شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین کشور برای سرمایه گذاری کجاست؟

در این مقاله قصد داریم چند کشور که بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری ایرانیان را دارد بررسی و معرفی کنیم. تا انتها مقاله همراه ما باشید.

بهترین کشور برای سرمایه گذاری کجاست؟

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از سریع ترین و پر سود ترین روش های مهاجرت است که این روز ها میان ایرانیان بسیار پر طرفدار شده است اما سوال اینجاست که کدام کشور بهترین گزینه برای سرمایه گذاری ایرانیان است. منظور از بهترین کشور این است که هم روال قانونی آن راحت باشد، هم کشور زیبایی باشد و هم امنیت اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم چند کشور که بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری ایرانیان را دارد بررسی و معرفی کنیم. تا انتها مقاله همراه ما باشید.

 

کشور های مناسب برای سرمایه گذاری ایرانیان

سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف ممکن است به علت شرایط مختلف مالیاتی، قوانین کاری، سیاست‌های دولتی و دیگر عوامل تأثیرگذار، به شکل‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. هر کشور دارای سیاست‌های مالیاتی منحصر به فردی است که می‌تواند شامل مالیات بر درآمد، مالیات بر سرمایه، مالیات بر مالکیت و مالیات بر ارث باشد. به عنوان مثال، در آلمان سیستم مالیاتی از جمله شناورترین سیستم‌های مالیاتی در جهان است که بر پایه درآمد فردی تنظیم شده و برای درآمدهای بالا میزان مالیات بیشتری تعیین می‌شود. از آنجایی که مالیات بسیار مهم است و تأثیر زیادی بر تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری دارد، مطالعه و تحلیل دقیق آن بسیار حائز اهمیت است.

 

سرمایه گذاری در آلمان

 

در بین کشورهای اروپایی، آلمان برنامه سرمایه گذاری را برای دریافت اقامت به شهروندان حارجی ارائه می دهد. شما می توانید با سرمایه گذاری، اقامت و تابعیت آلمان را دریافت کنید و بعد از پنج سال شهروند آلمان شوید.

آلمان در سال 2020 روش مهاجرت سرمایه گذاری را معرفی کرد که به عنوان برنامه “ویزای طلایی” نیز شناخته می‌شود. این برنامه به سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری در اقتصاد آلمان مجوز اقامت دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن، سرمایه گذاران باید حداقل 1 میلیون یورو در یک شرکت یا استارت آپ آلمانی یا 2 میلیون یورو در یک پروژه املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند.

هدف این برنامه جذب سرمایه گذاری و استعدادهای خارجی به کشور است که می تواند در بلندمدت برای اقتصاد آلمان مفید باشد. برنامه ویزای طلایی در کشورهای دیگر مانند پرتغال و اسپانیا موفقیت آمیز بوده است و انتظار می رود بر اقتصاد آلمان نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

کانادا

 

کانادا یکی دیگر از کشور هایی است که ایرانیان زیادی آن را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند. هریک از برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا شرایط مخصوص به خود را دارند. اما به صورت کلی برای مهاجرت تجاری به کانادا باید معمولا شرایط زیر را داشته باشید:

 

  • نشان دادن مبلغی بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۳۵۰,۰۰۰ دلار کانادا برای سرمایه‌گذاری در بیزینس

  • داشتن سابقه کار در مدیریت کسب‌وکار و مهارت‌های لازم

  • دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی (حداقل آیلتس ۴ یا ۵)

  • تدوین بیزینس پلن و طرح تجاری

 

سرمایه گذاری در کانادا یکی از راه های کسب اقامت این کشور است که می تواند شما را به پاسپورت کانادا برساند. سرمایه گذاری در کانادا شرایطی را فراهم می آورد که بتوانید در هریک از شهرها و استان های کانادا با توجه به سرمایه خود و راه های سرمایه گذاری، کسب و کاری ایجاد کرده و درآمد ایجاد کنید.

 

قبرس شمالی، مقصدی ایده آل

 

یکی از بهترین و راحت ترین گزینه های برای ایرانیان سرمایه گذاری در قبرس شمالی می باشد. قبرس شمالی یک کشور در حال توسعه است که همین موضوع باعث شده تا سرمایه گذاری در این کشور پر سود و امن باشد.

یکی از بهترین روش های اخذ اقامت قبرس شمالی سرمایه گذاری در این کشور است، که شیوه های مختف و متعددی دارد که مورد استقبال سرمایه گذاران جهانی قرار گرفته است. یکی از روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی که پر تکرار ترین روش نیز است خرید ملک در این کشور است.

این کشور به دلیل بکر بودن و داشتن آب و هوای بسیار مناسب سرمایه گذاران زیادی را در حوزه ملکی جذب کرده است و ساخت و ساز در این کشور رونق بسیاری دارد. خرید ملک در قبرس یک مزیت بزرگی دارد و آن هم امکان خرید اقساطی است. به طوری که فقط با پرداخت 35 درصد از مبلغ کل اقامت شما صادر می شود مابقی مبلغ در اقساط 2 تا 4 ساله بدون بهره پرداخت می شود.

یک نمونه از سودهی سرمایه گذاری املاک در قبرس شمالی پروژه گرند سفایر می باشد، این پروژه در سال 2020 معرفی شد و قیمت واحد ها از 40 هزار پوند شروع شد، بعد از دو سال و پایان پروژه واحد ها با افزایش قیمتی 200 درصدی روبرو شدند. این تنها یک نمونه از پروژه های قبرس شمالی است که سودهی بالایی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته است.

 

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در قبرس ثبت شرکت است. امکان دریافت اقامت موقت به مدت دو سال از طریق ثبت شرکت در قبرس وجود دارد. تا زمانی که شرکت فعال باشد و هزینه‌های بیمه و مالیات مربوطه پرداخت شود، اقامت افراد مؤسس شرکت قابل تمدید است. همچنین، پس از گذشت مدت زمان معین، اقامت دائم نیز قابل درخواست است. بنابر قوانین، هر فعالیت اقتصادی در قبرس شمالی باید تحت چارچوب یک شرکت ثبت شده صورت گیرد و تمام حساب‌های بانکی نظارت دارند تا جلوگیری از پولشویی و سایر تخلفات صورت پذیرد.

از این رو همیشه راه اندازی یک کسب و کار و آشنایی با قوانین و پیج و خم های قانونی یک کار دشوار بوده و هست. در این راستا کارشناسان شرکت مهاجرتی قبرس ایران در کنار شما هستند تا با انواع شرکت جهت ثبت در قبرس شمالی و قوانین آن آشنا شوید.

 

یونان

یونان هم یکی دیگر از کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپاست. کشوری توسعه یافته که رکود اقتصادی سنگینی را پشت سر گذاشته و با تکیه بر بخش خدمات، گردشگری، حوزهٔ انرژی و زیرساخت‌های حمل و نقل خوبی که دارد، با جدیت در حال جبران مافات و پرداخت بدهی‌هایش است.

گردشگری یونان ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده و آب و هوای مدیترانه‌ای و مناظر چشم‌نوازش، آن را به محل ایده‌آلی برای کار و زندگی تبدیل کرده است. اخذ اقامت یونان با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورو در بازار مسکن، بلافاصله انجام می‌شود و نیازی به سابقهٔ اقامت در این کشور وجود ندارد. درخواست شهروندی هم پس از هفت سال زندگی در این کشور امکانپذیر است و مانعی برای تابعیت دوگانه وجود ندارد.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم کشور های مناسب برای سرمایه گذاری ایرانیان را بررسی کنیم. زیرا امروزه افراد بسیار زیادی از طریق سرمایه‌گذاری قصد اقامت در کشورهای مختلف جهان را خواهند داشت. در هر صورت می‌توان گفت کشورهایی همچون آلمان و قبرس شمالی شرایط و موقعیت بهتری را برای سرمایه‌گذاری خواهند داشت و می‌توانند امکانات بیشتری در اختیار مهاجران قرار بدهند.

قبرس شمالی هم از نظر موقعیت جغرافیایی و هم از نظر اقتصادی شرایط مناسب تر و راحت تری برای ایرانیان دارد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره قبرس شمالی با کارشناسان قبرس ایران در ارتباط باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied