شمانیوز
شما نیوز

پیشروی کگل با ارائه محصولات با کیفیت در مسیر توسعه پایدار

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با استفاده از منابع معدنی برجسته کشور و بهره‌برداری از فناوری‌های پیشرفته، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در صنعت معدن و فولاد، در جهت توسعه پایدار و ارائه محصولات با کیفیت برای بازارهای داخلی و جهانی پیشرو می‌باشد.

پیشروی کگل با ارائه محصولات با کیفیت در مسیر توسعه پایدار

به گزارش شمانیوز، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه‌سازی خطوط در افق چشم‌انداز درصدد است تا مجموع تولیدات سالانه خود را به بیش از ۳۰ میلیون تن برساند. محصولات قابل فروش توسط گل‌گهر شامل کنسانتره و گندله سنگ آهن می‌باشد که علاوه بر فروش به مشتریان داخلی، به بازارهای جهانی نیز صادر می‌گردد.  

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در آذرماه امسال توانست ۴ هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان درآمد کسب کند و مجموع درآمد در فصل پاییز ۱۴۰۲ به ۱۲ هزار و ۷۴۱ میلیارد تومان رسید. درآمد فصل بهار ۱۴.۲۰۳ میلیارد و فصل تابستان ۹.۷۷۳ میلیارد تومان بوده است. 

بازارهای اصلی شرکت مشتمل بر صنعت استخراج کانه‌های فلزی و تأمین مواد اولیه در بخش صنعت فولاد کشور می‌باشد. مشتریان اصلی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر شامل شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، مجتمع جهان فولاد سیرجان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر می‌باشد.  

فرآیند فروش محصولات کنسانتره و گندله به مشتریان داخلی از طریق انعقاد قراردادهای فروش سالیانه و با نرخ مشخصی بر اساس میانگین قیمت فروش شمش فولاد خوزستان در دوره‌های سه‌ماهه انجام می‌گیرد. 

گندله اصلی‌ترین و پرفروش‌ترین محصول شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به شمار می‌رود که ۹۸ درصد از کیک درآمدی این شرکت را به خود اختصاص داده است. "کگل" با تمرکز به فروش در بازار داخلی توانسته بیش از یک میلیون و ۱۹۳ هزار تن از این محصول را به فروش رساند.  

در مبحث فروش صادراتی کنسانتره، شرکت طبق برنامه‌ریزی انجام شده قبلی و بررسی قیمت‌های جهانی، اقدام به برگزاری مزایده می‌نماید و برنده از این طریق مشخص می‌شود. 

یکی از ویژگی‌های شرکت معدنی - صنعتی گل‌گهر تأثیرپذیری مستقیم درآمد از نرخ ارز و همچنین قیمت‌های جهانی فولاد است. در شرایط افزایش نرخ ارز و یا قیمت‌های جهانی، سود ناخالص با نرخ رشد بالاتری افزایش پیدا می‌کند.  

در کنار موارد فوق، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولید کننده فولاد توسط گل‌گهر باعث شده تا حدودی، متناسب با درصد سهامداری، از خروج ارزش افزوده زنجیره فولاد جلوگیری شود. 

تامین انرژی در صنعت فولاد یکی از مهمترین موارد برای تولید پایدار است که هر نوع چالش در این بخش برنامه‌های توسعه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در چشم‌انداز ۱۴۱۰ خود به دنبال تامین زیرساخت‌های انرژی است و پروژه‌های مختلفی در این زمینه تعریف و در حال اجرا است.  

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در نظر دارد با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی، از جمله تأسیس نیروگاه برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد، تامین انرژی لازم برای فعالیت‌های خود را تأمین کند. علاوه بر مسائل انرژی، مشکلات محیط‌زیستی نیز در زمینه فعالیت‌های معدنی مطرح است. به همین جهت، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از فناوری‌های نوین و بینش‌های برتر در حوزه حفاظت از محیط زیست استفاده می‌کند تا به حداقل رساندن آثار منفی بر طبیعت و پایداری محیط زیست در ناحیه فعالیت خود تلاش کند.  

کگل با تمرکز بر توسعه و بهبود فنی و فناوری، به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، در راستای کسب نیازهای بازارهای جهانی و رقابت با سایر شرکت‌های هم‌صنعتی بین‌المللی فعالیت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی