شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

صفر تا صد سفر زمینی شیراز به مشهد

صفر تا صد سفر زمینی شیراز به مشهد

اگر تصمیم دارید سفر زمینی از شیراز به مشهد داشه باشید، حتما این مطلب را دنبال کنید تا بدانید چگونه و در چند ساعت این مسیر را باید طی کنید.

 

زیارت حرم امام رضا (ع) و بازدید از جاهای دیدنی فراوان متناسب با هر سلیقه و بودجه‌ای، سفر به مشهد را بسیار پرطرفدار کرده است. در طول سال، اهالی شیراز هم به این شهر توریستی سفر می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و سفر زمینی از شیراز به مشهد را در نظر دارید این مطلب را دنبال کنید تا بدانید سفر زمینی شیراز به مشهد چگونه طی می‌شود.

فاصله شیراز تا مشهد چند کیلومتر است؟

فاصله شیراز تا مشهد تقریبا 1350 کیلومتر است و حدود 16 تا 17 ساعت زمان خواهد برد تا به مقصد برسید. در طول مسیر از شهرهای مختلفی همچون ابرکوه، یزد، طبس، بردسکن، تربت حیدریه و نیشابور عبور خواهید کرد. البته مسیر دیگری هم وجود دارد که در صورت انتخاب آن از شهرهای کرمان و سیرجان نیز عبور می‌کنید. این راه طولانی‌تر است و حدود یک ساعت از مسیر اول بیشتر طول می‌کشد. می‌توانید این مسیر را با ماشین شخصی طی کنید، بلیط اتوبوس شیراز به مشهد یا حتی بلیط قطار تهیه کنید.

کدام مسیر زمینی شیراز مشهد بهتراست؟

کوتاه‌ترین راه زمینی برای رسیدن از شیراز به مشهد مسیر شیراز-طبس-تربت حیدریه- مشهد است. البته از شیراز به طبس هم دو راه وجود دارد. مسیر کوتاه‌تر شیراز-یزد-طبس است و مسیر طولانی‌تر شیراز-سیرجان-کرمان-طبس است. پیشنهاد می‌شود همان راه اول را انتخاب کنید و با عبور از یزد، طبس، تربت حیدریه و کاشمر خود را به مشهد برسانید.

اگر علاقه‌مندید از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید و از جاهای دیدنی در طول مسیر بازدید کنید سفر با ماشین شخصی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر هم می‌خواهید خستگی کمتری به خود بدهید سفر با اتوبوس‌های مجهز و تهیه بلیط اتوبوس سیر و سفر یا هر پایانه دیگری که در این مسیر خدمات ارائه می‌دهد انتخاب مناسبی است. سفر با قطار هم کمی طولانی‌تر می‌شود و حدود 20 ساعت طول خواهد کشید و در ایستگاه‌های مرودشت، سیوند، اقلید، شهرضا، سیستان، اردکان، عباس آباد، بجستان و تربت حیدریه توقف خواهد داشت. البته در سفرهای دسته‌ جمعی، تجربه سفر با قطار در این مسیر می‌تواند بسیار لذت‌‌بخش باشد.

سفر زمینی شیراز تا مشهد

بهترین جاهای دیدنی سفر زمینی شیراز تا مشهد

اگر ماشین شخصی را برای سفر زمینی شیراز مشهد انتخاب کردید می‌توانید از جاهای دیدنی متعددی همچون موارد زیر به دلخواه خود و با توجه به شرایط زمانی بازدید کنید:

  • تخت جمشید در نزدیکی مرودشت
  • درخت سرو تاریخی با قدمت 4500 سال در ابرکوه یزد
  • آتشکده تاریخی، دخمه‌های زرتشتیان، زندان اسکندر و... در یزد
  • باغ گلشن در طبس، آثار تاریخی شهر فردوس
  • جاذبه‌های طبیعی تربت حیدریه مانند پارک کوهستانی پیشکوه و...

جمع‌بندی

مسافت تقریبی زمینی 1300 کیلومتری شیراز مشهد را می‌توان در طول 16 تا 17 ساعت پیمود و با عبور از شهرهایی مانند یزد، طبس، تربت حیدریه و نیشابور به مقصد رسید. اگر برنامه‌ریزی برای سفر با ماشین شخصی برای شما سخت است می‌توانید اتوبوس یا قطار را نیز در نظر داشته باشید. اگر هم کمبود وقت دارید یا به دنبال آسودگی خاطر بیشتری هستید و امکان پرداخت هزینه بیشتری دارید، رزرو بلیط هواپیما بهترین انتخاب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی