شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

خواص بی نظیر استئارات منیزیم و کافور در صنعت داروسازی

در این‌جا می‌خواهیم به بررسی خواص بی نظیر استئارات منیزیم و کافور در صنعت دارو سازی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.

یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین مواد افزودنی که امروزه در مکمل‌ها و داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، استئارات منیزیم Magnesium stearate نام‌ دارد. این ماده که مورد تایید FDA است، معمولا به عنوان رقیق کننده برای تولید انواع پودر، قرص و کپسول در صنعت داروسازی به کار می‌رود و رنگی مایل به سفید دارد.

بوی این ماده گاهی نامطبوع و بسیار قوی است و همچنین شکلی کریستالی دارد. استفاده از این ماده در مواد غذایی تا حدودی بی خطر به شمار می‌رود، اما اگر در طولانی مدت و به مقدار زیاد به کار رود ممکن است باعث آلرژی شود. در این‌جا می‌خواهیم به بررسی خواص بی نظیر استئارات منیزیم و کافور در صنعت دارو سازی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.

 

خواص بی نظیر استئارات منیزیم

 

کاربرد استئارات منیزیم

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، استئارات منیزیم به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنعت مواد غذایی، بهداشتی، دارویی، آرایشی و... به کار می‌رود. در این‌جا می‌خواهیم به بررسی کاربردهای دیگر این ماده در صنعت‌های مختلف، بپردازیم. اگر می‌خواهید با کاربردهای متنوع این ماده آشنا شوید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

  • این ماده در تهیه محصولاتی همچون آدامس و شکلات، جهت افزایش ویسکوزیته و همچنین طعم بهتر، استفاده می‌شود.
  • در داروهایی همچون قطره‌های چشمی و برخی پمادها به عنوان یک ماده امولسیون کننده، به کار می‌رود.
  • این ماده به عنوان یک ماده دیگر که نمک ماده اسید چرب نام دارد نیز شناخته می‌شود.
  • از استئارات منیزیم به عنوان یک ماده افزودنی غذایی در مارگارین، پودینگ‌های فوری، مخلوط‌های پخت و پز، گل ختمی و... استفاده می‌شود.
  • همچنین این ماده در تولید گریس‌های روان کننده و رزین‌های پنل خورشیدی، کاربرد دارد.

 

کاربرد استئارات منیزیم در صنعت داروسازی

همان‌طور که در مقدمه مقاله بیان کردیم، در این‌جا قصد داریم به خواص بی نظیر استئارات منیزیم و کافور در صنعت داروسازی و همچنین خرید استئارات منیزیم بپردازیم. در این قسمت می‌خواهیم مطالبی در جهت خواص استئارات منیزیم در صنعت داروسازی ارائه دهیم. در ادامه به مباحثی در موضوع کاربرد کافور در صنعت داروسازی نیز می‌پردازیم. یکی از خاصیت‌های دیگر این ماده که در بالا به آن اشاره شد، خاصیت روان کنندگی آن است. از دیگر کاربردهای این ماده شیمیایی عبارت است از:

 

  • از این ماده ارزشمند در تولید کپسول‌های دارویی استفاده می‌شود.
  • این ماده شیمیایی مانع از چسبیدن مواد غیر مرتبط در کپسول‌های دارویی می‌شود.
  • همچنین از استئارات دارویی در جلوگیری از چسبیدن مواد به دستگاه تولید کپسول، استفاده می‌شود.
  • استئارات منیزیم در عملکرد دارو و تاثیر آن تاثیر به‌سزایی دارد. این تاثیر به این صورت است که دارو در زمان مناسب وناحیه درست روده شروع به جذب شدن می‌کند و همین امر میزان اثر بخشی دارو را سرعت می‌بخشد.
  • تضمین کیفیت کپسول دارویی بدون استفاده از استئارات منیزیم در آن، امکان پذیر نیست.

 

بنابراین می‌توان گفت که این ماده شیمیایی کاربرد فراگیری در صنعت داروسازی دارد. از این رو نمی‌توان خواص بی نظیر استئارات منیزیم و کافور در صنعت داروسازی را نادیده گرفت. استئارات منیزیم با کاهش جذب آب بدن، به جذب قرص به صورت آهسته در بدن کمک می‌کند و همچنین به عنوان نوعی پوشش خشک نیز به کار گرفته می‌شود. لازم به ذکر است در تولید شیرینی‌های نعنایی که نوعی آب‌نبات فشرده به شمار می‌روند نیز از استئارات منیزیم به عنوان خوشبو کننده دهان استفاده می‌شود.

 

کافور چیست؟

کافور نوعی ماده شیمیایی به شکل جامد، بلوری رنگ یا سفید است که دارای بوی خنک و تند است. این ترکیب شیمیایی طبیعی از درخت کافور در مناطقی همچون تایوان، تایلند و چین به دست می‌آید. کافور به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی و آنتی سپتیک، می‌تواند نقش موثری در کاهش دردهای عضلانی قسمت‌های مختلف بدن، وجود التهاب در مفاصل و همچنین آرتریت، داشته باشد.

این ماده که در کاهش دردهای عضلانی، یک تحریک کننده موضعی به شمار می‌رود، معمولا به عنوان روغن یا کرم استفاده می‌شود. کافور به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی بودن، در درمان بیماری‌های قارچی پوست و مو و ترشحات بینی، نقش چشمگیری دارد.

 

خواص دارویی کافور

 

خواص دارویی کافور

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، قصد داشتیم در طی این مطالب به مباحثی در موضوع خواص بی نظیر استئارات منیزیم و کافور در صنعت داروسازی بپردازیم. از جمله خواص کافور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • مالیدن کافور به پوست برای کاهش درد و خارش.
  • کافور در درمان زگیل، تبخال، قارچ ناخن پا، هموروئید، آرتروز، به عنوان یک خواص دارویی نقش موثری دارد.
  • این ماده به عنوان نوعی قطره گوش نیز استفاده می‌شود.
  • کافور برای درمان سوختگی‌های جزئی نیز به کار می‌رود.
  • استعمال کافور به صورت استنشاق، جهت کاهش دفعات سرفه کردن نیز موثر است.
  • به صورت کلی می‌توان گفت کافور نوعی داروی موثر و عامیانه است که در اکثر مواقع در صنعت دارویی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این ماده پرکاربرد را از سایت معتبر آبتین شیمی با اطمینان کامل تهیه کنید.

 

نحوه اثر بخشی کافور در بدن

همان‌گونه که در مطالب بالا اشاره کردیم، خواص بی نظیر استئارات منیزیم و کافور در صنعت داروسازی، قابل انکار نیست. در این بخش می‌خواهیم به نحوه عملکرد این ماده در بدن انسان بپردازیم. کافور با تحریک کردن پایانه‌های عصبی بدن انسان هنگام استفاده از آن، درد و خارش پوست را کاهش و تسکین می‌دهد.

این ماده قابلیت مبارزه با قارچ‌های عامل عفونت بر روی ناخن پا را دارد. همچنین در افرادی که مشکل تنفسی دارند، کافور می‌تواند گزینه مناسبی برای تنفس راحت‌تر باشد؛ زیرا طبق تحقیقات انجام شده، هنگام استفاده از این ماده، فرد احساس سردی بینی می‌کند و درنتیجه تنفس راحت‌تری را تجربه می‌کند.

اگر شما هم علاقه‌مند به شناخت مواد مختلف هستید و با کاربردهای آنها می‌خواهید آشنا شوید، می‌توانید با متخصصین مجموعه آبتین شیمی در ارتباط باشید. در این شرکت شما به‌راحتی می‌توانید مواد مورد نیاز خود را خرید کنید و از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی و ذکر مباحث مهمی در زمینه خواص بی نظیر استئارات منیزیم و کافور در صنعت داروسازی و همچنین سایر کاربردهای این موارد، پرداختیم. شما می‌توانید جهت خرید کافور، استئارات منیزیم و سایر محصولاتی از این دست، از طریق سایت معتبر آبتین شیمی اقدام نمایید.

مجموعه آبتین شیمی آماده ارائه بهترین محصولات و بالاترین خدمات به شما عزیزان است. آبتین شیمی بزرگ‌ترین شرکت در زمینه واردات و صادرات مواد اولیه با بهترین قیمت است و شما می‌توانید با اطمینان کامل، محصولات موردنظر خود را از این مجموعه تهیه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی