شمانیوز
شما نیوز

درخواست تشکل های صنعت چاپ سراسر کشور از وزارت ارشاد؛

تعرفه گاز چاپخانه ها فرهنگی محاسبه شود

تشکل های صنعت چاپ سراسر کشور، طی نامه ای خطاب به سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار پیگیری محاسبه تعرفه فرهنگی گاز مصرفی برای چاپخانه ها و صنایع مرتبط با چاپ شد.

تعرفه گاز چاپخانه ها فرهنگی محاسبه شود

به گزارش شمانیوز: شرح کامل این نامه که به امضای غلامرضا شجاع، نماینده تشکل های صنعت چاپ و مصرف کنندگان کاغذ و مقوای استان های کشور و مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران رسیده است، به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سیدمحمد هاشمی

معاونت محترم حقوقی، امور مجلس و استان ها

موضوع: هزینه گاز مصرفی چاپخانه ها

احتراما به استحضار می رساند چند ماهی است هزینه مصرفی گاز چاپخانه ها و دیگر مراکز صنعتی مرتبط با صنعت چاپ را از متر مکعبی حدود ۱۰۰ تومان به چندین برابر افزایش داده شده است. این مسأله به طور جدی کلیه واحدهایی که محصولات فرهنگی، صنعتی، غذایی، دارویی، بهداشتی و… تولید می کنند را با افزایش هزینه تهدید و خصوصا برای چاپخانه هایی که ماشین هیت ست دارند، هزینه تمام شده چاپخانه را حدودا دو برابر افزایش داده است.

جناب دکتر طی مراجعه اعضاء به اداره گاز صنایع اعلام داشتند که برای مراکز فرهنگی مانند سینماها تعرفه کمتری در نظر گرفته شده که با معرفی وزارت ارشاد امکان بهره مندی از آن فراهم است، ولی برای چاپخانه مقدور نیست.

لذا تقاضا دارد همانگونه که وزیر محترم ارشاد سوم اسفند در همایش بیست و یکمین جشنواره صنعت چاپ و همچنین در جلسه حضوری پنجم اسفند که خدمتشان بودم، فرمودند صنعت چاپ، صنعت فرهنگی می باشد و همه امتیازات دیگر صنایع را وزارت ارشاد پیگیری و مشمول صنعت چاپ خواهد نمود، لطفا در خصوص پیگیری این موضوع در بودجه امسال که در حال بررسی است، اقدامات مقتضی را مبذول فرمایید تا واحدهای چاپی و صنایع مرتبط که مجوز از وزارت ارشاد اخذ می نمایند هم مشمول تعرفه مراکز فرهنگی شوند.

 

ارشاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی