شمانیوز
شما نیوز

افزایش ۳۵ درصدی چغندرقند تحویلی کشاورزان

دبیرانجمن صنفی کارخانه‌های قند وشکر با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون و ۹۹۴هزار و ۶۳۷ تن شکر تا آخر فروردین در کشورتولید شده است،از افزایش ۳۵ درصدی چغندرقندتحویلی کشاورزان در سالجاری خبرداد.

افزایش ۳۵ درصدی چغندرقند تحویلی کشاورزان

به گزارش شما نیوز ، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۳۷ تن شکر تا آخر فروردین ماه امسال در کشور تولید شده است، گفت: تولید شکر امسال از دو میلیون تن عبور کند.

بهمن دانایی میزان شکر موجود در انبار کارخانه های قند تا مقطع ۳۱ فروردین سال جاری را یک میلیون و ۲۴۴ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان بالغ بر ۲۳۰ هزار و ۱۱۶ تن به شرکت بازرگانی دولتی تعلق دارد و مابقی به میزان حدود ۸۴۸ هزارو ۱۳۸ تن مربوط به کارخانه های قند و نزدیک به ۱۴۸ هزار تن متعلق به بخش خصوصی است.

وی، میزان چغندر خریداری شده با احتساب چغندر پاییزه را تا ۳۱ فروردین امسال بالغ بر ۸ میلیون و ۷۹ هزار و ۸۳۷ تن اعلام و تصریح کرد: از این میزان، حدود ۷۷۶ هزار و ۴۷ تن مربوط به چغندر پاییزه و مابقی به میزان ۷ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۹۱ تن مربوط به بهره برداری جاری است.

وی با بیان این که رقم تولید فوق در عمر ۱۲۲ ساله صنعت قند کشور بی سابقه است، گفت: میزان چغندر تحویلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۳۵ درصد افزایش داشته است.

دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران، شکر تولیدی از کل چغندر یاد شده را یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۲۶ تن عنوان کرد و اذعان داشت: از این میزان بالغ بر ۹۳ هزار و ۱۳۳ تن مربوط به چغندر پاییزه و ما بقی به میزان یک میلیون و ۵۰ هزار و ۹۳ تن مربوط به چغندر بهره برداری جاری است.

وی افزود: میزان نیشکر تحویلی تا ۳۱ فروردین ۹۷ بالغ بر ۷ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۴۹۷ تن و شکر تولیدی حاصل از آن ۸۵۰ هزار و ۶۶۱ تن می باشد.

دانایی با اشاره به آغاز بهره برداری از چغندر پاییزه از اردیبهشت ماه پیش بینی کرد:دست کم ۱۲۰ هزارتن شکر تولید و به جمع موجودی فوق افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد:میزان شکر تولید شده در دوره بهره برداری سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ بیش از ۷۸ درصد رشد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied