شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

شبکه استلار چطور کار می‌کند؟

شبکه استلار چطور کار می‌کند؟

ارز استلار از آن دسته از رمز ارزهای کاربردی بازار است که به این راحتی‌ها نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. یک بار که مقاله معرفی این ارز دیجیتال را خوانده باشید، از این پس هر بار که نام آن را می‌شنوید، احتمالا حسی درون شما می‌گوید که باید بخشی از سرمایه‌های خود را برای خرید استلار قرار دهید. خوشبختانه هنوز هم قیمت استلار خیلی بالا نیست و شما می‌توانید برای خرید و سرمایه گذاری روی آن اقدام کنید. مسلماً هدف همه ما از ورود به بازار ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری کم‌ریسک و با امکان سوددهی بالاست. برای این منظور باید حتماً رمز ارزهای موجود در بازار را به خوبی بشناسیم. اگر هنوز شناخت کافی درباره XLM را ندارید، در همین مقاله سعی می‌‌کنیم تا شناخت کافی بر روی این رمز ارز را برای شما ایجاد کنیم.

ارز استلار چیست؟

ارز استلار با نماد XLM به عنوان توکن بومی شبکه استلار یک ارز دیجیتال کاربردی در زمینه پرداخت سریع و ارزان است. چالش‌های پرداخت‌ها نه فقط در کشور ما بلکه در تمام کشورها باعث شده تا بسیاری از توکن‌ها در بازار به فکر ارتقاء آن باشند. سرعت پایین، هزینه‌های بالا و البته امنیت پایین سه چالش اصلی پرداخت‌های سنتی در هر کشوری هستند که در کشور ما شدت آنها به مراتب بیشتر هم است. در این بین برخی از پلتفرم‌های توسعه یافته در بازار ارز دیجیتال به دنبال راهی برای برون رفت از این چالش‌ها هستند که یکی از بهترین آنها XLM است.

با این تعریف باید یادآوری کنیم که XLM در سال 2014 به عنوان یک ارز دیجیتال با شبکه غیرمتمرکز و با ساختار P2P یا همتا به همتا به بازار معرفی شده و از سال 2015 نیز دائما در حال به روز رسانی‌های متعدد برای ایجاد بهترین بستر در زمینه پرداخت‌های سریع و ارزان در جهان است. بنیانگذار شبکه این رمز ارز آقای جد مک کالب (Jed McCaleb) از هم‌بنیانگذاران شبکه ریپل است که در سال 2013 از این پروژه خارج شده و شبکه استلار را به وجود آورد.

کاربردهای ارز استلار

بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار کاربردهای بسیار زیادی دارند؛ اما آنها در هر یک از این کاربردها توسعه چندان زیادی نداشته و در قدم‌های اولیه مسیر رشد خود به سر می‌برند. اما Stellar کاملاً هدفمند ایجاد شده و دائماً نیز در حال افزایش کارایی‌هایی خود در هدف اصلی یعنی تبدیل شدن به رمز ارزی مناسب برای پرداخت‌های سریع و ارزان است. تسریع دسترسی کاربران به اکوسیستم پرداخت را می‌توان اصلی‌ترین کاربرد شبکه این رمز ارز تعریف کرد که البته رقابت بسیار زیادی نیز در بازار برای تبدیل شدن به بهترین گزینه در این باره وجود دارد.

کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های Stellar در کمترین زمان ممکن و با پرداخت هزینه‌های بسیار کم بهترین توکن‌های بازار را به توکن‌های کاملاً ناشناخته تبدیل کنند. کاربرد بسیار جذابی که هر توکنی نمی‌تواند این کاربرد را در بازار داشته باشد. همین کاربرد جذاب است که باعث شده تا وجود داشتن قیمت 0.095 دلاری، استلار هم در صرافی‌های بین المللی مانند بایننس و هم در صرافی‌های داخلی مانند والکس حجم معاملات بسیار بالایی داشته باشد.

نحوه کارکرد ارز استلار

یکی از موارد بسیار جذابی که در کنار قیمت استلار در حال حاضر جذابیت‌های سرمایه گذاری روی این رمز ارز را افزایش می‌دهد، نحوه کارکرد XLM است. البته از نظر ماهیت تفاوت چندان زیادی را نمی‌توانیم برای نحوه کارکرد این پلتفرم با سایر پلتفرم‌های غیرمتمرکز بازار در نظر بگیریم اما با این حال امکان استفاده از تنها بخشی از شبکه برای تایید تراکنش‌ها باعث شده تا شرایط برای Stellar کمی متفاوت باشد. در درون این شبکه کل سیستم برای تایید یک تراکنش به کار گرفته نمی‌شوند. هر گره بخشی از گره‌های قابل اعتماد را با خود همراه کرده و در کنار هم تبدیل به یک اکوسیستم برای تایید تراکنش‌ها می‌شوند.

با این ترفند عملاً هر تراکنش ایجاد شده در شبکه تنها نیاز به گره‌های یک اکوسیستم خواهد داشت. همین موضوع باعث شده تا سرعت تایید تراکنش‌ها در شبکه به حدود 1000 تراکنش در هر ثانیه برسد.

قیمت استلار چگونه تغییر می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین هدف‌ها در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در حال حاضر، خرید توکن‌هایی با قیمت بسیار پایین اما با پتانسیل سوددهی بالا هستند. در این بین قیمت استلار نشان از این دارد که این رمز ارز هنوز قدم‌های بسیار زیادی با اوج خود فاصله داشته و باید منتظر باشیم تا قیمت آن روند افزایشی به خود بگیرد. در حقیقت این رمز ارز در زمان فعلی بازار کاملا مفت و با حباب منفی در حال معامله است. احتمالاً به زودی و با شروع روندهای افزایشی در بازار ارز دیجیتال باید شاهد رشدهای قابل توجه در قیمت Stellar باشیم. حجم معاملات بالای این توکن در صرافی‌هایی مانند بایننس یا در صرافی‌های داخلی مانند والکس نشان از این دارد که کاربران نیز به این نتیجه رسیده و در حال وارد کردن بخشی از سرمایه‌های خود روی این رمز ارز هستند.

بهترین راه برای خرید استلار چیست؟

یکی از چالش‌هایی که کاربران ایرانی باید در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به حل آن بپردازند، انتخاب بهترین روش برای خرید استلار یا هر رمز ارز دیگری است. برای خرید استلار شما باید کم هزینه‌ترین مسیر را در پیش بگیرید. مسیری که در آن نیاز به پرداخت کارمزدهای بالا نداشته و از این گذشته Stellar را نیز با توجه به قیمت جهانی بخرید. هر چند استفاده از خدمات صرافی‌های بین‌المللی ممکن است شما را به هدف دوم یعنی خرید و استفاده از صرافی‌های بین‌المللی برساند، اما کارمزدهای بسیار سنگینی را روی دست شما باقی گذاشته و بخشی از دارایی‌ها شما از این طریق سوخت می‌شوند.

خرید استلار در صرافی‌های داخلی معتبر و شناخته شده که حجم معاملات بالایی داشته باشند، یکی از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند این چالش را برای شما برطرف سازد. شما می‌توانید با انتخاب پلتفرم‌هایی مانند والکس در داخل کشور، برای خرید استلار اقدام کرده و در نهایت این توکن را در حساب صرافی یا کیف پول خود نگهداری نمایید.

استلار بخریم یا خیر؟

درباره قیمت پایین استلار صحبت کردیم و همچنین مزیت‌ها و کاربردهای این رمز ارز را نیز مرور نمودیم. فراموش نکنید که چنین توکن‌هایی در بازار با این قابلیت‌ها و قیمت پایین خیلی زیاد نیستند. شما با توجه به میزان سرمایه‌ای که در دسترس دارید، باید بهترین و ایده‌آل‌ترین آنها را برای خرید و سرمایه گذاری در نظر بگیرید. Stellar می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در سبد سرمایه گذاری شما در بازار باشد که با انتخاب یک روش مناسب برای خرید، این سرمایه گذاری برای شما ایده‌آل‌تر نیز خواهد شد. برای این منظور می‌توانید از این لینک قیمت استلار را روزانه بررسی کنید و نسبت به خرید استلار اقدام کنید.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی