شمانیوز
شما نیوز

کیک خیس

به راحتی برای عصرانه کیک خیس درست کن | طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با طعمی عالی

در خبر زیر طرز تهیه کیک خیس شکلاتی را به شما آموزش می دهیم.

به راحتی برای عصرانه کیک خیس درست کن | طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با طعمی عالی

به گزارش شمانیوز :کیک خیس ،یکی از انواع کیک های خوشمزه است. کیک خیس شکلاتی طرفداران زیادی دارد. کیک خیس در سراسر دنیا سرو میشود. کیک خیس شکلاتی را به روش های متفاوتی درست میکنند برای طرز تهیه کیک خیس شکلاتی ساده همراه ما باشید. 

مواد لازم

تخم مرغ 3 عدد

روغن مایع 1/5 لیوان

شکر 1/5 لیوان

پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری پر

شیر به دمای محیط رسیده 1/5 لیوان

آرد سفید قنادی 2 لیوان

وانیل شکری 1 قاشق چایخوری

بکینگ پودر

2 قاشق چایخوری

طرز تهیه

برای تهیه کیک شکلاتی خیس ابتدا باید یک قالب مناسب برای تهیه کیک انتخاب کنید و برای اینکه کیک به ظرف نچسبد به اندازه چند قطره روغن درون ظرف ریخته و تمام ظرف را چرب با کمک برس آشپزی چرب کنید سپس مقداری آرد(خیلی کم) به قسمت های چرب شده بپاشید. 

 در ظرف مناسبی شکر و پودر کاکائو را بریزید و خوب با یکدیگر مخلوط کنید تا پودر کاکائو باز شود.

در ادامه شیر به دمای محیط رسیده را به مواد بالا اضافه  کنید و با کمک قاشق شروع به همزدن بکنید چون اگر مواد خشک باشد نمی توانید از هم زن استفاده کنید. پس از اینکه مواد را مقداری با قاشق هم زدید با هم زن برقی شروع به هم زدن مواد بکنید به طوری که شکر و پودر کاکائو به طور کامل با شیر ترکیب شوند.

پس از اینکه مواد را حدود سه دقیقه با همزن، هم زدید روغن مایع را به آرامی به مواد اضافه کنید و حدود پنج دقیقه به هم زدن ادامه بدهید تا مواد غلظت پیدا کند پس از اینکه مواد به غلظت مورد نظر رسید یک لیوان از مواد شکلات را کنار بگذارید تا بعد از پختن برای روی کیک و تزیین استفاده کنید.

حال در ظرف دیگری تخم مرغ ها را بشکنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید پس از آن تخم مرغ ها را تک تک به مواد اضافه کنید و با هم زن مخلوط کنید.

آرد، بکینگ پودر  و وانیل را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و چند بار آن را الک کنید سپس آن را به آرامی و کم‌کم به مواد اضافه می کنیم و با قاشق و یا همزن دستی شروع به همزدن بکنید. 

مواد را درون قالبی که آغشته به روغن و آرد کرده بودید بریزید و برای اینکه کیک پف کند ته قاشق را آغشته به روغن مایع کنید و سوراخ هایی را درون مایه ایجاد کنید. این کار به نظر ساده باعث می شود کیک پف زیادی کند.

قالب حاوی مواد کیک را حدود 30 الی 35 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید پس از گذشت زمان  گفته شده قالب را از فر خارج کنید و برای اینکه مطمئن شوید کیک به پخت کامل رسیده است چاقو را در کیک فرو ببرید اگر از مواد کیک به چاقو نچسبد یعنی کیک پخته شده است.

در ادامه پس از پخت کیک را از فر خارج کنید و به صورت دلخواه کیک را برش بزنید و همانطور که داغ هست یک لیوان مواد شکلات که کنار گذاشته بودید را روی کیک بریزید و چند دقیقه صبر میکنید تا شکلات به خورد کیک برود. شما می توانید با کمک خلال دندان سوراخ های نا محسوسی را روی کیک به وجود بیاورید تا مایع شکلات کاملا به خورد کیک برود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی