شمانیوز
شما نیوز

یک کارشناس سرمایه‌گذاری تاکید کرد

ضرورت اعلام بسترهای مناسبِ سرمایه‌گذاری در گیلان

ضرورت اعلام بسترهای مناسبِ سرمایه‌گذاری در گیلان

یک کارشناس سرمایه‌گذاری با تاکید بر اینکه راه توسعه استان از مسیر سرمایه‌گذاری می‌گذرد، گفت: دستگاه‌های متولی، اطلاعات بسترهای مناسبِ سرمایه‌گذاری را اعلام عمومی کنند.

به گزارش شمانیوز: فرشاد حسینی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با مرور اسناد موجود و تفاسیر کارشناسان، از دلایل مهم تنظیم قوانین برنامه‌های توسعه طی ۶ دوره گذشته همچنین برنامه هفتم ایجاد آبادانی، رفاه، رشد اقتصادی، رفع بیکاری، نشاط اجتماعی، رونق ازدواج و فرزندآوری همچنین تقویت و توانمندسازی جامعه بزرگ ایرانی است.

وی با بیان اینکه از جمله عواملی که ایران را به این اهداف نزدیک می کند می‌توان به جذب سرمایه گذاری های داخلی اشاره کرد، افزود: طبیعتا استان گیلان به دلیل وضعیت مطلوب آب و هوایی و سایر جاذبه های طلایی همچون کوه، دریا، تالاب، ییلاقات قابل دسترسی، آب‌بندان‌های بکر، قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب، فرودگاه، منطقه آزاد، اسکله‌های بنادر و دریانوردی و اتصال به راه آهن همواره مد نظر سرمایه گذاران در حوزه‌های تولید، تجارت، صنعت، گردشگری، شیلات، کشاورزی و... قرار دارد.

حسینی‌فر با اشاره به اینکه علی‌رغم این پتانسیل‌ها، اطلاعات بسترها، عرصه ها و پهنه های قابل توجه و امکان پذیر برای ایجاد تاسیسات غالبا در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، افزود: معمولا دست یافتن به اطلاعات سرمایه گذاری به راحتی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: هر چند در سال‌های گذشته تلاش هایی برای راه اندازی پرتال مرتبط به موضوع فرصت های سرمایه‌گذاری استان انجام شد اما با یک جستجوی ساده قابل رؤیت است که اطلاعات بارگذاری شده پاسخگوی یک تحقیق ساده دانشجویی هم نیست و طبیعتا نمی تواند سوالات، ابهامات و نیازهای اطلاعاتی متقاضی سرمایه گذاری در استان را مرتفع کند.

این کارشناس سرمایه‌گذاری در پاسخ به این سوال که برای حل مسأله چه باید کرد؟ گفت: آن چه دور از دسترس نیست و با یک وحدت رویه امکان پذیر است در ابتدا تشکیل منظم و هدف‌محور کارگروه سرمایه گذاری استان با مشارکت همه دستگاه های اجرایی متولی سرمایه گذاری به محوریت استانداری سپس تمکین دستگاه های اجرایی به اصل شفافیت و به اشتراک گذاری اطلاعات است.

وی افزود: در این صورت دیگر هیچ دستگاهی در موضوع سرمایه گذاری، بانک اطلاعات محرمانه ندارد تا در صورت صلاح‌دید، تمایل و توصیه نامه در اختیار خواص بگذارد و  از این روی، عموم مردم شهر و روستا، فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد توانمند می توانند در غالب تعاونی، شرکت یا تقاضای فردی از حمایت های قانونی بهره مند شوند.

حسینی‌فر تاکید کرد: همچنین همه دستگاه ها مکلف باشند نسبت به معرفی فرصت های سرمایه گذاری خرد و کلان و تهیه بسته های سرمایه گذاری حتی صدور موافقت نامه‌های اصولیِ بی نام اقدام کنند تا اولا شاهد سرمایه گذاری های خرد و مردم‌نهاد باشیم و ثانیا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری وارد گود شوند.

این کارشناس سرمایه‌گذاری تاکید کرد: همچنین متولیان حمایت از سرمایه گذاری در استان می‌توانند به عنوان یک اقدام تکمیل کننده هر ساله نسبت به برگزاری نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه‌گذاری برای معرفی بسته های سرمایه‌گذاری به علاقمندان همچنین به روزرسانی کتاب، تارنما و اطلس سرمایه‌گذاری گیلان اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی