شمانیوز
شما نیوز

وزیر بهداشت در سی امین آیین نکوداشت ملی بیمه سلامت:

خدمات رایگان بیمه سلامت تکیه گاه امن برای ۵ دهک جامعه

خدمات رایگان بیمه سلامت تکیه گاه امن برای ۵ دهک جامعه

به گزارش شمانیوز،  محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در آیین نکوداشت سی امین سالروز بیمه سلامت، در سخنرانی خود به اهمیت بیمه سلامت اشاره  و بیان کردند که این بیمه به عنوان یک کمک برجسته در حال حاضر به سه دهک و سپس پنج دهک از جامعه خدمات رایگان ارائه می‌دهد. 

 

ایشان تأکید کردند که باید تلاش شود تا عمر بیمه افزایش یابد و بهبود یابد. 

 

دکتر ظفرقندی بر اهمیت پیشگیری و آموزش عمومی در زمینه سلامت تأکید کردند و اشاره کردند که مردم باید از مواد غذایی مضر پرهیز کنند و با روش‌های پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان آشنا شوند. 

 

وزیر بهداشت همچنین به ساختار قانونی موجود برای اقدامات بیمه اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند که با گذشت زمان، این خدمات بهبود یابد.

وی راه حل این کار را یافتن منابع مالی پایدار برای حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: چاره‌ای نداریم جز اینکه یک ساختار معین را به خصوص برای مردم فقیر و حاشیه نشین تعریف کنیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راهکار این امر را گسترش نظام سلامت و اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع عنوان کرد و ادامه داد: استقرار پرونده الکترونیک برای اجرای نظام ارجاع ضروریست.

 

ظفرقندی در ادامه وظیفه بیمه را آموزش و پیشگیری از بیماری برشمرد و افزود: اگر راه های پیشگیری و مواجهه با سرطان به مردم آموزش داده شود، بیش از ۷۰ درصد این بیماری به موقع شناسایی می شود.

 

وی افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای را یکی دیگر از مشکلات نظام سلامت و بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰ هزار مرگ‌ومیر جاده‌ای رخ می دهد که هزینه مالی، روحی و معنوی به دنبال دارد در حالی که با آموزش قابل پیشگیری است.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه باید برای تشویق مردم به سمت زندگی سالم و پیشگیری از چاقی هزینه کند، افزود: باید توجه ما در حوزه بیمه سلامت بر پیشگیری، آموزش عمومی و ارتقای سواد سلامت استوار باشد

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی