شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

روش‌های ساده برای کسب درآمد از بورس!

در این مقاله با شیوه‌های مختلف برای کسب درآمد از بورس آشنا شده، دیدیم چگونه این بازار برای هر کسی با هر میزان سرمایه‌ گزینه مناسبی برای کسب سود دارد. نهایتا در نظر داشته باشید، برای اینکه از سرمایه گذاری در بورس بهترین نتیجه را بگیرید لازم است با شناخت کافی از میزان ریسک‌پذیری خود وارد این بازار شوید.

روش‌های ساده برای کسب درآمد از بورس!

 

درآمد ماهیانه شما برای دستیابی به اهدافی که در زندگی مالی خود دارید، کافی است؟ زندگی در کشوری با اقتصاد تورمی سبب شده عده بسیاری از ما، تحت تاثیر تورم و درآمدی که ثابت مانده است، روز به روز از اهدافی که داشتیم دورتر شویم. در چنین شرایطی لزوم ایجاد جریان‌های متنوع درآمدی بیش از گذشته آشکار می‌شود. در این مقاله قصد داریم چند روش سرمایه گذاری در بورس از جمله سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت، صندوق سهامی و سبدگردانی در بورس را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید یکی از این روش‌ها را به‌عنوان منبعی برای ایجاد یک جریان درآمدی تازه انتخاب کنید.

 

1- کسب درآمد ماهیانه از بورس با صندوق درآمد ثابت

اگر تمایل دارید درآمدی که از بورس به‌دست می‌آورید به‌صورت ماهیانه به حساب شما واریز شود، پیشنهاد می‌کنیم در یک صندوق درآمد ثابت صدور و ابطالی مانند صندوق هدیه فارابی سرمایه‌گذاری کنید. این صندوق‌ها با توجه به نحوه تخصیص منابع مالی خود، به‌عنوان یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه گذاری در بورس شناخته شده‌اند و به افراد این امکان را می‌دهند که بدون تحمل ریسک، سودی بیش از سپرده‌گذاری در بانک کسب کنند و این سود را به‌صورت ماهانه در حساب بانکی خود دریافت کنند. طبیعتا میزان این واریزی کاملا به میزان سرمایه شما در صندوق بستگی دارد و هرچه سرمایه بیشتری وارد صندوق کنید، عایدی سرمایه‌تان نیز بیشتر خواهد بود. در نظر داشته باشید بازدهی صندوق هدیه فارابی تا 26 درصد اعلام شده است.

 

سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت مناسب گروهی از افراد است که مهم‌ترین اولویت آن‌ها سرمایه‌گذاری بدون ریسک، اما با سود بیشتر از بانک است. به‌عنوان مثال اگر هیچ تمایلی به تحمل ریسک ندارید اما دوست دارید با سرمایه‌گذاری تا حدی آثار زیان‌بار تورم بر ارزش سرمایه خود را کاهش دهید یا ترجیح می‌دهید سرمایه خود را در محلی سرمایه‌گذاری کرده از سود ماهیانه این سرمایه‌گذاری استفاده کنید، سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابتی مانند صندوق هدیه فارابی بهترین گزینه برای شماست.

 

2- بازدهی بالاتر از شاخص کل با صندوق سهامی

سرمایه‌گذارانی با درجه ریسک‌پذیری بالاتر ممکن است سرمایه گذاری در صندوق سهامی را گزینه بهتری بیابند. مدیران صندوق سهامی، اکثر منابع مالی این صندوق را صرف سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی می‌کنند. اگرچه همواره بخشی از منابع مالی این صندوق‌ها نیز در دارایی‌های بدون ریسکی از قبیل سپرده‌های بانکی یا اوراق با درآمد ثابت نیز می‌شود. این شیوه تخصیص منابع و البته مدیریت حرفه‌ای صندوق‌ها، باعث شده است بازدهی این صندوق‌ها در دوران رونق بازار بالاتر از بازده شاخص کل بورس باشد و در دورانی که بازار منفی است، سرمایه‌گذاران نسبت به حالتی که خودشان به خرید و فروش سهام می‌پرداختند، به میزان کمتری درگیر زیان شوند. صندوق یکم اکسیر فارابی دقیقا چنین ویژگی‌هایی دارد و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر باشد.

 

3- دریافت کد بورسی و خرید و فروش مستقیم سهام

راهکار دیگری که برای کسب درآمد از بورس وجود دارد، انجام معاملات سهام به‌‌صورت مستقیم است. برای اینکار لازم است به میزان بالایی از دانش مالی و سرمایه‌گذاری برخوردار باشید و بتوانید پس از بررسی وضعیت اقتصادی کشور، شرکت مورد نظر و البته تاریخچه قیمت سهم، نسبت به انتخاب بهترین سهام برای خرید اقدام کنید؛ بنابراین در صورتی که تصور می‌کنید به میزان کافی زمان برای یادگیری و سپس تحلیل وضعیت بازار دارید، این شیوه نیز می‌تواند باعث شود از بورس درآمد کسب کنید.

 

4- سبدگردانی در بورس

زمانی در گذشته‌ای نه چندان دور، می‌توانستیم با یک میلیارد تومان گزینه‌های سرمایه‌گذاری متعددی پیش روی خود داشته باشیم. به‌عنوان مثال می‌شد با این مبلغ خانه‌ای بخرید و از با اجاره آن خانه، یک جریان درآمدی جدید به درآمدهای خود اضافه کنید. این در حالی است که در حال حاضر تحت تاثیر تورم و کاهش قدرت خرید پول ملی، این امر دیگر میسر نیست؛ اما این موضوع به این معنی نیست که دیگر نمی‌توان با یک میلیارد تومان درآمد جدیدی ایجاد کرد. شما می‌توانید این مبلغ را به یک شرکت سبدگردان معتبر مانند سبدگردان فارابی بسپارید و از سود سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله با شیوه‌های مختلف برای کسب درآمد از بورس آشنا شده، دیدیم چگونه این بازار برای هر کسی با هر میزان سرمایه‌ گزینه مناسبی برای کسب سود دارد. نهایتا در نظر داشته باشید، برای اینکه از سرمایه گذاری در بورس بهترین نتیجه را بگیرید لازم است با شناخت کافی از میزان ریسک‌پذیری خود وارد این بازار شوید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied