شمانیوز
شما نیوز

مرغ زعفرانی

طرز تهیه مرغ زعفرانی / مرغ زعفرانی گزینه ای مناسب برای یک شام ایده ال

طرز تهیه مرغ زعفرانی / مرغ زعفرانی گزینه ای مناسب برای یک شام ایده ال

اگر شما هم از طرز تهیه مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید در این خبر ما به شما طرز تهیه مرغ زعفرانی خوشمزه و متفاوت را آموزش می‌دهیم.

به گزارش شمانیوز: غذای مرغ زعفرانی یک غذای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با استفاده از مرغ، زعفران و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود.طعم خاص و خوشبوی مرغ  زعفرانی، آن را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای مرغی در ایران تبدیل کرده است.مرغ زعفرانی معمولاً با برنج یا نان همراه می‌شود و با سس یا زرشک پلویی سرو می‌شود.غذای مرغ زعفرانی یکی از غذاهای سنتی و خانگی ایرانی است که در مراسم‌ها و جشن‌های مختلف نیز بسیار محبوب است.

مواد لازم

مرغ: ۳ تکه

زعفران خشک سابیده: به میزان لازم

پیاز درشت: ۲ عدد

سیر: ۵ حبه

نمک: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه ابتدا پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید. حبه‌های سیر را پوست کنید و هر کدام را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و روی پیاز‌های خرد شده بریزید. حالا نصف فنجان روغن مایع را روی پیاز‌ها بریزید و بعد مقداری زعفران خشک سابیده شده بپاشید. در مرحله بعد تکه‌های مرغ را روی لایه پیاز و سیر بچینید و مقداری نمک و کمی زعفران خشک سابیده روی مرغ‌ها بپاشید. حالا درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا مرغ با حرارت کم بپزد و آب بیندازد. حدود ۴۵ دقیقه بعد وقتی مرغ و پیاز کاملا آب انداخت، مرغ‌ها را زیر و رو کنید و دوباره کمی زعفران خشک سابیده روی مرغ‌ها بپاشید. باز هم درب قابلمه را ببندید و اجازه بدهید آب مرغ کم کم کشیده شود و مرغ و پیاز داخل روغن به جای مانده در قابلمه کمی سرخ شود. در این مرحله مرغ زعفرانی خوشمزه و بی‌نظیر شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با زرشک پلو میل کنید و لذت ببرید، نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی