شمانیوز
شما نیوز

عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با شمانیوز:

گشایش ال سی میان ایران و روسیه به کم‌اثر کردن تحریم‌ها کمک می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره راه‌اندازی LC جدید میان ایران و روسیه گفت: این اتفاق می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی و کم‌اثر کردن تحریم‌ها و رفع موانع نقل و انتقالات پولی کمک ‌کند.

گشایش ال سی میان ایران و روسیه به کم‌اثر کردن تحریم‌ها کمک می‌کند

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره راه‌اندازی LC جدید میان ایران و روسیه گفت: هم روسیه و هم ایران تحت تحریم‌های شدید غرب قرار دارند و هر دو تهدیدات مشترک دارند و لذا به نظر من این اتفاق می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی و کم‌اثر کردن تحریم‌ها و رفع موانع نقل و انتقالات پولی کمک ‌کند.

وی افزود: البته این راه هم باید افزد که نمی‌توان سیاست را اقتصاد جدا کرد؛ موضع اخیر روسیه نسبت به جزایر سه‌گانه می‌تواند برروی این اتفاق خوب سایه افکند و به طور کلی نشانگر حسن نیت روس‌ها نبود و به نظر من زمان بیشتری باید صرف شود تا تدابیر اقتصادی میان دو کشور به محصول و نتیجه مورد انتظار دست یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به شخصه انتظار دارم روسیه آن کم‌لطفی که به جمهوری اسلامی ایران کرده را سریعاً جبران کند تا ان‌شاءالله تدابیر دیگر در حوزه تبادلات اقتصادی و سایر حوزه‌ها جواب دهد.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بازیگر حرفه‌ای است و به خوبی و با اقتدار در عرصه بین‌الملل بازی می‌کند، اظهار کرد: در خیلی حوزه‌ها به روسیه کمک‌های مؤثری را داشته‌ایم و طبیعتاً این پاسخ مناسب و درخوری نبود. همانطور که اشاره کردم این موضوع روسیه صددرصد تبادلات اقتصادی ایران با این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: ما هم در سیاست خارجی و روابطمان با روسیه هم حسن‌نیت داریم و هم جدیت و در این زمینه از ساحت سیاست هم نهایت بهره را خواهیم برد تا این زیرساخت‌ها تقویت شوند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: ولی به طور کلی این LC روابط ما با روسیه را تسهیل می‌کند و تهدیدات مشترک را کاهش می‌دهد و یک فرصت محسوب می‌شود اما به شرط اینکه طرف مقابل هم حسن‌نیت خود را نشان دهد و نباید اجازه داد برخی اظهارنظرها به روابط اقتصادی به ویژه در حوزه بانکی آسیب وارد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی