شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ماندگاری سرامیک خودرو چقدر است و چگونه آن را افزایش دهیم؟

ماندگاری پوشش سرامیک خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا به تمام این عوامل اشاره کردیم. ضمن اینکه ما در این مقاله 6 نکته کلیدی را بیان کردیم که با رعایت این نکات می توانید ماندگاری پوشش سرامیک خودروی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

سرامیک خودرو محصولی مایع است که بر روی بدنه خودرو اعمال می شود تا از آن در برابر عوامل محیطی محافظت کرده و همچنین درخشش و براقیت چشمگیری را برای ماشین ایجاد نماید. با خرید سرامیک خودرو و اعمال آن بر روی بدنه اتومبیل خود در واقع از آن در برابر عوامل آسیب زایی محیطی مثل اشعه ماوراء بنفش، آب، مواد شیمیایی و خط و خش‌های سطحی محافظت می کنید که این محافظت در نهایت حفظ رنگ و ظاهر کلی خودرو را به همراه دارد و درخشندگی و براقیت فوق العاده ای را حاصل می‌نماید.

نانو سرامیک خودرو در سال‌های اخیر به عنوان راهی برای حفاظت و حفظ ظاهر خودروها محبوب شده است. این محصول یک محافظت عالی برای اتومبیل‌ها در برابر آلودگی‌های محیطی، فضولات پرندگان، اشعه ماوراء بنفش و باران‌های اسیدی فراهم می‌کند، همچنین براقیت و درخشندگی خودرو را افزایش می‌دهد.

ماندگاری سرامیک خودرو

خواص و ویژگی‌های سرامیک خودرو

ایجاد محافظت از بدنه خودرو در برابر عوامل آسیب زای محیطی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سرامیک خودرو است.

از دیگر مزایای سرامیک خودرو، ایجاد خاصیت آبگریزی می باشد. خاصیت آبگریزی به دفع و یا لیز خوردن قطرات آب از روی بدنه خورو اشاره دارد. این بدین معناست که برف و باران بر روی سطح خودرو جمع نشده و لک ایجاد نمی‌کند.

یکی از جذاب‌ترین فواید سرامیک خودرو، درخشندگی و براقیت طولانی مدتی است که برای رنگ بدنه حاصل می‌کند. پوشش سرامیکی پس از اجرا درخشش فوق العاده‌ای را ایجاد کرده، درخشش و براقیتی که بهبود جلوه ظاهری اتومبیل را به دنبال دارد.

سرامیک ماشین باعث صرفه جویی در هزینه‌های معمول نظافتی و مراقبتی خودرو می‌شود، چرا که به عنوان یک لایه محافظ جلوی آسیب دیدن رنگ بدنه در اثر عوامل محیطی مثل اشعه آفتاب، باران‌های اسیدی و فضولت پرندگان را می‌گیرد و شما را از صرف هزینه برای برطرف کردن این نوع آسیب‌ها بی‌نیاز می‌کند. همچنین نیاز به شستشوی مکرر را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد که این خود باعث می‌شود کمتر ماشین خود را کارواش ببرید و در زمان و هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.

ضمن اینکه خاصیت آبگریزی سرامیک خودرو، شستن خودرو را آسان‌تر و سریع‌تر کرده و از این جهت نیز صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها را به دنبال دارد.

دوام سرامیک ماشین

ماندگاری سرامیک خودرو چقدر است؟

ماندگاری سرامیک خودرو چقدر است و پس از اجرا تا چه مدت زمان باقی می‌ماند؟ این سوال رایج بیشتر مشتریانی است که می‌خواهند اتومبیل خود را سرامیک کنند. در این ارتباط باید بدانید که ماندگاری سرامیک خودرو در برندهای مختلف متفاوت است. همچنین نوع سرامیک خودرو نیز در ماندگاری تاثیر دارد. به طور مثال ممکن است که یک برند مدل‌های متنوع از سرامیک خودرو با ماندگاری‌های متفاوت به بازار عرضه کند.

هنگام خرید سرامیک خودرو حتما به این نکته توجه داشته باشید و اطلاعات درج شده روی محصول و یا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. اگر باز هم نتوانستید از میزان ماندگاری سرامیک خودرو انتخابی خود اطلاع دقیقی پیدا کنید، حتما از فروشنده و یا دیتیلر که می‌خواهید کار اجرای سرامیک را به او بسپارید، سوال کنید. در کنار برند و نوع سرامیک استفاده، شرایط آب و هوایی و نگهداری از خودرو نیز بر ماندگاری سرامیک آن تاثیر زیادی دارد.

نحوه اجرای سرامیک خودرو و کیفیت انجام کار را نیز می‌توان به عنوان یک عامل تاثیر گذار دیگر در ماندگاری سرامیک ماشین ذکر کرد. بدون شک اجرای سرامیک خودرو توسط افراد حرفه‌ای با دقت و ظرافت کامل همراه با زیرسازی درست، نتیجه بهتر و در نهایت ماندگاری بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.

کارواکس به عنوان اولین و جامع ترین شرکت تخصصی دیتیلینگ و مرکز اجرای سرامیک خودرو در تهران و کرج در این ارتباط می تواند بسیار کمک کننده باشد، چرا که با در اختیار داشتن نیروی حرفه ای بهترین خدمات را ارائه می دهد. ضمن اینکه در کنار ارائه خدمات، یک فروشگاه جامع از تمامی محصولات مورد نیاز دیتیلینگ خودرو می باشد که از جمله این محصولات می توان به انواع سرامیک خودرو، کاور شفاف خودرو، پولیش، دستگاه پولیش، دستمال خودرو و ... اشاره کرد.

افزایش ماندگاری سرامیک

نکاتی برای افزایش ماندگاری سرامیک خودرو

همان طور که اشاره کردیم نحوه نگهداری و مراقبتی که از خودروی سرامیک شده صورت می‌گیرد بر ماندگاری آن تاثیر زیادی دارد. این نگهداری و مراقبت نکاتی را شامل می‌شود که به شرح زیر است:

۱. استفاده از شامپوی مخصوص پوشش سرامیکی بدنه خودرو

شامپوهای اتومبیل مناسب برای شستشوی خودرو سرامیک شده از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که یکی از این ویژگی ها، خنثی بودن PH آن‌ها است. با توجه به غلظت شامپوهای خودرو، توصیه می‌شود که با آب رقیق شود. برای تعیین نسبت ترکیب شامپو به آب، دستورات تولید کننده روی شامپو را دنبال کنید. در استفاده از شامپو خودرو هرچقدر کف بیشتری تولید گردد، شستشوی خودرو نیز آسانتر خواهد شد که بدین منظور از تورنادور و کف‌پاش نیز می‌توانید استفاده کنید.

2.استفاده از آب مقطر

یکی از نکات مهم در نحوه نگهداری سرامیک خودرو، استفاده نکردن از آب دارای املاح زیاد مانند چاه و پساب است. آبی که سختی زیادی داشته باشد، به بافت نانو سرامیک آسیب و موجب لکه شدن بدنه خودرو می‌گردد. بنابراین برای شستشو سعی کنید از آب مقطر استفاده کنید.

3. استفاده از اسفنج و دستکش شست‌وشو

استفاده از اسفنج و دستکش شستشو، یکی از مهمترین مراحل شستشوی سرامیک خودرو و نگهداری آن به شمار می‌رود. لذا باید از یک حوله یا دستمال میکروفایبر تمیز استفاده نمائید تا به سطح پوشش سرامیکی آسیبی وارد نگردد.

۴. آبکشی کامل و خشک کردن اصولی سرامیک خودرو

پوشش سرامیکی بدنه خودرو با باقی ماندن ذرات و مواد شوینده، تضعیف شده و به سرعت بر روی آن لکه ایجاد می‌شود. به همین خاطر باید مرحله آبکشی به صورت کامل و با دقت انجام گیرد و در مرحله خشک کردن نیز از باقی نماندن لکه‌های آب روی سطح مطمئن شوید. برای خشک کردن حتما از حوله‌های میکروفایبر و دستمال های میکروفایبر تمیز استفاده کنید.

5. عدم استفاده از چادر

برای خودروی سرامیک شده از چادر استفاده نکنید. زیرا چادر باعث گرم شدن رنگ بدنه خودرو می شود و در نهایت باعث آسیب به پوشش سرامیکی خودرو می شود.

افزایش ماندگاری سرامیک ماشین

6. حفظ فاصله یک متری لنس کارواش از ماشین

زمانی که خودروی سرامیک شده را برای شستشو به کارواش می برید باید دقت داشته باشید که اپراتور، شستشوی ماشین را با حفظ فاصله یک متری لنس کارواش انجام دهد. زیرا ماشین سرامیک شده، به دلیل خاصیت آبگریزی به راحتی شسته می شود و نیازی نیست که لنس کارواش را خیلی به آن نزدیک کرد، ضمن اینکه لنس کارواش در فاصله نزدیک به پوشش سرامیک رنگ بدنه آسیب وارد خواهد کرد.

آدرس مجموعه کارواکس: کرج- عظیمیه- بلوار امام رضا- نبش شاهد 1

شماره تماس: 32558700-026 و 32568700- 026

شماره همراه و شبکه های اجتماعی: 09921003969

آدرس وب سایت: https://carwax.ir/

اینستاگرام: https://www.instagram.com/carwax.ir

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی