شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بورس تهران خبر داد:

ورود و عرضه اولیه ۵ شرکت در بازار سرمایه به ارزش بیش از ۱۰ همت

مدیرعامل بورس تهران در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز از عرضه‌های اولیه ۵ شرکت از قبیل هلدینگ شستان تا پایان سال جاری به میزان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

ورود و عرضه اولیه ۵ شرکت در بازار سرمایه به ارزش بیش از ۱۰ همت

 

 

به گزارش شمانیوز، محمود گودرزی مدیر عامل بورس تهران در نشست خبری که امروز ۱۳ دی ۱۴۰۲ در این سازمان برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات مدیران و مجموعه کارکنان این سازمان از گذشته تاکنون، گفت: در بورس تهران تصمیم گرفتیم تا در یک بازه زمانی مشخص، نگاهی بر عملکرد داخلی داشته باشیم. قبل از اجرای برنامه‌های توسعه‌ای سال جاری بر رفع چالش‌های موجود در طرح‌هایی همچون پروژه‌های ساختمانی که وقت زیادی برای دریافت پایان کار صرف آن می‌شد، استمرار ورزیدیم.

وی افزود: با پیگیری‌های این مجموعه و هیئت مدیره بورس تهران گام‌های اساسی در حل وفصل مشکلات ساختمانی برداشته شد. پس از این مباحث برروی دو حوزه تامین مالی و دیجیتالی کردن بورس تهران با طراحی سامانه‌ها با هدف موثر واقع‌شدن در بازار سرمایه تمرکز کردیم تا براساس اساسنامه بتوانیم وظایف محوله به بورس تهران را به نحو شایسته به انجام برسانیم.

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه در سال جاری قدم‌های مثبتی در این مسیر برداشته شد، اظهار داشت: امیدواریم تا سال آینده با یک اصلاح برند، حضور قوی و پررنگ‌تری در حوزه تامین مالی کشور را به ثبت برسانیم.  

محمود گودرزی در جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز درخصوص ورود دو هلدینگ تا پایان سال به بازار سرمایه، گفت: شاید سوالی در اینجا مطرح باشد که چرا عرضه‌های اولیه بورس تهران نسبت به فرابورس پایین‌تر است؟ در پاسخ باید اذعان کرد که رویکرد بورس تهران در این باره نسبت به دیگر بازارهای سرمایه‌ای کشور متفاوت است. در سال‌های گذشته شرکت‌هایی در مقیاس بزرگ وارد بازار بورس می‌شدند که در سال گذشته مجوز ورود شرکت‌های متوسط هم داده شد.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال برنامه مشخص ورود هلدینگ شستان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این هلدینگ یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ صنعت پتروشیمی و وابسته به وزارت دفاع است که تقریبا کلیه کارهای اساسی این سهم انجام شد. به محض درج این نماد، فرایند قیمت‌گذاری هم صورت خواهد پذیرفت و هفته آینده بازدیدی از هلدینگ شستان به عمل خواهد آمد. 

مدیرعامل بورس تهران، برآورد عرضه اولیه هلدینگ شستان را چندین همت عنوان کرد و گفت: طبق محاسبات بورس تهران؛ شرکت‌های آلومینا، هلدینگ شستان، هلدینگ نماد غدیر و دو شرکت ذوب‌آهن مانند ذوب‌آهن بیستون از جمله شرکت‌هایی هستند که پس از ورود به بازار سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود که این شرکت‌ها تا پایان سال جاری آماده عرضه در بورس تهران شوند که متناسب با بازار زمان ورود آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی