شمانیوز
شما نیوز

درمان بوی بد دهان

درمان خانگی بوی بد دهان | با خوردن این دمنوش بوی بد دهانت را درمان کن

درمان بوی بد دهان می‌تواند با استفاده از روش‌های خانگی طبیعی و موثر انجام شود. در زیر بیست و سه روش خانگی فوق‌العاده برای درمان بوی بد دهان را معرفی می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

درمان خانگی بوی بد دهان | با خوردن این دمنوش بوی بد دهانت را درمان کن

 به گزارش شمانیوز: درمان بوی بد دهان می‌تواند با استفاده از روش‌های خانگی طبیعی و موثر انجام شود. در زیر بیست و سه روش خانگی فوق‌العاده برای درمان بوی بد دهان را معرفی می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

درمان بوی بد دهان می‌تواند با استفاده از روش‌های خانگی طبیعی و موثر انجام شود. در زیر بیست و سه روش خانگی فوق‌العاده برای درمان بوی بد دهان را معرفی می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

روش‌های خانگی از بین بردن بوی بد دهان

۱. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان: روزانه حداقل دو بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و از نخ دندان برای تمیز کردن فضا‌های بین دندان‌ها استفاده کنید.

درمان خانگی بوی بد دهان(صبح من)

۲. استفاده از آب دهان ضدبو: از آب دهان حاوی مواد ضدبو استفاده کنید تا بوی بد را از بین ببرید.

۳. استفاده از خردکننده‌های طبیعی: خرد کردن زنجبیل، نعناع، پودر دارچین یا رازیانه و جوانه گندم و جوشاندن آن‌ها در آب می‌تواند به عنوان ضدبوی طبیعی برای دهان استفاده شود.

۴. استفاده از آب لیمو: آب لیمو باعث ترشح بیشتر ترشحات لعابی می‌شود و بوی بد را کاهش می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد آب لیمو می‌تواند به ایروزی دندان‌ها منجر شود.

۵. استفاده از آویشن: برگ‌های آویشن را خرد کرده و در دهان جابجا کنید. آویشن علاوه بر بوی خوب، خاصیت ضدعفونی کننده‌ای نیز دارد.

. مصرف علف هویج: علف هویج را جویده و مکیده تا بوی بد دهان را تا حدودی کاهش دهد.

۷. استفاده از دمنوش‌های ضدبو: تندر، نعناع، زیره سبز و چای سبز می‌توانند به عنوان دمنوش‌های ضدبو برای تازه کردن دهان استفاده شوند.

۸. مصرف آب: مصرف کافی آب برای ترطیب دهان و شستشوی ذرات غذایی کمک می‌کند و بوی بد را از بین می‌برد.

۹. مصرف سیب و هندوانه: سیب و هندوانه به دلیل داشتن اسید مالیک و آب بسیار مفید برای تازه کردن دهان هستند.

درمان خانگی بوی بد دهان(صبح من)

۱۰. استفاده از روغن نعناع: چند قطره روغن نعناع را در آب مخلوط کرده و این محلول را برای آب دهان استفاده کنید.

۱۱. استفاده از زرشک و آویشن: خرد کردندرمان بوی بد دهان با استفاده از پانزده روش خانگی فوق‌العاده می‌تواند موثر باشد.

۱۲. تمیز کردن زبان: شاید شما نیز این تصویر را مشاهده نموده باشید، که روی زبان شما لایه‌ای سفید رنگ ایجاد شود. زبان نیز مانند دندان‌ها نیاز به مراقبت و تمیزی دارد. عدم توجه به تمیزی روی زبان می‌تواند یکی از دلایل اصلی ایجاد بوی بد دهان در صبح باشد؛ بنابراین نیاز است تا حداقل روزانه یکبار زبان خود را با استفاده از مسواک تمیز نمایید.

برای اینکار یک مسواک نرم تهیه نمایید؛ و مقداری دهان شویه غیر الکلی روی آن بریزید. سپس به آرامی مسواک را حرکت دهید. این کار به از بین بردن باکتری‌های روی زبان شما بسیار کمک می‌نماید.

فقط به این موضوع توجه داشته باشید، که دهان شویه و یا ترکیب آب و جوش شیرین را تحت هیچ شرایطی قورت ندهید. همچنین از خوردن آب و یا شستن دهان پس از غرغره نمودن دهانشویه، خودداری نماید. از طرفی اگر روکش دندان، مواد زیبایی دندان و … در دهان خود دارید. از استفاده کردن و غرغره نمودن، جوش شیرین خودداری نمایید. زیرا جوش شیرین موجب نرم شدن چسب دندان می‌گردد؛ و می‌تواند به درمان‌های دندانی شما آسیب وارد نماید.

۱۴. درمان خرو پف: خروپف کردن یا تنفس‌های شدید در زمان خواب، ممکن است باعث بد بویی دهان بعد از بیدار شدن باشد. به همین دلیل است که، اکثر افرادی که در خواب خرو پف می‌کنند. صبح، دهان آن‌ها بوی نامطبوعی می‌دهد. برای جلوگیری از بوی بد نفس، که ناشی از خرو پف است. بهتر است به درمان آن بپردازید.

به طور مثال اگر دلیل خرو پف کردن شما، گرفتگی بینی می‌باشد. بهتر است قبل از رفتن به رختخواب، آن را رفع نمایید. برای اینکار می‌توانید از اسپری و یا قطره‌های بینی استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از بخور‌های مناسب برای رفع گرفتگی بینی استفاده کنید. از طرفی، در صورتی که علت خرو پف پایین قرار گرفتن سر شما، نسبت به بدنتان می‌باشد. بهتر است از بالش‌های بلند‌تر استفاده نمایید.

۱۵. تنفس از بینی: یکی از دلایل دیگر بوی نامطبوع در صبح، تنفس از دهان در طول شب می‌باشد. بهتر است اگر شما نیز به تنفس از راه دهان عادت کرده اید. در طول روز تنفس از بینی را تمرین نمایید. زمانی که شما شب‌ها از طریق دهان نفس می‌کشید. هوای بیرون وارد دهان شما می‌شود. از همین رو باعث ایجاد بوی بد در دهان شما می‌گردد.

یک نمونه از تمرین‌هایی که می‌تواند به شما در تنفس از بینی کمک نماید، نفس عمیق کشیدن است. برای این کار نیاز است تا دهان خود را کاملا بسته نگه دارید. سپس از طریق بینی نفس عمیق بکشید و چند ثانیه صبر کنید. سپس با فشار زیاد بازدم را از طریق بینی خارج کنید. همچنین می‌توانید راحت و مستقیم بنشینید؛ و به مدت چند دقیقه دهان خود را کاملا بسته نگه دارید. یا به نوعی به زبان خود استراحت دهید. پس از بسته شدن دهانتان، ناخوداگاه از طریق بینی نفس خواهید کشید.

یکی دیگر از تمرین‌های مهم تنفس از طریق ریه‌های شماست. به این صورت که روی یک صندلی مستقیم و صاف بنشینید. سپس دست خود را روی شکم خود قرار دهید؛ و سعی کنید نفس‌های عمیق بکشید. اما به جای تنفس از طریق قفسه سینه، سعی کنید از درون شکم و ریه‌ها تنفس را انجام دهید. انجام تمرین‌های بالا می‌تواند به شما در تنفس از بینی کمک نماید. همچنین به میزان قابل توجهی در خوشبویی نفس، موثر است. بهتر است چندین روز به طور مداوم این تمرین‌ها را انجام دهید تا، به آن‌ها عادت نمایید.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied