از نمایندگان مجلس شمال کشور خبر از واردات بیش از اندازه این محصول می دهند.

درباره میزان تولید برنج در کشور نیز اختلافات شدیدی وجود دارد به طوری که برخی آن را ۲.۸ میلیون تن برآورد می کنند و برخی رقم کمتری را اعلام می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی