شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

مرکز باتری: 5 عادت بد گوشی گران قیمت شما را خراب می کند

گوشی موبایل کل برنامه شما را مدیریت می کند، خاطرات شما را ذخیره می کند و شما را با دوستان و خانواده مرتبط می کند. به صورت کلی کل کارهای مهم را با گوشی موبایل انجام می دهید.

گوشی موبایل کل برنامه شما را مدیریت می کند، خاطرات شما را ذخیره می کند و شما را با دوستان و خانواده مرتبط می کند. به صورت کلی کل کارهای مهم را با گوشی موبایل انجام می دهید.

بنابراین همه می‌خواهیم دستگاه‌هایمان تا زمانی که ممکن است مانند نو کار کنند. تا حدودی برخی عادت های بد می توانند عمر فناوری ما را کوتاه کنند، اما همیشه این اتفاق نمی افتد. این عادات بد می تواند از خرید شارژر باشد تا نحوه تمیز کردن گوشی.

خبر خوب این است که تغییر آن عادت ها آسان است. مرکز باتری که مرجع خرید باتری، شارژر، پاوربانک و کابل شارژ است نکاتی دارد که شما را در استفاده بهتر از دستگاهتان یاری می کند. در اینجا مرکز باتری 5 عادت بد که گوشی شما را خراب می کند را بیان کرده است. این نکات را بخاطر بسپارید.

1. استفاده از شارژرها و کابل هایی که برای گوشی شما ساخته نشده اند

شارژرهای ارزان و بی برند ممکن است جذاب به نظر برسند، به خصوص زمانی که باتری شما رو به اتمام است و از خانه دور هستید. اما بسیاری از این شکست‌ها همان فرآیند آزمایشی را که مثلاً سامسونگ به آن نیاز دارد، طی نکرده‌اند. این شارژرهای بی برند نه تنها برای شارژ باتری شما کارایی کمتری دارند، بلکه خطرناک نیز هستند: آنها می توانند ویروس ها را روی دستگاه های شما نصب کنند یا باعث گرم شدن بیش از حد آنها و حتی آتش گرفتن آنها شوند.

شارژر موبایل

کارشناسان مرکز باتری استفاده از شارژرها را مستقیماً از تولیدکنندگان یا خرده‌فروشان تأیید شده را پیشنهاد می کنند.

2. گوشی خود را با دستمال‌های ضدعفونی‌کننده خشن تمیز کنید یا اصلاً آنها را تمیز نکنید.

گوشی شما همیشه کثیف است. آنقدر کثیف بود که یک مطالعه در دانشگاه میشیگان نشان داد که باکتری‌های موجود در گوشی‌های معمولی 10 برابر بیشتر از روی صندلی توالت معمولی است. اگر به آن فکر کنید این مقدار باکتری منطقی است. ما بیش از 300 بار در روز تلفن هایمان را برمی داریم و تقریباً در همه جا از آن استفاده می کنیم. حتی برخی از افراد در حمام و دستشویی از گوشی خود استفاده می کنند.

تمیز کردن گوشی

اهمیت تمیز نگه داشتن گوشی شما فراتر از میکروب ها است. پاک کردن منظم گرد و غبار و زباله ها آنها را از درگاه های دستگاه شما و دور از اجزای داخلی خود نگه می دارد. انجام این کار عمر گوشی شما را افزایش می دهد و آن را مانند جدید کار می کند. اما یک راه درست و یک راه اشتباه برای تمیز کردن دستگاه‌های شما وجود دارد. راه اشتباه شامل مواد تمیز کننده معمولی خانگی مانند دستمال مرطوب ضد عفونی کننده زبر است که می تواند به صفحه نمایش دستگاه شما آسیب برساند. برای تمیز کردن گوشی محلول 50/50 الکل و آب را روی گوشی بپاشید و با یک پارچه میکروفیبر صفحه نمایش گوشی را پاک کنید.

اگر تمیزی عمیق تری می خواهید اجازه دهید یک متخصص آن را مدیریت کند، تا به طور تصادفی به موبایل خود آسیب نرسانید. به تنهایی می‌توانید از شر میکروب‌ها و آلودگی های سطحی و گلوله‌ای که در طول زمان انباشته می‌شوند خلاص شوید. اما یک متخصص می‌تواند با خیال راحت از ابزارهای دقیق برای تمیز کردن مهم‌ترین قسمت‌ها و پورت‌ها (مانند میکروفون، اسپیکر و درگاه‌های شارژ) از داخل به بیرون استفاده کند تا گوشی شما در بهترین حالت قرار گیرد.

3. دستگاه خود را یک شبه شارژ کنید

ممکن است این کار معقول به نظر برسد، اما مطالعات روی باتری‌های لیتیوم یونی نشان داده است که تخلیه مکرر باتری و سپس شارژ کردن آن تا 100 درصد منجر به عمر باتری کوتاه‌تر می‌شود. وصل نگه داشتن باتری پر می تواند منجر به شارژ بیش از حد شود که انرژی را هدر می دهد و به صورت حساب برق شما می افزاید.

در عوض، سعی کنید دستگاه خود را بین 40 تا 80 درصد شارژ نگه دارید، یا آن را 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب شارژ کنید. این باعث می شود باتری اصلی شما برای مدت طولانی تری مانند نو کار کند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید دارای ویژگی‌های تاخیر شارژ هستند که از شارژ بیش از حد باتری شما جلوگیری می‌کند، اما اگر می‌خواهید از یک دستگاه قدیمی حداکثر استفاده را ببرید، به قانون 40 تا 80 درصد پایبند باشید.

4. فراموش کردن راه اندازی مجدد دستگاه های خود

همه ما گاهی اوقات به استراحت نیاز داریم، و همین امر در مورد دستگاه های شما نیز صدق می کند. ری استارت مجدد هفته‌ای یک‌بار می‌تواند به پاک کردن حافظه دستگاه، بازخوانی نرم‌افزار و راه‌اندازی مجدد برنامه‌هایی که ممکن است نادرست باشند کمک کند.

راه‌اندازی مجدد می‌تواند با بستن برنامه‌ها و برنامه‌های تخلیه باتری و همچنین رفع اشکالات، به کاهش مشکلات شارژ کمک کند.

5. بی توجهی به خرید کیس، روکش یا محافظ صفحه نمایش

لحظه ای را تصور کنید که گوشی شما از دست شما می لغزد و روی زمین می افتد. صفحه نمایش های ترک خورده، ریختن و سقوط تصادفی برای همه ما اتفاق می افتد.

شکستن گوشی

خرید یک قاب محکم (حتی اگر ضد آب باشد بهتر است) و یک محافظ صفحه به محافظت از دستگاه و همه پورت های آن کمک می کند و همانطور که باید کار می کنند.

کلام آخر

رعایت موارد بالا به عملکرد بهتر گوشی شما کمک می کند. با این نکات دیگر نگران خراب شدن گوشی گران قیمت خود نخواهید بود. اگر دنبال مطالب بیشتر در خصوص محافظت از باتری و شارژر موبایل می گردید به آدرس مرکز باتری https://batterys.org/ مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی