شمانیوز
شما نیوز

خورش آلبالو

طرز تهیه خورش آلبالو با کوفته قلقلی مجلسی و ساده

طرز درست درست کردن خورش آلبالو و خوشمزه وعالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه خورش آلبالو با کوفته قلقلی مجلسی و ساده

به گزارش شمانیوز : خورشت ها در کنار یک پلو زعفرانی یکی از غذا های بسیار ساده و خوش طعم ما ایرانی ها می باشد که در طعم و مزه های مختلفی تهیه می شود. اما خورشت آلبالو با گوشت قلقلی یا همان کوفته قلقلی بسیار شیک و ساده است و طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید با یک بسته آلبالو فریزری این خورشت خوش طعم ایرانی را به همراه پلو زعفرانی می توانید سرو کنید.

مواد لازم

آلبالو بدون هسته ۳۰۰ گرم
شکر ۲ ق سوپ خوری
خلال پسته ۱۰۰ گرم به دلخواه
کره ۲۰۰ گرم
جعفری خرد شده ۳ ق غذا خوری
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
آردنخودچی ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: تهیه کوفته قلقلی

ابتدا باید کوفته قلقلی ها را تهیه کنید برای این کار پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت و ادویه ها و آرد نخودچی خوب ورز دهید تا کاملا مسنجم شود و بعد از مواد به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید و داخل سرخکن یا روغن سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله دوم: تفت دادن آلبالو

آلبالو ها را که از قبل هسته گیری کرده از فریزر خارج کنید، کره را داخل قابلمه بی اندازید و بعد از ذوب شدن آلبالو ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد شکر را اضافه کنید و درب قابلمه را برای چند دقیقه قرار دهید تا شکر ذوب و به خورد مواد برود.

 

مرحله سوم: پخت خورش

در ادامه باید کوفته قلقلی های سرخ شده را نیز اضافه کنید و کمی مواد را هم بزنید حالا کمی زعفرانی و خلال پسته و سبزی معطر به دلخواه مانند جعفری را اضافه کنید و هم بزنید و برای نیم ساعت درب قابلمه را بسته تا خورش جا افتاده شود اصلا نیازی به افزودن آب نیست و بعد از پخت مزه را بچشید و به دلخواه با ذائقه خود تنظیم کنید. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied