شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای مبتدیان ارز دیجیتال برای شروع سرمایه‌گذاری

یکی از داغ‌ترین موضوعاتی که امروزه در بسیاری از رسانه‌ها از آن صحبت می‌شود، بازار رمزارزها است. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از این بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها، دارای مزایا و معایب به‌خصوصی هستند؛ اما فراگیرترین روش که به تجهیزات یا سرمایه هنگفتی نیاز ندارد، سرمایه‌گذاری روی رمزارزها و به‌دست آوردن سود از بالا و پایین رفتن قیمت ارزهای دیجیتال است.

یکی از داغ‌ترین موضوعاتی که امروزه در بسیاری از رسانه‌ها از آن صحبت می‌شود، بازار رمزارزها است. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از این بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها، دارای مزایا و معایب به‌خصوصی هستند؛ اما فراگیرترین روش که به تجهیزات یا سرمایه هنگفتی نیاز ندارد، سرمایه‌گذاری روی رمزارزها و به‌دست آوردن سود از بالا و پایین رفتن قیمت ارزهای دیجیتال است.

اولین سوالی که برای هر فرد مبتدی ایجاد می‌شود، این است که چگونه می‌توان به بازار ارزهای دیجیتال قدم گذاشت و سرمایه‌گذاری در این زمینه را شروع کرد؟ اگر شما نیز به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید و می‌خواهید یک شاه‌راه درآمدی جدید را برای خود ایجاد کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید. در هر کدام از بخش‌های بعدی، یکی از ملزومات ورود به بازار ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راهنمای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای مبتدیان

انتخاب کیف پول

در اولین گام، باید یک کیف پول امن انتخاب کرد. کیف پول‌ها در دو نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارند که برای افراد مبتدی، کیف پول‌های نرم‌افزاری انتخاب‌های بهتری هستند. کیف پول‌ها همان‌طورکه از نام‌شان مشخص است، برای نگهداری رمزارزها استفاده می‌شوند؛ هر کدام از ارزهای دیجیتال یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی دارند که باید در کیف پول ذخیره شوند.

انتخاب صرافی

دومین گام برای فعالیت در بازار رمزارزها، انتخاب یک صرافی است. ازطریق صرافی می‌توان رمزارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کرد؛ یا این‌که معادل ارزش رمزارز، ریال دریافت کرد. صرافی‌های داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها امکانات مختلفی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. بهتر است تا کاربران مبتدی برای مواجه‌نشدن با مشکلاتی که تحریم‌های بین‌المللی ایجاد کرده‌اند، فعالیت خود را از یکی از صرافی‌های داخلی شروع کنند. البته میزان امکانات صرافی‌های داخلی امروزه بسیار گسترده بوده و حتی فعالان حرفه‌ای بازار نیز در حال انتقال سرمایه‌های خود به صرافی‌های داخلی هستند.

یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی که علاوه‌بر قیمت ارزهای دیجیتال به‌صورت لحظه‌ای، ابزارهای معاملاتی متنوعی را نیز به کاربران خود ارائه می‌کند، بیت ۲۴ است. بیت ۲۴ با بهره‌گیری از برترین تکنولوژی‌های روز، در تلاش است تا محیطی امن، ساده و پرامکانات را برای معامله‌گران فراهم کند. جالب است بدانید که بیت ۲۴ یک کیف پول اختصاصی نیز برای کاربران خود در نظر گرفته‌است که می‌توان بسیاری از رمزارزها را با خیالی راحت از بابت امنیت، در آن ذخیره کرد.

 

یادگیری مفاهیم موردنیاز برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال معمولا نوسانات زیادی را تجربه کرده و این امر می‌تواند بسیار سود ده باشد؛ اما در نقطه مقابل، درصورتی‌که پیش‌بینی‌ها اشتباه صورت بگیرند و قیمت یک ارز افت کند، ضرر سنگینی را ایجاد خواهد کرد. به‌همین‌خاطر، بهتر است تا نه‌تنها قبل از ورود به بازار رمزارزها، بلکه قبل از ورود به هر کدام از بازارهای مالی تمامی مفاهیم لازم را فراگرفت. مهم‌ترین مباحث را در ادامه شرح خواهیم داد.

یادگیری مفاهیم پایه ارزهای دیجیتال

درک مفاهیم پایه‌ای مالی و اقتصادی

مفاهیم مالی به تعاریفی مانند سود، زیان، ترازنامه و ... اشاره دارند و مفاهیم اقتصادی به موضوعاتی مانند عرضه و تقاضا، تورم، نرخ بهره و ... می‌پردازند. برای این‌که بتوان عملکرد خوبی در بازار داشت، باید به تمامی این مفاهیم مسلط بود و در فرآیند انجام تحلیل‌ها آن‌ها را به‌کار گرفت.

تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی به مسائلی مانند تاثیر اخبار، سیاست و رویدادهای مهم جهانی بر بازار اشاره دارد؛ علاوه‌براین، تحلیل توانمندی توسعه‌دهندگان و تیمی که پشت یک ارز دیجیتال قرار دارد نیز در حوزه تحلیل بنیادی قرار می‌گیرد. با داشتن درکی درست از تحلیل بنیادی، می‌توان پتانسیل پیشرفت پروژه‌ها را بسیار بهتر پیش‌بینی کرد.

تحلیل تکنیکال

برای انجام تحلیل تکنیکال باید از مجموعه‌ای از نمودارها، الگوها و اندیکاتورها استفاده کرد. استفاده درست از هر کدام از این ابزارها نیازمند داشتن دانشی عمیق درمورد تحلیل تکنیکال بوده و حتی معامله‌گران حرفه‌ای نیز برای این‌که بتوانند قیمت ارزهای دیجیتال را بهتر پیش‌بینی کنند، دائما تکینک‌های جدید و به‌روز را یاد می‌گیرند.

مدیریت ریسک

هر معامله‌ای که به‌انجام می‌رسد، با میزانی ریسک همراه است؛ چراکه هیچ‌گاه نمی‌توان به‌صورت ۱۰۰درصدی، افزایش یا کاهش قیمت یک ارز دیجیتال را پیش‌بینی کرد. برای این‌که بتوان سود بیشتری را به‌دست آورد، لازم است به مفاهیم مدیریت ریسک آشنا بود و آن‌ها را در انجام معاملات به‌کار گرفت.

استراتژی‌های معاملاتی مختلف

اغلب معامله‌گران بر این باور هستند که اگر یک فرد بدون داشتن استراتژی مشخصی وارد بازار شود، قطعا در مدت‌زمانی کوتاه سرمایه خود را از دست می‌دهد. برای این‌که بتوان عملکردی خوب داشت، لازم است تا معاملات را طبق یک استراتژی مشخص و حرفه‌ای پیش برد و از بی‌هدف‌بودن جلوگیری کرد. استراتژی‌های معروفی مانند اسکالپینگ، دی تریدینگ، ترید بلندمدت و ... وجود دارند که می‌توان از هر کدام از آن‌ها ایده گرفت.

ابزارها و نرم‌افزارهای معاملاتی

امروزه بسیاری از کارها با استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای معاملاتی مختلف انجام می‌شوند. یادگیری کار با این نرم‌افزارها برای کسانی که می‌خواهند به‌صورت حرفه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت کنند، امری واجب است؛ چراکه ضمن دقت بالایی که دارند، سرعت کارها را نیز بسیار افزایش می‌دهند.

درک مفاهیم مالی و اقتصادی

جمع‌بندی؛ ورود به دنیای ارزهای دیجیتال

در این مطلب، سعی کردیم تا یک راهنمای کلی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال را ارائه دهیم. شما نیز می‌توانید با ساخت یک اکانت و انجام احراز هویت در سایت بیت ۲۴، ضمن آگاهی از قیمت ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری خود در این بازار را شروع کنید. لازم به ذکر است که وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال بیت 24 مطالب آموزشی زیادی نیز دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها، به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شد.


 .این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی