شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

معرفی زیباترین شهرهای ترکیه

یکی از زیباترین مکان های گردشگری در دنیا که به دروازه ی اروپا و آسیا شناخته شده است، کشور ترکیه می باشد. کشور ترکیه نقطه تلاقی غرب با شرق است که دارای غذاهای عالی، آب و هوای فوق العاده، بناهای مذهبی و مکان های باستانی بسیاری است.

یکی از زیباترین مکان های گردشگری در دنیا که به دروازه ی اروپا و آسیا شناخته شده است، کشور ترکیه می باشد. کشور ترکیه نقطه تلاقی غرب با شرق است که دارای غذاهای عالی، آب و هوای فوق العاده، بناهای مذهبی و مکان های باستانی بسیاری است. 

همچنین این کشور مورد توجه ایرانیان زیادی قرار گرفته است و اشخاص زیادی سالانه به این کشور برای تفریح خود سفر می کنند. در ادامه می خواهیم شما را با زیباترین شهرهای کشور ترکیه آشنا کنیم.

 

شهرهای معروف ترکیه

صحبت در مورد بهترین و زیباترین شهر کشور ترکیه کمی دشوار است. به دلیل اینکه هر کدام از شهرهای این کشور زیبایی های خاص خود را دارد. همچنین این کشور توریستی دارای فرهنگ صلح آمیز، سنت های دیرینه، غذاهای خوشمزه، بناها و مکان های دیدنی است. در ادامه ما می خواهیم شهرهای زیبای این کشور را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

شهر استانبول  

شهر استانبول در شمال غربی و در میان تنگه بسفر کشور ترکیه واقع شده است و تنها راه عبور از دریای سیاه به دریای مدیترانه، دریای مرمره است. 

این شهر قدیمی بر روی یک شبه جزیره ای به شکل مثلث در بین اروپا و آسیا واقع شده است. استانبول بیش از 2500 سال است که به عنوان یکی از جذاب ترین و توریستی ترین شهرهای جهان به شمار می آید، به دلیل اینکه این شهر پلی برای انتقال مذهب، آداب و رسوم و فرهنگ مختلف جهان است. 

طبق آمار و ارقام موجود سالانه تعداد زیادی بلیط هواپیما تهران استانبول به فروش می رسد که این آمار نشاندهنده پرطرفدار بودن این شهر در میان ایرانیان نیز می باشد.

استانبول به عنوان یکی از مهم ترین شهر ها و بزرگترین شهرهای ترکیه به شمار می آید و همچنین شهر استانبول یک بندر مهم در کشور ترکیه است.

شهر استانبول از نظر استراتژیکی بسیار با اهمیت می باشد، این شهر به دلیل مساحت وسیع، به عنوان ابرشهر ترکیه شناخته می شود. همچنین این شهر مرکز مالی، فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه می باشد و در سال 2010، پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است.

 

شهر اسپارتا

شهر اسپارتا یکی از شهرهای کشور ترکیه است و در قاره آسیا واقع شده است. اگر بلیط هواپیما تهران اسپارتا را تهیه کرده اید یا قصد خرید آن را دارید باید بدانید که:

  • این شهر در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده است که از شرق با شهر قونیه، از جنوب با شهر آنتالیا، از جنوب غربی با شهر بوردور و از شمال غربی با شهر افیون قره حصار همسایه است.
  • جمعیت این شهر 428 هزار نفر است و مساحت آن 9 هزار کیلومتر مربع می باشد. 
  • زبان افراد اسپارتا ترکی است. 
  • و دین بیشتر مردم این شهر اسلام است که به دو مذهب سنی و شیعه تقسیم می شود.

 

شهر دنیزلی

بسیاری از افرادی که برای تفریح به ترکیه سفر می کنند، شهر دنیزلی را بیشتر به دلیل محصولات پاموکاله، جنگل ها، چشمه های آب گرم، گیاهان خاص و زیبا، نساجی و سنگ های زیبا تراورتن و .... انتخاب می کنند.

به دلیل وجود جنگل های وسیع و منطقه زیادی برای پیک نیک و کمپینگ باعث شده است تا بسیاری از اشخاص برای تفریح به این شهر سفر کنند. از دیگر دلایلی که شهر دنیزلی برای زندگی و گردشگری به یکی از شهرهای محبوب کشور ترکیه تبدیل شده، چشمه های آب گرم با اثرات درمانی است.

بنابراین اگر شما هم قصد سفر خارجی دارید و عاشق طبیعت و جنگل هستید، می توانید بلیط هواپیما تهران دنیزلی را تهیه کنید و از سفر به این شهر زیبا و طبیعت آن لذت ببرید. 

 

شهر آنتالیا

استانبول و اسپارتا تنها شهر دیدنی و شگفت انگیز ترکیه نیستند. خط ساحلی که در خلیج آنتالیا وجود دارد، بسیار خیره کننده است. این خط ساحلی دارای مناظر کوهای دور دست و صخره های سر به فلک کشیده است.

یکی دیگر از جذاب ترین مکان های شهر آنتالیا محله قدیمی کالیچی است. جایی که در آن خانه های عثمانی در کوچه ها و خیابان های باریک در کنار هم به زیبایی واقع شده اند. همچنین آب هوای این شهر فوق العاده است. 

در شهر آنتالیا سواحل بسیار زیبایی برای تفریح و استراحت نیز وجود دارد؛ بنابراین اگر جزء افرادی هستید عاشق تفریحات آبی است حتما به این شهر ترکیه سفر کنید.

 

شهر آنکارا

شاید برای شما سوال باشد که چرا تا به الان حرفی از پایتخت ترکیه یعنی آنکارا نزدیم، در حالی که یک مکان زیبا برای تفریح و سفر است. 

این شهر با همه ی زیبایی ها اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می شود. این شهر مدرن و پیشرفته بوده که دارای سفارتخانه های بسیاری است. همچنین این شهر دارای کافه ها و رستوران های بیشماری است و از مکان های دیدنی این شهر می توان به مقبره عظیم آنیت کبیر یا آنتورک و موزه تمدن های آناتولی اشاره کرد.

 

شهر آنالیا

آنالیا یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای مکان های تفریحی بوده است. این شهر در ساحل جنوبی کشور ترکیه قرار گرفته است. اکثر مردم برای تفریح به شهر آنالیا سفر می کنند و از مناظر تاریخی، اسکله و تپه های زیبایی که دارای خانه های تاریخی هستند لذت می برند.

 

شهر ازمیر

سومین شهر بزرگ کشور ترکیه ازمیر می باشد که با سفر به این شهر ترکیه متوجه خواهید شد که ازمیر، شهری جوان پسند و سرشار از انرژی و زندگی است. 

وجود تفریحات آبی همراه با بارها، کافه ها و رستوران های بسیار باعث جذب گردشگران بسیاری به این شهر شده است. از دیگر مکان های دیدنی می توان به کلیسا، موزه تاریخ و هنر، مساجد قدیمی و بازار اشاره کرد.

 

شهر قونیه

قونیه یکی دیگر از شهرهای دیدنی و جذاب کشور ترکیه است. این شهر محل زندگی یکی از شاعرهای معروف ایرانی یعنی حضرت مولانا بوده است. به همین دلیل این شهر علاوه بر مردم ترکیه برای مردم ایران هم بسیار جذاب و پر اهمیت است. 

همچنین شهر قونیه در قدیم پایتخت سلطنت رومیان بوده است و به همین دلیل در آن مکان هایی با معماری بسیار زیبا و جذاب رومی وجود دارد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مکان های این شهر مقبره مولانا است که هر ساله افراد بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان برای بازدید از آن به قونیه سفر می کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی