شمانیوز
شما نیوز

کیک ماست

طرز تهیه کیک ماست خوشمزه و متفاوت

طرز تهیه کیک ماست خوشمزه و متفاوت

در خبر زیر طرز تهیه کیک ماست خوشمزه و متفاوت را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :کیک ماست یک دسر خوشمزه و خنک با طعم مطبوع ماست و خامه است که معمولاً در مراسم‌ها و جشن‌ها به عنوان یک انتخاب شیرین محبوب سرو می‌شود.کیک ماست معمولاً با لایه‌های نرم و خوشمزه از ماست و خامه تهیه می‌شود و معمولاً با تزیین‌های مختلفی مانند توت فرنگی یا شکلات زیبا می‌شود.طعم خنک و خوشمزه  کیک ماست در کنار شیرینی خامه و نرمی کیک، این دسر را به یک انتخاب عالی برای لذت بردن از یک دسر شیرین تبدیل کرده است.کیک ماست یکی از دسرهای سنتی و محبوب در بسیاری از کشورها است که با ترکیب منحصر به فرد مواد، هرکسی را به خود جلب می‌کند.

مواد لازم

آرد قنادی ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار سرصاف (۱۶۰ گرم)
ماست (ترجیحا پرچرب و شیرین) ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار (۱۵۰ گرم)
روغن مایع نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار (۷۰ گرم)
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار (۱۲۵ گرم)
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم)
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری (۱۰ گرم)
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
تخم مرغ ۲ عدد
مواد لازم برای تهیه روکش کیک
مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه فرم گرفته ۸۰ میلی‌لیتر
شکلات (تلخ یا شیری) ۱۰۰ گرم
مغز بادام  یا مغز گردو (خرد شده) به مقدار دلخواه
 
طرز تهیه

ابتدا همه مواد را از یخچال بیرون بیاورید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مواد به دمای محیط برسند. فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود. این کار به لطیف‌تر شدن بافت کیک بعد از پخت هم کمک می‌کند.

بعد از اینکه سردی تخم مرغ‌ها گرفته شد، آنها را در یک کاسه بشکنید و شکر و وانیل را اضافه کنید. با همزن مواد را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه روی دور تند بزنید تا ترکیب نهایی، کاملا پوک، حجیم و کرمی رنگ شود، به صورتی که وقتی ظرف را برمی‌گردانید، مواد از ظرف نریزد.

در این مرحله، روغن مایع و ماست را به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و روان شود. سپس ترکیب آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو الک شده را طی ۳ مرحله به این مخلوط اضافه کرده و بعد از هر بار اضافه کردن، مواد را به صورت دورانی و در جهت عقربه‌های ساعت هم بزنید. می‌توانید از لیسک یا از همزن با دور کند، هم استفاده کنید. مایه کیک را زیاد هم نزنید، همین که یکدست شود، کافی است.

کف قالبی را که برای پختن کیک ماست شکلاتی در نظر گرفته‌اید، کاغذ روغنی بیندازید. بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنید. روی کاغذ روغنی را با روغن کمی چرب کنید. دیواره‌های قالب را هم چرب کنید. سپس مایه کیک را در قالب بریزید. کف قالب را چند بار به سطح بکوبید تا حبا‌ب‌های مایه کیک خارج شود.

قالب کیک را در طبقه وسط فر بگذارید و درب فر را ببندید. به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد. در زمان پخت کیک، به هیچ وجه، درب فر را باز نکنید چون پف کیک می‌خوابد. بعد از این مدت، یک خلال دندان را در کیک فرو کنید. اگر از مواد کیک به آن نچسبید، کیک را بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شود.

شکلات تلخ یا شکلات شیری را در یک قابلمه یا شیر جوش بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بگذارید. یا ظرف را در آب جوش بگذارید، طوری که آب، داخل آن نرود و با دمای آب جوش یا دمای بخار آب، شکلات نرم شود. وقتی شکلات کاملا نرم شد، خامه فرم گرفته (طرز تهیه خامه فرم گرفته) را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

بعد از اینکه کیک سرد شد، قالب کمربندی را باز کنید یا کیک را از قالب ساده بیرون بیاورید. سپس از مخلوط خامه و شکلات روی کیک ماست بریزید و آن را با این ترکیب، تزیین و کاور کنید. در آخر می‌توانید روی این روکش مقداری مغز گردو یا بادام خرد شده بپاشید. کیک را برای ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا روکش خودش را کمی بگیرد. سپس کیک را بیرون بیاورید و به اندازه دلخواه برش بزنید. کیک ماست شکلاتی را همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی