شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/ به بهانه سالگرد تولد برند بزرگترین اپراتور موبایل ایران و خاورمیانه

«همراه اول» دیجیتالی و ضرورت ارتقای برند

اپراتور اول با ربع قرن تجربه توانسته جایگاه ویژه ای در کشور و منطقه را به خود اختصاص دهد و امروز با 25 سال سابقه درخشان، چشم انداز منظومه خود را تعریف کرده که پیشبرد آن مستلزم بازنگری و ارتقای جایگاه برند این شرکت است.

«همراه اول» دیجیتالی و ضرورت ارتقای برند

به گزارش خبرنگار شمانیوز؛  امروزه ارتباطات به عنوان شریانی حیاتی در دستیابی به توسعه، زمینه برنامه ریزی های موفقیت آمیز و تحقق هدف های مدیریتی را فراهم می سازد. اینک قدرت در گرو برخورداری از کاربردی ترین شبکه‌ های ارتباطی و دسترسی به اطلاعات است .

ارتباطات و گسترش آن در دنیای امروزی از ارکان مهم دستیابی به کارآمدی و پیشبرد فعالیت ها محسوب می شود که هر فرد، نهاد و سازمانی به آن نیاز دارد. در جهان کنونی ارتباطات نقش مهمی در همگام شدن با تغییرها و دستیابی به فناوری اطلاعات ایفا می کند و نبود آن، مانع پیشرفت افراد و جامعه می شود. از این رو دسترسی افراد به ابزارهای ارتباطی نوین از نکته های کلیدی دستیابی به توسعه کشورها است.

شمانیوز به بهانه فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد عرضه نخستین سیم کارت در ایران توسط اپراتور اول تلفن همراه به نقش و عملکرد این شرکت ارتباطی به عنوان محبوب ترین اپراتور کشور پرداخته است.

نخستین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال ۷۳ با ظرفیت سازی برای ۹۲۰۰ شماره در شهر تهران آغاز شد. در ۱۹ مردادماه همان سال با واگذاری ۴ سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای اولین بار عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد. بنابراین با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این فناوری، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

 

«همراه اول» چگونه انتخاب شد؟

در بهمن ۸۸ یک مسابقه بزرگ پیامکی با عنوان یک اسم خوب انتخاب کن به منظور انتخاب نام این اپراتور برگزار شد که جایزه‌ای آن یک سیم کارت با شماره رند بود این مسابقه با استقبال شهروندان روبه‌رو شد و حدود ۷۰ هزار نفر در آن شرکت کردند مسئولیت انتخاب 10 نام از میان اسامی پیشنهاد شده به گروهی متشکل از چند مدیر و کارشناس سپرده شد و بیشترین فراوانی در ایده‌های مشترک آن به دو واژه همراه و اول مربوط می شد و کمیته با بررسی این 10 عنوان و به طور کامل تصادفی همراه اول را انتخاب کرد بنابراین اواخر همان سال طی مراسمی از همراه اول به عنوان برند شرکت رونمایی شد و برنده مسابقه را نیز با قرعه کشی از میان پیشنهاد دهندگان این نام انتخاب و معرفی شد.

 

شکل‌گیری شعار «هیچکس تنها نیست»

طی انتخاب این شعار یکی از بهترین ایده هایی که در جلسه مطرح و بررسی شد عبارت «هیچکس تنها نیست» بود که پس از بحث و گفت و گو در نهایت آن انتخاب شد.

لوگوی این شرکت با الهام از تاریخ هنر ایران از طرح ها و رنگ های اسلیمی طراحی شد. در لوگو از ترکیب فیروزه‌ای به عنوان رنگ اصلی و نارنجی به عنوان رنگ مکمل استفاده شد و طراحی آن به یکی از اعضای سرشناس انجمن گرافیک ایران سپرده شد که شامل دو حلقه افقی و عمودی است و تصور می شد این دو حلقه یادآور ازدواج اند که یکی از مهم ترین و مقدس ترین پیوند های انسانی است در این تصویر حلقه‌ها سکون ندارند گویی با شتاب به سمت جلو در حرکتند از این گذشته این دو حلقه را در کنار هم تصویری شبیه حرف «ه» از الفبای فارسی را می سازند که یادآور همراه اول است.

با این حال باید دانست «برند» یک مفهوم پویا و نیازمند رسیدگی مداوم است. شاید بتوان گفت همه برندها در گذر زمان نیازمند بازآفرینی هستند؛ بنابراین برخی از شرکت های بزرگ، هرچند سال یک بار دستی به سر و روی برند خود می کشند و جان تازه ای در آن می دمند.

حال با توجه به قدمت چندین ساله همراه اول و تغییر و تحولاتی که در چشم‌انداز و سند راهبردی این شرکت در طی سال‌های اخیر شکل گرفته و با نظر بر چشم‌انداز منظومه همراه اول که چشم‌انداز جدید این شرکت برای 5 سال پیش رو است و همچنین ربع قرن سابقه در خدمات اپراتوری، اکنون به نظر می‌رسد که باید کم کم به سمت بازنگری و ارتقای جایگاه برندش پیش رود. 

قطعا «تحقق رویای دیجیتال» که مأموریت اصلی این شرکت در نظر گرفته شده، با ارتقای جایگاه برند رابطه تنگاتنگی خواهد داشت و تسهیل گر مسیر تحقق آن خواهد بود تا «جایگاه همراه اول را به عنوان یکی از راهبران بازار آی سی تی منطقه و ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال» تثبیت کند.

گزارش:معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied