شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی در 3 دقیقه

در این مقاله در نظر داریم مطالبی در جهت نحوه تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی، به شما ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه‌های یک روغن موتورهای تقلبی، با ما همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از روغن موتور مرغوب نقش به‌سزایی در کارکرد صحیح خودرو دارد. به کارگیری روغن موتورهای تقلبی و بی‌کیفیت، ضرر زیادی به موتور خودروی شما می‌رساند. از این رو شما می‌توانید با تشخیص روغن موتور مرغوب از تقلبی، از ایجاد اصطکاک و سایش قطعات خودرو جلوگیری نمایید.

زیرا در غیر این صورت با عواقب زیادی همچون فرسایش قطعات داخلی خودرو و ایجاد هزینه‌های فراوان در راستای تعمیر قطعات، روبه‌رو خواهید شد. در این مقاله در نظر داریم مطالبی در جهت نحوه تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی، به شما ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه‌های یک روغن موتورهای تقلبی، با ما همراه باشید.

 

روغن موتور

 

نحوه تشخیص روغن موتور تقلبی

همه ما می‌دانیم استفاده از محصولات تقلبی در هر زمینه، سبب ایجاد عوارض‌هایی می‌شود که این عوارض، هزینه‌هایی را نیز به دنبال دارد. از این رو استفاده کردن از روغن موتور تقلبی نیز سبب آسیب به موتور خودرو می‌شود و هم‌چنین دوام و طول عمر موتور را کاهش می‌دهد. اگر برایتان سوال است که چگونه می‌توانیم در هنگام خرید، روغن موتور تقلبی را به راحتی تشخیص دهیم؟ ما در این‌جا به ذکر روش‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید از آن‌ها در این زمینه کمک بگیرید.

توجه به نوع بسته‌بندی روغن:

در هنگام خرید به نوع بسته‌بندی روغن موتور دقت داشته باشید؛ زیرا روغن‌های تقلبی مشکلاتی از قبیل اشتباهات املایی در نوشتار، برچسب ناهماهنگ، عدم وجود تاریخ انقضاء، شماره سریال و تاریخ تولید و... دارند. همچنین بسته‌بندی این روغن‌ها معمولاً بی‌کیفیت و نامناسب است.

توجه به رنگ و بوی روغن:

معمولا رنگ روغن موتور بی کیفیت، ناخالص، سیاه و کدر و بوی بدی همانند سوختگی دارد. درصورتی‌که رنگ روغن موتور اصل، مایل به زرد یا قهوه‌ای روشن است.

توجه به میزان ویسکوزیته روغن:

منظور از ویسکوزیته همان چسبندگی روغن است. روغن‌های تقلبی معمولا چسبندگی کمتری نسبت به روغن‌های اصل دارند. به‌طوری‌که در برخی از آن‌ها میزان ویسکوزیته کمتر از حد استاندارد است. برای تشخیص این‌کار، می‌توانید مقداری روغن را بین انگشتان دست خود بریزید و هنگام جدا کردن متوجه میزان چسبندگی می‌شوید. اگر روغن به شکل نخ کشیده شود، نشان دهنده چسبندگی مناسب است. اما اگر روغن حالتی روان و آبکی داشته باشد، به احتمال زیاد تقلبی است.

 

روغن موتور اصل

 

روش تشخیص روغن موتور اصل قبل از خرید

رعایت نکات لازم در جهت انتخاب یک روغن موتور مرغوب، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن در پیش از خرید به‌شمار می‌رود. در اینجا می‌خواهیم به بررسی و ذکر روش‌های لازم در هنگام خرید روغن موتور اصل، بپردازیم.

مشورت کردن با تولید کنندگان معتبر در زمینه روغن موتور:

کمک گرفتن و راهنمایی از سوی افراد با تجربه تاثیر زیادی در خرید و انتخاب یک روغن موتور اصل دارد. بنابراین سعی کنید برای خرید یک روغن موتور با کیفیت، تولیدکنندگان و یا فروشگاه‌های معتبری را انتخاب کنید. فروشندگانی که پاسخ و دلیل منطقی برای سوالات شما در زمینه روغن موتور ندارند، نمی‌توانند گزینه مناسبی برای خرید یک روغن موتور مرغوب باشند.

یکی از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه، سایت خودرو مدیک است. در این سایت انواع روغن موتورهای با کیفیت از جمله روغن موتور پروتک 10W-40 SN وجود دارد که این روغن علاوه بر مرغوب بودن، قابل استفاده برای تمام خودروهایی است که نیاز به این ویسکوزیته دارند. این روغن موتور بهترین روغن 10W-40 تمام‌سنتتیک موجود در بازار ایران است که تحت لیسانس پروتک آلمان تولید می‌شود.

 

روغن موتور پروتک اصل

 

توجه به قیمت روغن موتور:

برای خرید روغن موتور اگر به دنبال یک برند خاص هستید پیش از اقدام به خرید، قیمت حدودی آن را از طریق جست‌وجو در اینترنت به دست آورید. در این میان اگر فروشنده‌ای همان برند مورد نظر را با اختلاف قیمت زیادی نسبت به سایر فروشندگان عرضه کرد، باید در میزان کیفیت آن به خوبی دقت کرد. از این رو نباید به دلیل اندک اختلاف قیمت، روغن‌های بی کیفیتی خریداری کنید.

 

بررسی بارکد روغن موتور:

برای اطمینان از اصل بودن روغن موتور مورد نظر، می‌بایست به بارکدی که بر روی بسته بندی روغن قرار دارد دقت کنید. این روش از سوی اغلب شرکت‌های سازنده روغن به کار گرفته می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک روش موثر در جلوگیری از خرید روغن موتور تقلبی، دانست. همچنین بعضی از روغن موتورها دارای سریال نامبر تولید هستند که می‌توانید از طریق شرکت سازنده آن روغن، اصالت کالا را پیگیری کنید.

فویل:

در قسمت دهانه ظروف روغن‌ موتور اصل، یک فویل نازک به‌صورت محکم و یکنواخت چسبیده است و می‌تواند نشانگر این موضوع باشد که روغن در کارخانه پلمپ شده است. اگر هرگونه صدمه، شکاف و یا پارگی در قسمت دهانه ظروف روغن مشاهده کردید ، می‌تواند بیانگر این باشد که شاید ظرف روغن توسط افراد سودجو خالی شده و سپس آن را با روغن تقلبی پر کرده‌اند.

 

لکه گیری:

یکی از روش‌های ساده برای تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی روش له‌گیری است. در روش لکه‌گیری باید چند قطره روغن موتور را روی یک کاغذ تمیز بریزید و سپس لکه‌های ایجاد شده بر روی کاغذ را بررسی کنید. اگر لکه‌ها با حاشیه‌های صاف و بدون پرز بودند، روغن موتور اصل است. اما اگر لکه‌ها با حاشیه‌های نامنظم و پرزدار بودند، روغن موتور تقلبی است. همچنین می‌توانید کاغذ را کج کنید تا روغن به سمت دیگر کاغذ جاری شود. اگر لکه‌ها و نقاط تیره رنگ بر روی کاغذ باقی بماند، روغن موتور تقلبی است. روغن موتور اصل، زرد و شفاف است.

 

توجه به ساختار روغن:

اگر ظرف روغن موتور شفاف و قابل دیدن است، باید دقت کنید که ذرات روغن در ته ظرف جمع نشده باشد. اما اگر ظرف حاوی روغن شفاف نباشد، می‌توانید کمی از روغن را روی دستتان بریزید و پس از لمس کردن آن با انگشتان، متوجه ناخالصی یا خالصی آن می‌شوید. یک راه دیگر این است که مقداری از روغن موتور را در ظرف شفافی بریزید و سپس ظرف را حدود 20 دقیقه در جایی ثابت بگذارید. اگر چیزی در ظرف ته‌نشین شد، روغن موتور تقلبی است.

روغن موتور انواع و برندهای مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به نوع خودرو و نیازتان، با کیفیت‌ترین آن را انتخاب و خریداری کنید. برای مثال یکی دیگر از روغن‌های مرغوب که قابل استفاده برای تمامی خودروها است، روغن موتور کاسترول مگناتک 10W-40 SN است.

این روغن موتور را می‌توانید در حال حاضر از مجموعه معتبر خودرو مدیک با اطمینان خریداری کنید. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در زمینه این روغن موتور، به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

روغن موتور خارجی اصل

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مطالبی در موضوع روغن موتور اصل و تقلبی پرداختیم. همان‌طور که در طی این مقاله بیان شد، شما می‌توانید برای خرید انواع روغن موتورهای مرغوب در برندهای مختلف از جمله روغن موتور لیکومولی سوپر لایش لایف 10W-40 SN و همچنین سایر روغن موتورها در مدل‌های گوناگون، از مجموعه معتبر خودرو مدیک اقدام کنید. علاوه بر این، محصولات دیگری همچون ضد یخ، ضد‌ جوش، کولانت، احیاگرهای نانو سرامیک، بهترین مکمل‌های سوخت و روغن، پکیج‌های نگهداری خودرو و... در این مجموعه موجود است.

مجموعه خودرو مدیک همیشه در تلاش است تا بهترین روغن موتورها را برای مصرف‌کنندگان گرامی با بهترین قیمت و تضمین اصالت موجود کند. لازم به ذکر است که فروشگاه خودرو مدیک دارای نماد الکترونیک است و برای محصولات خود، گارانتی اصالت کالا در نظر گرفته است. از این رو شما می‌توانید از هر جای ایران با اطمینان از این فروشگاه محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی