شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چاتا جی پی تی؛ چت‌بات هوشمند اختصاصی وب‌سایت شما

چاتا جی پی تی؛ چت‌بات هوشمند اختصاصی وب‌سایت شما

وب‌سایت یک شرکت، کسب و کار یا سازمان را می‌توانیم از منظر ارتباط با مشتری، مشابه یک ویترین یا کیوسک ارتباطی با مخاطبانش در نظر بگیریم. حال اگر وب‌سایت شما مجهز به یک چت بات هوشمند باشد که بر اساس اطلاعات و دانشی که شما در اختیارش گذاشته‌اید و به کمک فناوری هوش مصنوعی، پرسش‌های کاربران و بازدیدکنندگان و‌ب‌سایت را پاسخ بدهد، یک ویژگی کلیدی به ویترین کسب و کارتان افزوده‌اید. «چاتا جی پی تی» یک چت‌بات هوشمند است که مدل هوش مصنوعی ChatGPT را به کار می‌گیرد تا به وسیله محتوای اطلاعاتی که به آن آموزش داده‌اید، یک واسط تعاملی پویا و هوشمند با کاربران شما باشد. در ادامه این نوشته در این باره گفتگو می‌کنیم که چنین ابزاری چه مزایایی برای سازمان شما دارد و همچنین بیشتر با چاتا جی پی تی آشنا می‌شویم.

یک چت‌بات هوشمند چه چیزی به وب‌سایت شما اضافه می‌کند؟

چت‌بات‌های هوشمند، نرم‌افزارهای تعاملگری هستند که از فناوری هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (machin learning) بهره می‌برند. این ربات‌های گفتگوگر به پرسش‌ها و درخواست‌های کاربران وب‌سایت شما پاسخ می‌دهند و نقش یک کارشناس پشتیبانی را بازی می‌کنند. اهمیت این چت‌بات‌ها در چند حوزه است؛ نخست اینکه با پاسخگویی به پرسش‌های پرتکرار و غیرپیچیده، فشار را از روی بخش پشتیبانی شما برمی‌دارند و بهره‌وری این بخش را افزایش می‌دهند. دوم اینکه ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند. در نتیجه با حذف محدودیت‌های انسانی، یک خدمات پشتیبانی همواره آماده را به مخاطبان وب‌سایت و کسب و کار خود ارائه می‌کنید. آخرین نکته‌ هم اینست که چت‌بات‌های هوشمند با تعامل هوشمندانه و پیوسته با مخاطب، می‌توانند یک کاربر بازدیدکننده و صرفا کنجکاو را با دریافت اطلاعات بیشتر و ارائه پیشنهادهای هدفمند، به یک مشتری تبدیل کنند و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش دهند.

 

چاتا جی‌پی‌تی چیست و چه می‌کند؟

چاتا جی‌پی‌تی یک چت‌بات هوشمند است که توسط شرکت هوش مصنوعی دلفین طراحی و تولید شده است. چاتا جی‌پی‌تی به صورت یک افزونه (ویجت) روی وب‌سایت شما جای می‌گیرد و نقش چت‌بات تعاملی و پاسخگوی سازمان شما در فضای آنلاین را بر عهده می‌گیرد. فرایند آموزش و نصب آن هم در چند دقیقه انجام‌پذیر است. همین انعطاف‌پذیری و آسانی نصب و استفاده از چاتا جی‌پی‌تی، آن را ابزاری کاربرپسند برای انواع سازمان‌ها، کسب و کارها و وب‌سایت‌های مختلف کرده است.

 

چت بات هوشمند فارسی

 

چاتا جی‌پی‌تی چه طور به پرسش‌های مخاطبان پاسخ می‌دهد؟

هر چت‌بات نیاز به آموزش و دریافت اطلاعات پایه از کاربران دارد. چاتا جی‌پی‌تی هم طی فرایندی بسیار آسان، اطلاعات را به صورت پرسش و پاسخ از شما دریافت می‌کند. نکته کلیدی درباره چت‌های هوشمند از جمله چاتا جی‌پی‌تی اینست که به کمک فناوری هوش مصنوعی می‌توانند بین درخواست‌های متنوع و متفاوت کاربران (از دید زبانی و نگارشی) و پایگاه اطلاعاتی خود ارتباط برقرار کنند. مثلا اگر کاربر به صورت محاوره‌ای سوالش را مطرح کند، فناوری به کار رفته در چاتا جی‌پی‌تی به آن کمک می‌کند تا متوجه منظور ذهنی مخاطب شود و پاسخ متناسب را به وی ارائه دهد. همچنین در اثر بازخوردهایی که از کاربران می‌گیرد، به کمک فناوری «یادگیری ماشین» خود می‌تواند پاسخ‌هایش را ارتقا هم ببخشد.

 

فرایند راه‌اندازی و استفاده از چاتا جی‌پی‌تی چگونه است؟

معمولا راه‌اندازی ابزارهای نرم‌افزاری بر روی وب‌سایت‌ها فرایندی زمانبر به نظر می‌رسد. اما افزودن ویجت یا افزونه چاتا ‌جی‌پی‌تی در عرض چند دقیقه و به سادگی و تنها در چند مرحله کوتاه انجام می‌شود:

۱. در صفحه چاتا ‌جی‌پی‌تی ثبت نام کنید.

۲. چت‌بات خود را به وسیله بارگزاری متن یا فایل پرسش و پاسخ‌های مورد نظرتان آموزش دهید تا «دانش پایه» آن برای پاسخگویی تامین شود.

۳. با تعیین رنگ، آیکون، نام و دیگر ویژگی‌های ظاهری، چت‌بات خود را شخصی‌سازی‌کنید.

۴. با پرسش از چت‌بات، عملکرد و کارایی آن را آزمایش کنید.

۵. اسکریپت ویجت (افزونه) را از بخش مشخص شده دریافت و به سایت خود اضافه کنید.

به همین سادگی، شما صاحب یک چت‌بات هوشمند اختصاصی برای وب‌سایتتان هستید.

 

دیگر قابلیت‌ها و امکانات چاتا جی‌پی‌تی

شما می‌توانید چاتا ‌جی‌پی‌تی را با خرید پنل‌های پیشرفته‌تر، به قابلیت‌های بیشتری مجهز کنید. برای نمونه می‌توانید لوگوی سازمانی مورد نظر خودتان را برای چت‌بات انتخاب کنید، آن را به بخش چت آنلاین با کارشناس انسانی متصل کنید و ظرفیت عملکردی آن را از دید حجم محتوای دریافتی ارتقا بدهید.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که چاتا ‌جی‌پی‌تی  این قابلیت را دارد که می‌توانید پرسش و پاسخ‌های مورد نظرتان را به جز تایپ مستقیم در بخش مشخص‌شده، در قالب بارگزاری فایل‌هایی با فرمت‌های مختلف PDF، CSV،  txt، docx انجام بدهید. فقط این را باید در نظر داشته باشید که محتوای فایل‌های پی‌دی‌اف باید متنی باشد تا برای چت بات قابل استفاده باشد.

مورد دیگری که درباره چاتا ‌جی‌پی‌تی وجود دارد امنیت اطلاعاتی و حریم خصوصی است که برای کاربر ایجاد می‌کند. زیرا هر کاربر یک فضای انحصاری گفتگو دارد و اطلاعات او قابل مشاهده برای دیگر کاربران نیست. اما در سوی مقابل، عملکرد چت‌بات به طور پیوسته قابل پیگیری و پایش است و شما می‌توانید ارزیابی کنید که آیا چت‌بات کارش را به درستی انجام می‌دهد یا نیاز به بهبود دارد؟

 

چه طور چاتا ‌جی‌پی‌تی را روی وب‌سایت خود داشته باشیم؟

اگر آسانی راه‌اندازی و کار با چاتا ‌جی‌پی‌تی شما را هم به این فکر انداخته که از چنین ابزار هوشمندی برای تعامل بیشتر با مخاطبان و افزایش فروش و بازدهی وب‌سایتتان استفاده کنید، می‌توانید به راحتی و به رایگان نسخه دموی چاتا ‌جی‌پی‌تی را نصب و آن را آزمایش کنید. همچنین کارشناسان فنی مجموعه آماده‌اند تا برای تخصصی‌سازی چاتا ‌جی‌پی‌تی ویژه کسب و کار و صنعت شما، مشاوره رایگان ارائه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی