شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا

آیا می‌دانید در کانادا افراد خارجی همچون شهروندان این کشور از حقوق مالکیت مساوی و وام مسکن بهره‌مند می‌شوند؟

 

 آیا می‌دانید با سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید؟ پس چرا معطل هستید؟

امروزه کشور کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی از نظر کیفیت زندگی، اقتصاد و فرهنگ مناسب برای تحصیل و اشتغال افراد غیرمقیم محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد به فکر خرید ملک در این کشور هستند که آینده خود یا فرزندانشان را از این طریق تضمین کنند.

اگر شما نیز چنین تصمیمی دارید، باید فاکتورهای بسیاری را برای خرید ملک در کشور کانادا در نظر داشته باشید. همچنین توصیه می‌کنیم که پیش از هر اقدامی درباره چگونگی مالیات سرمایه‌گذاری و دریافت وام مسکن در این کشور اطلاعات کافی را دریافت کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است در روند خرید ملک با مشکلات بسیاری مواجه شوید و به اهداف خود دست پیدا نکنید.

آنچه باید درباره خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور کانادا بدانید!

اگر دقت کرده باشید امروزه بسیاری از افراد تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف در کشورهای خارجی به‌خصوص کانادا سرمایه‌گذاری کنند. زیرا این کشور در حال حاضر از نظر موقعیت جغرافیایی، امنیت اقتصادی، شرایط زندگی و فرهنگی نسبت به گزینه‌های دیگر از نظر ایرانیان مناسب‌تر است.

یکی از راه‌های پرطرفدار سرمایه‌گذاری در این کشور، خرید ملک است. زیرا کانادا یکی از معدود کشورهایی به شمار می‌رود که در آن افراد غیرمقیم همچون افراد مقیم می‌توانند نسبت به خرید املاک اقدام کنند. البته شما به عنوان فرد غیرمقیم برای این نوع سرمایه‌گذاری باید فاکتورها و نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا موفق شوید. نوع ملکی که قصد خرید آن را دارید و میزان هزینه‌ای که می‌توانید پرداخت کنید، دو مورد از مهم‌ترین نکات در این رابطه هستند که در ادامه به توضیح بیشتر آن‌ها می‌پردازیم:

چه نوع ملکی را در کانادا می خواهید بخرید؟

در کشور کانادا املاک انواع مختلفی دارند. به طوری که تنها منازل و خانه‌های این کشور به چند دسته از جمله موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • خانه مستقل و تک: گران‌قیمت‌ترین ملک در کانادا این نوع خانه‌ها است که با هیچ همسایه‌ای دیوار مشترک ندارند و ساختمان در وسط ملک قرار گرفته است.
  • خانه نیمه‌مستقل: این خانه‌ها برخلاف منازل مستقل با همسایه‌ها دیوار مشترک دارند اما زمین و ورودی آن‌ها جدا است.
  • کاندومینیوم یا کاندو: کاندو به یک واحد در یک ساختمان گفته می‌شود که امروزه پرطرفدار شده‌اند.
  • خانه شهری: همان خانه‌های معمولی هستند که از دو طرف با همسایه‌ها دیوار مشترک دارند و به نوعی به دیگر منازل وصل شده‌اند.
  • خانه‌های دوبلکس یا تریبلکس: ساختمان‌هایی هستند که چندین واحد مجزا دارند.

بنابراین با توجه به تنوع املاک در این کشور، ابتدا باید نوع ملک مورد نظر برای خرید را مشخص کنید. سپس بر اساس بودجه خود متراژ و موقعیت مکانی آن را انتخاب کنید و در مراحل بعدی سرمایه‌گذاری در کشور کانادا گام بگذارید.

برای خرید املاک در کشور کانادا چه مقدار می توانید هزینه کنید؟

نکته دیگر برای خرید هر گونه ملک در کانادا این است که میزان هزینه‌ پرداختی را تعیین کنید. در این رابطه باید بدانید عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی، نوع ساخت، نوع کاربری وغیره بر قیمت ملک تاثیر دارد. علاوه بر این برای خرید خانه یا دیگر املاک در این کشور علاوه بر هزینه آن باید هزینه‌های دیگری از جمله موارد زیر را نیز پرداخت کنید:

  • کارمزد‌های مربوط به ارزیابی بانک
  • هزینه بازرسی ملک یا خانه
  • بیمه خانه
  • هزینه‌های حقوقی
  • هزینه‌های مربوط به فرستادن وجوه به کانادا
  • و مالیات‌ها

مالیات خرید ملک در مناطق مختلف کانادا

یکی دیگر از نکات قابل توجه برای خرید ملک در کانادا، مالیات است. بر اساس قوانین این کشور همه افراد غیرمقیم برای خرید هر گونه ملک در کانادا باید مالیات پرداخت کنند. علاوه بر این ملزم به پرداخت مالیات‌های دیگری از جمله مالیات نقل و انتقال زمین، مالیات بر سفته‌بازی وغیره هستید.

بنابراین ابتدا باید مبلغ این مالیات‌ها را برای خرید ملک مورد نظر برآورد و سپس در صورت داشتن تمکن مالی کافی نسبت به خرید اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که شرایطی نیز برای دریافت تخفیف و کاهش مبلغ مالیات‌ها و مواردی از این قبیل نیز وجود دارد.

خرید ملک با دریافت وام مسکن از کشور کانادا

آیا می‌دانید در کانادا امکان خرید ملک با استفاده از وام مسکن برای افراد غیرمقیم فراهم شده است؟ در این رابطه باید بدانید شما نیز می‌توانید همچون شهروندان کانادا از وام مسکن برای خرید ملک استفاده کنید اما شروط مخصوص‌به‌خود را دارد.

یکی از این شروط این است که بسیاری از بانک‌های این کشور از افراد غیرمقیم مبلغ بیش‌تری را به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند. البته میزان سود وام مسکن برای افراد مقیم و غیرمقیم یکسان است. علاوه بر این برای دریافت وام مسکن کانادا باید نامه تایید اشتغال، گواهی مرجع بانک، دریافت صورت حساب حداقل سه ماه و چک اعتباری را تهیه کنید.

آیا دریافت اقامت دائم با سرمایه گذاری در کشور کانادا ممکن است؟

اگر شما نیز شنیده‌اید که با خرید ملک در این کشور می‌توانید اقامت دائم آن را دریافت کنید، باید بدانید درست است اما تحت باید واجد شرایط دیگری نیز باشید. در واقع دریافت اقامت دائم کانادا با سرمایه‌گذاری در این کشور به‌تنهایی ممکن نیست.

خرید ملک در کشور کانادا با کمک بهترین مشاوران

تا به اینجا متوجه شدید که برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور ابتدا باید نوع ملک و میزان هزینه‌ای که توانایی پرداخت آن را دارید، مشخص کنید. همچنین گفته شد برای سرمایه‌گذاری در کانادا باید مالیات‌های مختلفی را پرداخت کنید که البته امکان کاهش آن‌ها نیز وجود دارد.

علاوه بر این دانستید در این کشور امکان خرید ملک با استفاده از وام مسکن نه‌تنها برای شهروندان بلکه برای افراد خارجی نیز وجود دارد اما برای دریافت اقامت دائم از این طریق باید شرایط دیگر را نیز داشته باشید. بنابراین بهتر است مراحل سرمایه‌گذاری، خرید ملک و اقامت در این کشور از این طریق را با کمک مشاوران متخصص همچون مشاوران موسسه مهاجرتی صبا پیگیری کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی