شمانیوز
شما نیوز

پرداخت ۴۰۰۰میلیارد تومان مالیات بنیاد در ۱۱سال

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در ۱۱ سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است از شفاف‌سازی مالی شرکت‌های زیرمجموعه این نهاد خبر داد و گفت: برنامه داریم اپراتور سینا با همکاری شرکت خارجی در حوضچه شماره ۲ بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

به گزارش شمانیوز: محمد سعیدی‌کیا امروز در نشست خبری با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در 3 بخش اقتصادی، فرهنگی-اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند، اظهارداشت: علت وجودی بنیاد رفع استضعاف و محرومیت زدایی است و تلاش ما در بخش اقتصادی با هدف رفع محرومیت انجام می‌شود.

وی به ساماندهی مالی و مالیاتی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: در ساماندهی بنیاد مصوب داشتیم که 70 شرکت این مجموعه ادغام شود و یا به فروش رسیده و یا منحل شوند که 75 درصد این پروژه عملیاتی شده است.

سعیدی‌کیا گفت: در حال حاضر 22 هلدینگ بنیاد به 11 هلدینگ کاهش یافته است و 70 درصد فروش شرکت‌ها را انجام داده‌ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: مسیر فروش همه شرکت‌ها از طریق مزایده بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد 15 سال قبل مالیات شرکت‌های خود را به صورت شفاف پرداخت می‌کرد، گفت: در 11 سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌ایم. تسویه حساب مالیات سال 93 را از وزارت اقتصاد گرفته‌ایم و برای مالیات سال 94 اواخر شهریور فهرست داده‌ایم که پس از بررسی بلافاصله تسویه حساب می‌کنیم.

وی درباره ارائه اطلاعات مالی بنیاد به بورس بیان کرد: مهمترین شفافیت مالی ما مصوبه مجمع است. مجمع سال 94 بنیاد در شهریورماه برگزار شد و به صورت شفاف به 2 زبان روی سایت ما مشخص است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: حسابرس ما سازمان بازرسی کل کشور است که هرساله برای همه دستگاه‌های اجرایی نظارت را انجام می‌دهد.

وی همچنین در باره تعیین تکلیف پورت اپراتور سینا در بندر شهید رجایی بیان کرد: شرکت سینا در بنادر بوشهر، امام خمینی (ره)، نوشهر و بندر شهید رجایی فعال است.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه‌ای برای شرکت سینا در نظر گرفتیم، بیان کرد: فعلاً سینا در حوضچه شماره یک بندر شهید رجایی فعال است همچنین در مناقصه سرمایه‌گذاری و بهره برداری حوضچه شماره 2 شرکت می‌کنیم گه اگر برنده شویم همزمان سرمایه گذاری دو اپراتور را عملیاتی می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در بندر شهید رجایی با شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری و اپراتوری شریک (جویند) شده‌ایم.

منبع:فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی