شمانیوز
شما نیوز

مانورهای مداوم امدادی در پالایش نفت آفتاب؛

تضمین ایمنی و واکنش سریع

تضمین ایمنی و واکنش سریع

هشتمین مانور آتش‌نشانی شرکت پالایش نفت آفتاب طی سال جاری، به منظور تقویت آمادگی در برابر حوادث برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آفتاب؛ با توجه به اهمیت ارتقاء سطح ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و تأکید مسئولان ارشد این شرکت بر مسائل ایمنی و آمادگی، مانور گسترده‌ای تحت عنوان “مانور امداد و نجات” برگزار شد.

این مانور با هدف بررسی توانایی و سرعت عمل تیم آتش‌نشانی، هماهنگی بین واحدهای مختلف، ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف در زمان بروز حادثه، شناسایی و تحلیل مخاطرات موجود در محوطه واحد شیرین‌سازی برای اجرای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و بررسی میزان هماهنگی و ارتباط واحدهای مختلف برگزار شد.

 

در مانور امداد و نجات مذکور که در آخرین روز تیر ماه 1403 برگزار شد، واحدهای مختلف شرکت از جمله آتش‌نشانی، HSE، بهداری، شیرین‌سازی، حراست و روابط عمومی حضور فعال داشتند. هر واحد نقش خود را در سناریوی مانور ایفا کرد تا توانمندی‌ها و نقاط قوت و ضعف هر بخش شناسایی شود.

 

هشتمین مانور امداد و نجات با شبیه‌سازی یک حادثه فرضی در محوطه شیرین‌سازی مجموعه آغاز شد. تیم‌های مختلف به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و اقدامات اولیه شامل نجات مصدومان و ایمن‌سازی منطقه را انجام دادند. در طول مانور، تمامی مراحل از جمله اعزام نیروها، هماهنگی بین واحدها و مدیریت بحران با دقت مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

برگزاری این مانورها که به صورت منظم در این مجموعه برگزار می‎‌شود بخش مهمی از رویکرد عارضه‌یابی، بهبود، ارزیابی و سیاست‌های پیشگیرانه شرکت پالایش نفت آفتاب در حوزه HSE و ایمنی است؛ نه تنها توانمندی‌های تیم‌های مختلف شرکت پالایش نفت آفتاب را به نمایش می‎‌گذارد، بلکه زمینه‌ساز افزایش توان عملیاتی، بهبود هماهنگی بین واحدها، شناسایی و برطرف‌سازی مشکلات و آموزش و توانمندسازی نیروها می‎‌گردد.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی