شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

اگر تعاونی سفر را لغو کرد، چه کنیم؟

اگر تعاونی سفر را لغو کرد، چه کنیم؟

سفر با اتوبوس، همیشه بوی خاطرات کودکی و جاده‌های طولانی را می‌دهد. صدای چرخ‌های اتوبوس روی آسفالت، مناظر متغیر از پنجره و آشنایی با همه ‌مسافران، همه و همه تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی را رقم می‌زنند. در دنیای امروز که سفر با هواپیما و قطار بسیار رایج شده است، سفر با اتوبوس شاید انتخاب بسیاری از افراد نباشد؛ اما این وسیله نقلیه قدیمی، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. سفر با اتوبوس، به ما فرصت می‌دهد تا با سرعت کمتر اما با دقت بیشتری برای مسافران دنبال می‌شود. در این مقاله، به بررسی قوانین و مقررات مربوط به پس دادن بلیط اتوبوس از سوی شرکت‌های تعاونی در راستای خرید بلیط اتوبوس اصفهان به شیراز یا هر مسیر دیگری می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

سفر با اتوبوس و لغو سفر از سوی شرکت اتوبوس‌رانی

تصمیم گرفته‌ایم سفری با اتوبوس داشته باشم تا از زیبایی‌های طبیعت لذت ببریم؛ اما متأسفانه، به دلیل بروز برخی مشکلات شرکت اتوبوس‌رانی سفر را لغو کرده است. لغو سفر توسط تعاونی، اتفاقی ناخوشایند و گاه غیرمنتظره است. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس شیراز به اصفهان رادارید برای آشنایی با این موضوع همراه ما باشید.

چرا بلیط از سمت شرکت اتوبوس‌رانی کنسل می‌شود؟

  • شرایط جوی نامساعد مثل بارش برف سنگین، کولاک، سیل و مشکلات پیش‌بینی‌نشده جاده‌ای به استرداد بلیط از سمت شرکت منتهی می‌شود.
  • نقص فنی اتوبوس که می‌تواند خرابی موتور، مشکلات ترمز و موارد حاد را در بربگیرد سفر شمارا کنسل می‌کند
  • اگر تعداد مسافران به حدنصاب نرسند ممکن است این عدم تکمیل ظرفیت مسافر سفر را لغو کند.
  • تغییر کردن برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی‌شده از سوی شرکت مسافربری مثل تغییر ساعت حرکت و تغییر مسیر که سبب پس دادن بلیط به شما می‌شود.

در صورت کنسلی بلیط چه باید کرد

در صورت کنسلی بلیط چه باید کرد

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه می‌کنید در مورد این موضوع صحبت می‌شود که اگر بلیط اتوبوس اصفهان به شیراز یا هر مسیر دیگری از سوی شرکت مربوطه کنسل شود چه باید کرد. در ادامه از این شرایط کنسلی با شما می‌گویم.

تماس با تعاونی

  • سؤالات خود در مورد تغییر تاریخ سفر، تغییر مسیر یا بازگشت وجه بلیط اگر گزینه جایگزینی بودن بپرسید.
  • توصیه می‌شود تمامی مکالمات خود با تعاونی را به‌صورت مکتوب یا صوتی ضبط کنید.

بررسی قوانین و مقررات

  • قوانین و مقررات هر تعاونی در مورد لغو سفر ممکن است متفاوت باشد پس قبل از هر اقدامی قوانین و مقررات مربوط به لغو سفر را به‌دقت مطالعه کنید.

درخواست بازگشت وجه بلیط

  • می‌توانید درخواست بازگشت وجه بلیط خود را بدهید اگر تمایلی به تغییر تاریخ یا مسیر سفر ندارید.
  • اصولاً کنسلی از سوی تعاونی مستلزم پرداخت جریمه از سوی شما نیست و باید وجه بلیط کاملاً به شما بازگرداند شود.
  • مدارک لازم مانند بلیط، کارت شناسایی برای درخواست بازگشت وجه باید ارائه شود.

پیگیری روند بازگشت وجه

  • پس از درخواست بازگشت وجه از تعاونی بخواهید زمان دقیق واریز وجه به‌حساب شمارا اعلام کنند.
  • درصورتی‌که با تأخیر در بازگشت وجه مواجه شدید، مراتب را به‌صورت کتبی به تعاونی اطلاع دهید.

شکایت به سازمان‌های مربوطه

  • اگر تعاونی وجه بلیط شمارا بازنگرداند به سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای می‌توانید شکایت کنید.
  • همچنین می‌توانید از طریق مراجع قضایی پیگیری حقوقی خود را انجام دهید.

چگونه از لغو سفر جلوگیری کنیم؟

به شما توصیه می‌کنیم در انتخاب تعاونی معتبر تحقیق کنید تا به دلیل نامعتبر بودن آن متحمل ضرر و زیان نشوید. همچنین بهتر است قبل از خرید بلیط، قوانین و مقررات مربوط به لغو سفر را به‌دقت مطالعه کنید تا در صورت بروز مشکل با جریمه‌ای برای بازگشت وجه روبرو نشوید. به‌طور خلاصه، اگر سفر شما لغو شد، حق‌دارید هزینه بلیط خود را پس بگیرید. با پیگیری مداوم و حفظ مدارک، می‌توانید مشکل خود را حل کنید. در آخر هم دور از لطف نیست که بدانید خرید بیمه سفر می‌تواند در صورت بروز مشکلات غیرمنتظره، خسارات شمارا جبران کند.

نکات مهم در صورت لغو سفر

نکات مهم در صورت لغو سفر

به شما توصیه می‌کنیم تا قبل از اینکه به مقصد برسید حتماً مدارک خود را نگه‌دارید. این مدارک می‌تواند شامل تمامی مکاتبات، رسیدها و قراردادها باشد چراکه بعد از کنسل شدن بلیط از سمت شما و تعاونی به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. شرایط کنسلی را جویا شوید که چه گزینه‌هایی برای جبران خسارت وجود دارد؟ مثلاً بازگشت وجه را شرکت مربوطه به شما پیشنهاد می‌دهد یا اینکه به شما بلیط جدیدی را با تغییر تاریخ سفر ارائه می‌دهد؟ ارائه یک سرویس جایگزین درصورتی‌که برای سفر خود عجله نداشته باشید می‌تواند گزینه کمکی خوبی برای شما باشد. بازهم همه‌چیز به نیاز شما بستگی دارد این نکات برای حل مشکل پیش روی شما ارائه‌شده است.

کلام آخر در راستای لغو سفر از سوی تعاونی

همان‌طور که مطالعه کردید لغو سفر توسط تعاونی اتفاق ناخوشایندی است که دلایل مختلفی مانند شرایط جوی نامساعد، نقص فنی اتوبوس، عدم تکمیل ظرفیت و یا تغییرات برنامه‌ریزی‌شده را می‌تواند در برداشته باشد. به‌طورمعمول اکثر موارد، تعاونی‌ها موظف هستند هزینه بلیط را به شما بازگرداند. برای درخواست بازگشت وجه، به‌طورمعمول به بلیط، کارت شناسایی و گاهی اوقات مدارک دیگری نیاز دارید پس تا زمان رسیدن به مقصد این مدارک را نگهداری کنید. مسافران با درک حقوق خود و رعایت روال صحیح، می‌توانند سفری آرام‌تری را برای خود تضمین کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی