شمانیوز
شما نیوز

انارکی محمدی در گفتگو با شمانیوز:

تسهیلات قرض‌الحسنه خانواده‌ها را توانمند می‌سازد

تسهیلات قرض‌الحسنه خانواده‌ها را توانمند می‌سازد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه به توانمندسازی خانواده‌ها کمک می‌کند، ادامه داد: واقعاً تسهیلات قرض‌الحسنه در رونق و توسعه مشاغل خرد و خانگی اثرگذارند و به واسطه آن می‌توان مشاغل جدیدی را راه‌اندازی کرد و لذا از این طریق هم به اشتغال کمک می‌شود و هم فقر را کاهش داد.

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شمانیوز، درباره اهمیت تسهیلات قرض‌الحسنه در افزایش قدرت خرید طبقات ضعیف گفت: امروز اکثر مردم با مشکلات اقتصادی متعددی روبه‌رو هستند و از سوی دیگر حل برخی از این مشکلات با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قابل تحقق است البته لازم به ذکر است که تسهیلات قرض‌الحسنه فقط به صورت موقتی اثرگذار هستند و نمی‌توان به دید نسخه شفابخش دائمی به آن نگریست ولی واقعاً به صورت کوتاه‌‌مدت اثرگذار است و نیازهای مقطعی و گذرا برخی اقشار را حل و فصل می‌کند.

 

وی افزود: اگر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به یک امر فراگیر در نظام مالی و بانکی کشور تبدیل شود اتفاقاتی خوبی را رقم خواهد زد و مردم همیشه از این نوع تسهیلات استقبال کرده و باز هم استقبال می‌کنند. قرض‌الحسنه در دین مبین اسلام به شدت توصیه شده و باید در نظام بانکی کشور که عنوان بانکداری اسلامی بر آن گذاشته شده ترویج و توسعه یابد. گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده و برخی بانک‌های قرض‌الحسنه هم تأسیس شده‌اند و انتظار می‌رود این رویه به طور واقعی ادامه یابد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد، گفت: اینکه مردم بتوانند با تسهیلات بدون بهره یا با بهره اندک نیازهای روزمره خود را رفع کنند خود یک مزیت و ویژگی است، البته همانطور که اشاره کرده تسهیلات قرض‌الحسنه برای کوتاه‌مدت مناسب است و اگر به دنبال افزایش قدرت خرید مردم هستیم باید تورم مهار شود ولی در شرایط کنونی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نیازهای مقطعی مردم به ویژه اقشار ضعیف را برطرف خواهد کرد و گزینه خوبی است.

 

انارکی با بیان اینکه باید فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور گسترش و تقویت شود، تأکید کرد: رسانه‌ها و دولت باید به فراگیری فرهنگ قرض‌الحسنه مبادرت ورزند و حتی اگر لازم باشد خود دولت وارد این عرصه شود. همچنین برای اینکه قدرت‌های وام‌دهی بانک‌ها افزایش یابد لازم است میزان منابع مرتبط با تسهیلات قرض‌الحسنه افزایش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی