شمانیوز
شما نیوز

نوشیدنی

طرز تهیه نوشیدنی‌های طبیعی به جای نوشابه: بهترین روش‌ها برای جایگزینی نوشابه با نوشیدنی‌های سالم

طرز تهیه نوشیدنی‌های طبیعی به جای نوشابه: بهترین روش‌ها برای جایگزینی نوشابه با نوشیدنی‌های سالم

در خبر زیر لیستی از طرز تهیه نوشدنی های طبیعی را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :اگر به دنبال راه‌های سالم‌تر برای جایگزینی نوشابه‌های پرشکر و مصنوعی با نوشیدنی‌های طبیعی و مفیدتر هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند. نوشابه‌ها به دلیل مقادیر بالای قند، مواد نگهدارنده و مواد افزودنی به سلامت ما آسیب می‌زنند. در اینجا با چندین نوشیدنی طبیعی و خوشمزه آشنا خواهید شد که می‌توانید به‌راحتی در خانه تهیه کنید و از نوشیدنی‌های سالم و خوشمزه لذت ببرید.

1. آب میوه‌های طبیعی

آب میوه‌های طبیعی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین جایگزین‌ها برای نوشابه هستند. با استفاده از میوه‌های تازه، می‌توانید نوشیدنی‌های مختلفی تهیه کنید که علاوه بر طعم خوب، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کنند.

طرز تهیه آب پرتقال طبیعی:

1. مواد لازم: پرتقال تازه.

2. طرز تهیه: پرتقال‌ها را شسته و به نصف برش دهید. سپس با استفاده از آب‌میوه‌گیری، آب پرتقال را بگیرید. می‌توانید آب پرتقال را با کمی یخ و یا برش‌های پرتقال تازه برای تزیین سرو کنید.

طرز تهیه آب سیب طبیعی:

1. مواد لازم: سیب‌های تازه.

2. طرز تهیه: سیب‌ها را شسته و به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس با استفاده از آب‌میوه‌گیری، آب سیب را بگیرید و آن را سرد سرو کنید.

 2. اسموتی‌های میوه‌ای

اسموتی‌ها ترکیبی از میوه‌های تازه، شیر یا ماست و یخ هستند که یک نوشیدنی مغذی و خوشمزه به شمار می‌آیند. اسموتی‌ها می‌توانند برای صبحانه یا میان‌وعده‌ها بسیار مناسب باشند.

 طرز تهیه اسموتی موز و توت‌فرنگی:

1. مواد لازم: 2 عدد موز، 1 پیمانه توت‌فرنگی تازه یا منجمد، 1/2 پیمانه ماست یونانی، 1/2 پیمانه شیر (اختیاری)، 1 قاشق عسل (اختیاری).

2. طرز تهیه: موزها و توت‌فرنگی‌ها را با هم در مخلوط‌کن بریزید. ماست و شیر را اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. برای شیرین‌تر شدن می‌توانید عسل اضافه کنید.

طرز تهیه اسموتی سبز:

1. مواد لازم: 1 فنجان اسفناج تازه، 1 عدد سیب سبز، 1 عدد موز، 1/2 پیمانه آب یا شیر، 1 قاشق عسل (اختیاری).

2. طرز تهیه: اسفناج، سیب و موز را به همراه آب یا شیر در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که مخلوط به‌خوبی ترکیب شود، مخلوط کنید.

 3. چای سرد و طعم‌دار

چای سرد یکی از نوشیدنی‌های طبیعی و سالم است که می‌توانید با اضافه کردن میوه‌ها و گیاهان مختلف، طعم‌های متنوعی به آن بدهید.

طرز تهیه چای سرد لیمو و نعناع:

1. مواد لازم: 4 کیسه چای سیاه، 1 عدد لیمو، چند برگ نعناع تازه، 1 قاشق عسل (اختیاری).

2. طرز تهیه: ابتدا چای را در آب داغ دم کنید و سپس اجازه دهید تا خنک شود. بعد از سرد شدن، چند برش لیمو و برگ‌های نعناع را به چای اضافه کنید و برای سرو، با یخ سرو نمایید.

 طرز تهیه چای سرد توت‌فرنگی و ریحان:

1. مواد لازم: 4 کیسه چای سبز، 1 پیمانه توت‌فرنگی تازه، چند برگ ریحان تازه.

2. طرز تهیه: چای سبز را دم کنید و بگذارید تا خنک شود. سپس توت‌فرنگی‌ها را خرد کرده و به چای اضافه کنید. برگ‌های ریحان را نیز اضافه کرده و با یخ سرو کنید.

 4. آب‌معدنی با میوه و سبزیجات

آب‌معدنی طعم‌دار با میوه‌ها و سبزیجات یک روش عالی برای هیدراته نگه‌داشتن بدن و لذت بردن از طعمی تازه و خوشایند است.

 طرز تهیه آب‌معدنی لیمو و خیار:

1. مواد لازم: 1 عدد لیمو، 1/2 عدد خیار، 1 لیتر آب‌معدنی.

2. طرز تهیه: لیمو و خیار را به برش‌های نازک تقسیم کرده و به آب‌معدنی اضافه کنید. بگذارید حدود 1 ساعت در یخچال بماند تا طعم‌ها با هم ترکیب شوند.

طرز تهیه آب‌معدنی با توت‌فرنگی و رزماری:

1. مواد لازم: 1 پیمانه توت‌فرنگی تازه، چند شاخه رزماری، 1 لیتر آب‌معدنی.

2. طرز تهیه: توت‌فرنگی‌ها را خرد کرده و رزماری را به آب‌معدنی اضافه کنید. بگذارید در یخچال بماند تا طعم‌ها به خوبی ترکیب شوند.

 نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی چندین نوشیدنی طبیعی پرداختیم که می‌توانند جایگزین مناسبی برای نوشابه‌های مضر باشند. نوشیدنی‌هایی مانند آب میوه‌های طبیعی، اسموتی‌های میوه‌ای، چای سرد و آب‌معدنی طعم‌دار، نه تنها سالم و مفید هستند بلکه تهیه آنها در خانه بسیار آسان است.

با استفاده از این نوشیدنی‌ها می‌توانید به بهبود رژیم غذایی خود بپردازید و لذت بردن از نوشیدنی‌های خوشمزه و طبیعی را تجربه کنید.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی