شمانیوز
شما نیوز

کیک عسلی

این کیک خوشمزه رو برای روز دختر به فرزندت هدیه بده | طرز تهیه کیک عسلی به روش روسی

در خبر زیر به شما طرز تهیه کیک عسلی خوشمزه مناسب برای روز دختر را آموزش می دهیم.

این کیک خوشمزه رو برای روز دختر به فرزندت هدیه بده | طرز تهیه کیک عسلی به روش روسی

به گزارش شمانیوز : کیک عسلی یک دسر خوشمزه و معطر است که با استفاده از عسل طبیعی تهیه می‌شود. عسل در کیک عسلی به آن مزه‌ای شیرین و دلپذیر می‌بخشد که همه سنین را مسحور می‌کند. بافت لطیف و مرطوب کیک عسلی با همراهی یک فنجان چای گرم لحظات دل‌پذیری را برای شما فراهم می‌کند. برای تزیین کیک عسلی می‌توانید از پودر قند، بادام و نارگیل رنده شده استفاده کنید و ظاهر آن را زیباتر کنید.

موادلازم

عسل ۴ قاشق غذاخوری
شیر ¼ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
آرد سفید ۱ پیمانه و ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
شکر ¼ پیمانه

طرز تهیه

ابتدا شیر را به همراه کره داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم مخلوط می کنیم تا کره به طور کامل ذوب شده و با شیر یکدست شود، سپس مخلوط شیر و کره را کنار می گذاریم.

در این مرحله آرد را به همراه نشاسته و بکینگ پودر داخل یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ های هم دمای محیط را به همراه وانیل و شکر به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا حجیم و کشدار شود.

در این مرحله عسل را با یک قاشق غذاخوری آب جوش مخلوط می کنیم، سپس به ظرف حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد با هم یکدست شوند. حالا مخلوط آرد را در دو مرحله روی مایه کیک الک می کنیم.

برای مخلوط کردن آرد همزن را کنار می گذاریم و از لیسک استفاده می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد. خیلی آرام و به صورت دورانی از زیر به رو آرد و دیگر مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و همانطور که اشاره کردیم پف تخم مرغ ها نخوابد.

پس از اینکه آرد به خوبی با دیگر مواد ترکیب شد، مخلوط شیر و کره را اضافه می کنیم و خیلی آرام مایه کیک را با لیسک فولد می کنیم. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن جدا کننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و درون فر قرار می دهیم. توجه داشته باشید که باید فر را از ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود. برای پخت کیک عسلی حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

پس از اینکه کیک پخت آنرا از فر خارج می کنیم و کمی صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد، سپس از قالب خارج می کنیم و داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. برای تزیین این کیک می توانیم از چند قاشق عسل استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی