شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نوار نقاله | خرید تسمه نقاله | تسمه گریپ

نوار نقاله وسیله ای مکانیکی برای جابجایی و حمل کالا است که استفاده از آن هزینه های انسانی را از بین برده و موجب صرفه جویی در زمان نیز می شود. این تسمه ها در انواع مختلفی مانند الواتور، تسمه های وی شکل، تسمه گریپ آجدار، تسمه توری، تسمه فلزی و برزنتی تولید می شوند و ویژگی های خاص خود را دارند.

 

نوار نقاله وسیله ای مکانیکی برای جابجایی و حمل کالا است که استفاده از آن هزینه های انسانی را از بین برده و موجب صرفه جویی در زمان نیز می شود. این تسمه ها در انواع مختلفی مانند الواتور، تسمه های وی شکل، تسمه گریپ آجدار، تسمه توری، تسمه فلزی و برزنتی تولید می شوند و ویژگی های خاص خود را دارند.

 

نوار نقاله چیست؟

از تسمه نقاله برای انتقال نیرو میان محورها استفاده می گردد. در واقع می توان این نوارها را وسایلی مکانیکی دانست که به شما امکان جابجایی راحت تر حجم بالایی از وسایل و کالاها را می دهند. با خرید نوار نقاله می توان انرژی کمتری را جهت جابجا کردن کالا از یک نقطه به نقطه دیگر صرف نمود. نوارهای نقاله را می توان انتخابی عالی برای مواردی دانست که نمی توان تنها با نیروی انسانی کالاها را جابجا نمود. این وسایل مکانیکی دارای اجزاء خاصی بوده و استفاده از آن ها نیز مزایای قابل توجهی برای شما عزیزان به همراه دارد.

 

دو نوع اصلی نوارهای نقاله

به طور کلی شاهد دو دسته صنعتی اصلی برای تسمه نقاله هستیم. یکی از این نوارها برای جابجایی مواد با وزن بالا و دیگری گزینه مناسبی برای حمل مواد فله ای هستند. شما برای انتخاب این نوارها بایستی به نوع عملکرد سیستم خود توجه داشته باشید و بررسی کنید که به کدام یک از این نوارها نیاز دارید. مهم ترین ویژگی های این نوارها شامل موارد زیر می شوند.

 

نوار حمل مواد وزن بالا

این نوارها برای جابجایی محصولات، مواد و اقلام در فضاهایی محدود به یک ساختمان یا میان یک وسیله نقلیه و ساختمان کاربرد دارند. همان گونه که از نام این نوارها پیداست می توانید از آن ها برای حمل مواد با وزن بالا استفاده کنید؛ اما این بدان معنا نیست که برای جابجایی اقلام کوچک تر کاربرد نداشته باشند.

 

نوار حمل مواد فله

با استفاده از این نوارها می توان جابجایی حجم بالایی از کالاهای خام، مواد خشک، فلزات و مواد سنگین تیز را مدیریت نمود. اگر بخواهیم اشاره ای اجمالی به مواد فله ای داشته باشیم می توان مواردی مانند مواد معدنی، زغال سنگ، سنگ معدن، غلات، آرد، شکر و مواد شیمیایی را نام برد. این نوارهای نقاله انتخابی عالی برای صنایع تولیدکننده مواد فله ای مانند تنباکو، غذا، نوشیدنی، مواد غذایی حیوانات، کشاورزی، سرامیک و مواد شیمیایی هستند.

 

 

عملکرد تسمه نقاله

عملکرد نوارهای نقاله بدین شکل است که قادرند به دور غلتک ها حرکت کنند. موتورها برای انتقال حرکت از اتصالات کمک می گیرند و زمانی که این حرکت اتفاق بیفتد غلتک ها چرخیدن خود را شروع می کنند. این چرخش موجب به حرکت درآمدن نوار یا تسمه ای می شود که به دور غلتک قرار گرفته است. در گام بعد عبور از غلتک های راهنما یا حامل اتفاق می افتد که ومظیفه دارند تا کنترل و هدایت نوار نقاله را انجام دهند. زمانی که مواد یا قطعات بر روی نوارهای نقاله قرار می گیرند نوار به حرکت درآمده و این کالاها را به مقصد موردنظر شما انتقال می دهد. تسمه نقاله بدنین طریق می توانند جابجایی را با سرعت بالاتری انجام داده و شرایط بهتری را پیش روی صنایع مختلف قرار دهند.

 

انواع تسمه نقاله

نقاله ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود این محصولات را خریداری کنید. انواع تسمه نقاله شامل موارد زیر می شوند و هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

تسمه نقاله آجدار گریپ

تسمه گریپ انتخابی عالی برای کارخانه های ورق سازی، سیمان و کارتن سازی است. شما می توانید این نوع تسمه ها را در دو نوع برزنتی و لاستیکی خریداری نموده و مورداستفاده قرار دهید.

تسمه آجدار وی شکل

مهم ترین کاربرد این نوع نوار نقاله انتقال مواد بر روی سطوح شیب دار است. این تسمه ها به طور گسترده ای در کارخانه های سیمان، معادن و... مورداستفاده قرار می گیرند.

تسمه برزنتی

همان طور که از نام این تسممه ها پیداست با استفاده از لایه های برزنتی تولید می گردد. در حال حاضر صنایع بسیار زیادی را می توان دید که از تسمه برزنتی جهت انتقال و جابجایی استفاده می کنند.

تسمه نقاله مدولار

این تسمه ها پلاستیکی هستند؛ اما مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه دارند. از این تسمه ها با نام مدولار بلت نیز یاد می گردد که در صنایعی مانند صنایع بهداشتی، غذایی و... قابل استفاده هستند.

تسمه فلزی

متریال مورداستفاده برای تولید این نوار نقاله از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همین امر موجب شده تا تسمه نقاله فلزی نیز مقاومت بالایی داشته باشند. در حال حاضر این تسمه ها در دو نوع گالوانیزه و استیل در بازار موجود هستند.

تسمه نسوز

دسته دیگری از نقاله ها هستند که برای تولید آن ها از متریال مختلفی استفاده می شود. این امر را می توان دلیلی بر تنوع بالای آن ها دانست. از انواع تسمه های توری می توان به تسمه های توری تفلون، پلاستیکی، گالوانیزه، نسوز و کبریتی اشاره نمود.

تسمه نقاله الواتور

این نوارها مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته و از نظر وزنی نیز سبک هستند. تسمه نقاله های الواتور در دو نوع برزنتی و لاستیکی تولید و به بازار عرضه می شوند.

تسمه PVC-PU

 

کاربردهای نقاله

تسمه نقاله کاربردهای بسیار زیادی دارند که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند.

  • انتقال موادغذایی در صنایع غذایی
  • دسته بندی و مرتب سازی قطعات، محصولات و...
  • تاسیسات ساخت و تولید محصولات
  • انبارداری
  • توزیع قطعات، محصولات و...
  • توزیع اجناس در عمده فروشی ها و خرده فروشی ها
  • جابجایی وسایل در فرودگاه ها، پست خانه ها و...
  • انتقال گیاهان برداشت شده در صنعت کشاورزی

 

مزایای بی نظیر تسمه نقاله

از نوار نقاله به عنوان یک فناوری محبوب در دنیا یاد می گردد؛ چرا که بسیار کاربردی هستند. با توجه به این موضوع می توان گفت این نوارها مزیت های بسیار زیادی به همراه دارند که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر میش وند.

 

  • از تسمه نقاله می توان برای حمل و نقل متریال و لوازم در اوزان مختلف استفاده نمود.
  • این نوارها امکان کنترل سرعت و جابجایی را به شما می دهند.
  • نوارهای نقاله از قابلیت استفاده در زوایای مختلف برخوردار هستند.
  • با استفاده از این نوارها می توانید در هزینه ها، نیروی کار و زمان خود صرفه جویی نمایید.
  • برای نصب و راه اندازی نوارهای نقاله بر مبنای ماده سازنده محدودیتی نخواهید داشت.

 

قیمت تسمه نقاله

قیمت نوار نقاله براساس فاکتورهای خاصی تعیین می گردد؛ بنابراین ثابت نیست. این فاکتورها شامل موارد زیر می شوند.

  • مساحت موردنیاز
  • کیفیت ساخت
  • نوع پوشش لاستیکی
  • میزان برقی و یا اتوماتیک بودن تجهیزات
  • قدرت کشسانی نوار نقاله

 

خرید انواع تسمه نقاله با بالاترین کیفیت از تسمه آنلاین

انتخاب یک فروشگاه معتبر یکی از مهم ترین نکاتی است که بایستی هنگام خرید نوار نقاله به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. فروشگاه تسمه آنلاین با سوابق درخشان خود یکی از معتبرترین و مجرب ترین فروشگاه های عرضه کننده نوارهای نقاله است که محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به فروش می رساند.

کلام پایانی

تسمه نقاله جزء وسایل مکانیکی پرکاربرد برای حمل و جابجایی کالا است که در انواع مختلفی تولید و به فروش می رسد. انواع تسمه نقاله شامل تسمه گریپ، نوار وی شکل، تسمه نقاله مدولار، تسمه برزنتی، تسمه الواتور و تسمه توری می شوند. استفاده از نوارهای موجب تسهیل در امر جابجایی شده و این فرایند را تسریع می بخشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی