شمانیوز
شما نیوز

آقای فرزین با شفاف سازی به حاشیه ها پایان بدهید | مبلغ دقیق وام شما و هئیت عامل چقدر است

آقای فرزین با شفاف سازی به حاشیه ها پایان بدهید | مبلغ دقیق وام شما و هئیت عامل چقدر است

چند روزی است که مسئله دریافت وام قرض الحسنه رئیس کل بانک مرکزی و هیئت عامل باعث حاشیه هایی در مورد نظام بانکی کشور شده است که می تواند با اطلاع رسانی دقیق و ساده تمام حواشی پایان داد ولی به نظر می رسد گروهی با عدم اطلاع رسانی شفاف به دنبال ایجاد تنش در جامعه هستند.

به گزارش شمانیوز، در چند روز قبل اخبار متعددی در مورد وام قرض الحسنه رئیس کل و هیئت عامل بانک مرکزی منتشر شد که با سوء مدیریت، موضوع به یک بحران رسانه‌ای تبدیل شده و در حال تبدیل به یک دو قطبی در جامعه است.

روزنامه کیهان با عصبانیت به حمایت از رئیس کل بانک مرکزی پرداخته است و هدف از انتشار اخبار در مورد مبلغ وام آقای فرزین و همراهان را گران کردن دلار دانسته است و به صورت ضمنی بیان داشته دریافت این وام‌ها برای مدیران بانک مرکزی ایرادی چندانی ندارد.

از سمت دیگر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده که موضوع را به صورت تلویحی رد می‌نماید و گفته است رئیس کل بانک مرکزی در کشور عراق است و برای اطلاع از صحت موضوع به وی دسترسی ندارند و باید منتظر باشیم تا وی از سفر برگردد!

از سمت دیگر بعضی از کانال های خبری حامی بانک مرکزی نیز، به صورت هماهنگ تیتر زدند " پول پاشی علیه فرزین" و این خبر را دروغ خواندند.از سمت دیگر رسانه‌های منتشر کننده خبر، اصرار به پرداخت وام قرض الحسنه و صحت موضوع دارند.

پایگاه خبری شمانیوز در هفته گذشته در دو خبر (خبر اول) - (خبر دوم) مستقل از رئیس کل بانک مرکزی درخواست پاسخگویی شفاف کرده بود و به فرزین توصیه کرد که با صداقت و مدارک میزان وام قرض‌الحسنه خودش و هیئت عامل بانک مرکزی را برای پایان دادن به این حواشی اعلام کند.

 قابل ذکر است عدم شفاف سازی صادقانه بانک مرکزی باعث ادامه این حواشی و بدبینی مردم به نظام بانکداری کشور می شود. موضوعی که در چند هفته اخیر اصلا به آن توجه نشده است که دلیل واقعی این همه حاشیه و حجمه به نظام بانکی چیست؟ دلیل آن بسیار شفاف و ساده است و آن هم عدم شفاف سازی صادقانه توسط بانک مرکزی است. مدیران بانک مرکزی نباید از یاد ببرند که به عنوان نهاد ناظر بر بانک ها در یک اتاق شیشه ای نشسته اند و باید همیشه با صداقت با مردم رفتار نمایند.

مردم و رسانه ها به صورت شفاف می‌خواهند بدانند رئیس کل بانک مرکزی و هئت عامل بعنوان سکان داران کشتی بانکداری کشور دقیقا چه مبلغ وام قرض الحسنه گرفته اند و چه مراحلی را برای دریافت وام خود طی کرده اند در صورتی که حدود 800 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج  و وام فرزند آوری هستند.

جناب آقای فرزین شما باید به صورت شفاف به مردم و رسانه ها  پاسخگو باشید و نمیتوان افرادی که یک مطالبه اجتماعی و به حق دارند را معاند و مخالف نظام بخوانید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خوب و عالیییییی

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی