شمانیوز
شما نیوز

سالاد مرغ و بروکلی

طرز تهیه سالاد مرغ و بروکلی با طعمی عالی

طرز تهیه سالاد مرغ و بروکلی با طعمی عالی

در خبر زیر طرز تهیه سالاد مرغ و بروکلی را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز: سالاد مرغ و بروکلی یکی از انواع سالادهای سرد و بسیار خوشمزه است که از ترکیب مرغ با کلم بروکلی، نان تست برشته، پیاز و سس تهیه می‌شود.

مواد لازم

فیله یا سینه مرغ: ۳۰۰ گرم

پیاز قرمز: ۱ عدد

کلم بروکلی کوچک: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه

نان تست: ۲ عدد

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز و پاپریکا: به میزان لازم

مواد لازم برای سس سالاد

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر فتا: نصف پیمانه

ماست سفت: ۱ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۱ قاشق مرباخوری

سیر: ۶ حبه

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا سینه یا فیله مرغ را به صورت نگینی خرد کنید و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز و پاپریکا روی آن بریزید و با دست مرغ را هم بزنید تا کاملا مزه‌دار شود. اجازه بدهید مرغ نیم ساعت بماند تا مزه‌دار شود، سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل یک ماهی تابه بریزید و مرغ مزه‌دار شده را به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط اجاق گاز تفت بدهید. درب ماهی تابه را بگذارید و اجازه بدهید مرغ آب بیندازد و بپزد، سپس اجاق گاز را خاموش کنید. نان تست‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا روغن کمی داغ شود، سپس کمی پاپریکا داخل روغن بریزید و تکه‌های نان تست را به آن اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه نان تست‌ها را تفت بدهید و بعد اجاق گاز را خاموش کنید. 

در مرحله بعد کلم بروکلی را بعد از اینکه به خوبی شستید، به صورت نگینی خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید. پیاز قرمز را هم به صورت کاملا نگینی خرد کنید و به کلم بروکلی خرد شده اضافه کنید. حالا مرغ تفت داده و نان تست‌های تفت داده را به ترکیب کلم و مرغ اضافه کنید. برای درست کردن سس سالاد ابتدا حبه‌های سیر را با روغن زیتون روی گاز به مدت ۵ دقیقه تفت بدهید، سپس سیر و روغن زیتون را داخل دستگاه غذاساز بریزید و پنیر فتا، سس مایونز، سس خردل، آبلیمو و ماست را به آن اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا سس آماده را روی مواد سالاد بریزید و مواد را با کمک دو قاشق خوب هم بزنید و زیر و رو کنید تا به صورت یکدست با سس آغشته شوند. سالاد را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید و بعد سرو کنید، نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی