شمانیوز
شما نیوز

دوشاب

طرز تهیه دوشاب یومورتا (شیره و تخم مرغ)

طرز درست کردن تهیه دوشاب خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه دوشاب یومورتا (شیره و تخم مرغ)

به گزارش شمانیوز: این املت یک صبحانه بسیار اصیل و مقوی و پر انرژی ارومیه و آذربایجات است که از ترکیب شیره و تخم مرغ تهیه می شود که بسیار مناسب فصل سرما می باشد و به دلخواه می توانید کمی گردو و هل و کنجد نیز اضافه کنید و به همراه یک نان تازه این معجون خوش طعم اصیل ایرانی را میل کنید. دوشاب یعنی شیره و یورموتا به معنی تخم مرغ است. می توانید تخم مرغ را مانند املت خوب هم بزنید یا به صورت درست وسط تابه باشد و پخته شود. مصرف شیره انگور باعث تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر بهترین گزینه می باشد پس اگر می خواهید به امتحان یا قرار کاری بروید این املت را تهیه کنید با انرژی زیاد روز خود را آغاز کنید، همچنین شیره انگور آرام بخش اعصاب و در دوران بارداری مفید است و می توانید برای کم خونی نیز مفید باشد.

مواد لازم

گردو ۱ مشت

کنجد ۱ ق غذا خوری

روغن کرمانشاهی ۱ ق غذا خوری

شیره انگور ۳ الی ۴ ق غذا خوری

تخم مرغ ۴ عدد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گردو ها را پوست بگیرید و از پوست جدا کنید و روی سینی کار قرار دهید و با چاقو برش بزنید یا داخل هاون کمی بکوبید دقت کنید نباید گردو ها خیلی پودری باشد و دندان گیر باشد.

 

مرحله دوم: تفت دادن گردو

در ادامه روغن کرمانشاهی را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا ذوب شود و بعد گردو و کنجد را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو و کنجد از بین برود و بعد از چند دقیقه شیره انگور را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و مخلوط کنید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ ها را بشکنید و صبر کنید تا کمی سفیده خودش را بگیرید و ابتدا سفیده را هم بزنید و بعد زرده را مخلوط کنید و هم بزنید و به همراه نان تازه این املت مقوی را سرو کنید. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied