شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

0 تا 100 ثبت برند تجاری در ایران

شرکت های تجاری برای گسترش کسب و کار خود در شهر های دیگر و افزایش شعبه نیاز به ثبت برند تجاری و نام شرکت خود دارند. ثبت برند تجاری مراحل خاص خود را دارد که با طی کردن آن می توان از مزایای ثبت برند بهره مند شد.

0 تا 100 ثبت برند تجاری در ایران

ثبت برند تجاری

ثبت برند شرکت یکی از اولیت اموری میباشد که مدیرعامل هر کسب و کاری پس از ثبت شرکت خود به آن بپردازد چرا که نام برند تجاری هر کسب و کاری باید نامی کوتاه باشد و در ذهن هر مخاطبی قرارگیرد و مردم آن کسب و کار را با نام برند او بشناسند.

همچنین از مزیت های دیگر ثبت برند میتوان به انحصاری بودن ان اشاره کرد، یعنی اگر شما ثبت برند شرکت خود را انجام داده باشید هیچگاه کسی نمیتواند با آن نام فعالیت کند و در این صورت میتوانید از آن شخص شکایت کرده و جلوی فعالیت او را بگیرید.

مراحل ثبت برند تجاری

امروزه برای انجام هر کار اداری نیاز به گذراندن مراحل قانونی مشخص شده ای دارد. ثبت برند نیز از این قائده مستثنی نیست، در ادامه مراحل انجام ثبت برند را به ترتیب شرح خواهیم داد.

  1. استعلام نام برند

چنانچه برندی که انتخاب کرده اید مشابه آن ثبت شده باشد شما دیگر قادر به ثبت برند شخصی خود نخواهید بود. پس در گام اول باید استعلام بگیرید که آیا برندی که شما قصد ثبت آن را دارید قبلا ثبت شده یا خیر؟

برندی که شما می خواهید ثبت کنید باید معتبر باشد زیراچنانچه که برند شما برای بار اول از طرف اداره مالکیت معنوی رد شود برای بارهای بعدی شانس کم تری برای ثبت برند خواهید داشت.

  1. تهیه مدارک لازم

ثبت برند به مدارک احتیاج دارد که تهیه آن ضروری است. به طور کلی ثبت برند تحت مالکیت دو شخص حقیقی و حقوقی امکان پذیر می باشد پس در هنگام ثبت برند باید مدارک هر دو شخصیت را اعلام کنیم.

مدارک ثبت برند شخصی

  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی کارت بازرگانی (در صورتی لازم به تهیه است که حروف لاتین در آن به کار برده شده باشد)
  • کپی مجوز کار( جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب)

مدارک ثبت برند شرکتی

  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
  • کپی مجوز کار( جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب)
  • کارت بازرگانی

 

  1. ثبت اظهار نامه برند شرکت:

پس از این که مدارک را به سازمان ارائه کردید باید منتظر تایید اظهارنامه و ثبت در روزنامه باشید.

 

ثبت لوگو

ثبت لوگو یا علامت تجاری یکی از مهمترین ترین کارهایی میباشد ه شما باید در کنار ثبت برند خود به آن نیز بپردازید. ثبت لوگو به معنای ثبت علامت و آرمی میابشذ که کسب و کار شما با آن علامت و رنگ در بازار شناخته میشود. لوگوی شما باید دارای طرح و رنگی متمایز از سایر برند ها، ماندگاری در ذهن افراد، منحصر به فرد و غیر کپی، قابل نمایش در تمام سایز ها و رنگ های پس زمینه باشد. همچنین شما میتوانید ثبت لوگ خود را نیز بصورت جداگانه از ثبت برند خود به صورت شخصی یا شرکت نمایید.

 

جهت اطلاع از شرایط ثبت لوگو و 0 تا 100 ثبت لوگو روی کلیک زیر کلیک کنید

https://rotbebandi.co/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

 

 

چرا باید لوگو خود را ثبت کنیم؟

تصور کنید شما تولید کننده یک محصول هستید ثبت لوگوی خود بر روی محصولات مخاطبین و مشریان محصولات شما را با رقبایتان تمییز میدهند، حال اگر شما اقدام به ثبت برند و یا لوگو نکرده باشید رقبای شما لوگوی شما را ثبت میکنند و جلوی فعالیت شما با آن نام برند و لوگو را خواهند گرفت و شما دیگر اجازه فعالیت با آن را نخواهید داشت.

مزایای ثبت برند

ثبت برند برای شرکت مزایای فراوانی به همراه دارد که بسیار به سود صاحب شرکت خواهد بود. برخی از شرکت ها ثبت برند را امری بیهوده تلقی می کنند ولی اگر با فواید آن آشنا شوند قطعا هر چه زودتر برای این کار اقدام می کنند.

برخی از این مزایا را شرح می دهیم.

اعطای نمایندگی

اصلی ترین دلیلی که شرکت ها برای ثبت برند اقدام می کند دریافت اعطای نمایندگی است‌. به طور مثال اگر شرکتی بخواهد کار خود را گسترش دهد و در استان های دیگر فعالیت کند نیازمند دریافت نمایندگی از شهر های مختلف است تا برند شرکت ثبت نشده باشد این امر غیر ممکن است.

برندینگ و افزایش اعتبار

یکی از مهم ترین راه های بالا بردن راندمان شرکت تبلیغ آن است. به عبارتی ثبت برند یکی از ابزار های اصلی در موفقیت در امر بازار یابی برای شرکت است و باعث جلب اعتماد شرکت های دیگر برای بستن قرار داد می شود.

افزایش درآمد

همان طور که گفته در صورت ثبت برند شخص ثالث نیز می تواند از آن استفاده کند و امتیازحق استفاده از نام‌ برند خود باعث ایجاد منبع درآمد مستقیم برای شرکت می شود.

  • ثبت برند شرکت، از سو استفاده کردن دیگران از برند شما جلوگیری می کند.
  • ثبت برند شرکت باعث می شود، افراد جامعه با آن برند محصولات شما را در بازار بشناسند.

 

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند و لوگو دقیقا وابسته به هزنیه های دولتی و واریزی هایی میباشد که شما در هر مرحله باید به سازمان پرداخت نمایید بر خی از این هزینه ها میتوان به هزنیه روزنامه، اظهارنامه، حق الثبت و حق الدرج و... اشاره کرد. هزنیه ثبت برند شخصی و شرکتی تفاوت چندان زیادی باهم نخواهند داشت.

میزان اعتبار برند و لوگو

برند و لوگو نیز مانند سایر مجوز ها دارای اعتبار خاصی میباشد که گذشتن از آن اعتبار باعث کسب امتیاز آن از شما خواهد شد. برند و لوگو دارای اعتباری 10 ساله است و پس از آن نام برند و لوگوی، از شما سلب امتیاز خواهد شد، اما 6 ماه از پایان اعتبار آن شما میتوانید جهت تمدید آن اقدام نمایید. و در صورتی که برند و لوگوی خود را تمدید نکردید اگر شخص دیگری آن نام و علامت را ثبت نکرده باشد شما بازهم میتوانید اقدام به ثبت آن نمایید.

ثبت اظهار نامه علامت تجاری

قبل از ثبت اظهار نامه لازم است که با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی گواهی امضا برای برند و شرکت خود را دریافت کنید سپس وارد سامانه مالکیت معنوی به آدرس [ iripo.ssaa.ir] شوید نام کاربری خود را ثبت و مدارک را بارگزاری کنید.

بعد از اتمام این مراحل کد رهگیری دریافت خواهید کرد و بعد از تایید مدارک، دو نسخه قرار داد به آدرس شما ارسال خواهد شد و باید هر دو نسخه را امضا کنید و تنها یکی از آن نسخه ها را همراه فیش واریزی و مدارک برابر اصل به آدرس مرکز ثبت برند ارسال کنید و بعد از آن مراحل ثبت برند شما طبق روال اداری صورت خواهد گرفت و نتیجه آن به شما ابلاغ خواهد شد.

منبع: ( https://rotbebandi.co/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af/ )

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی