شمانیوز
شما نیوز

مزیت بازار‌سرمایه برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

مزیت بازار‌سرمایه برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

​مزیت انتشار اوراق در بازار‌سرمایه؛ تامین مبالغ کلان، پرداخت هر ۳‌ماه یکبار سود اقساط و تسویه اصل مبلغ در پایان دوره است.

تامین مالی از طریق بانک‌ با توجه به کمبود منابع و مساله خط اعتباری که اجازه تامین‌مالی مبالغ کلان را نمی‌دهد برای شرکت‌ها جذابیت ندارد، جدیدترین شیوه تامین مالی که در حال حاضر شرکت‌ها می‌توانند از آن بهره بگیرند، تامین مالی از طریق بازار سرمایه که مشاور سرمایه‌گذاری ترنج یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در این حوزه است.

یکی از بهترین روش‌های تامین مالی انتشار اوراق بدهی در بازار‌سرمایه است،  اوراق بدهی، اوراق بهاداری هستند که دولت‌ و شرکت‌ها برای تامین مالی پروژه های خود منتشر می‌کنند.

مزیت‌های تامین‌مالی از طریق بازار‌سرمایه:

  • بازپرداخت ۳ماه یکبار سود 
  • تسویه اصل مبلغ اعتبار در پایان دوره(۳ تا ۵ ساله)
  • امکان تامین‌مالی مبالغ کلان
  • نرخ سود معقول حدود ۲۳ درصد

نرخ سود انتشار اوراق مرابحه معمولا ۲۳درصد سالانه است، مزیت اصلی انتشار اوراق مرابحه، تسویه اصل اعتبار در پایان دوره (۳ تا ۵ سال) است، در این مدت شرکت‌ها تنها سود را پرداخت می‌کنند که آن هم هر ۳ ماه یکبار است. 

این مزیت به سرمایه در گردش و همچنین کنترل و مدیریت جریان نقدینگی شرکت‌ها کمک‌ می‌کند، وقتی در طول دوره بنگاه‌ اقتصادی صرفا سود اعتبار دریافتی را پرداخت کند و اصل مبلغ در پایان دوره تسویه شود، جریان نقدینگی شرکت بهتر می‌شود.

در تامین مالی از طریق بانک‌ها، عمدتا حد اعتباری در نظر گرفته می‌شود و هر بار شرکت‌ها بخواهند بیش از حد اعتبارش بهره بگیرند، باید دوباره برای دریافت مجوز اقدام کند.

در بازار سرمایه شرایط متفاوت است، منابع یکباره در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه دست شرکت‌ها برای انجام و پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای‌شان بسیار باز خواهد بود.

از طرف دیگر، از آن‌جا که اوراق بلندمدت هستند، باعث می‌شود در پایان سال نگرانی برای درخواست جدید و پذیرش آن نداشته باشند. یعنی مشکلاتی نظیر حد اعتباری وجود نخواهد داشت.

مشاور سرمایه‌گذاری ترنج یکی از فعال‌ترین نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس است که طی یکسال گذشته بیش از ۱۰ هزار‌میلیارد ریال پروژه تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی انجام داده است. برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه تامین‌مالی با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی