شمانیوز
شما نیوز

فالوده شیرازی

ویدیو / طرز تهیه فالوده شیرازی خانگی با طعمی لذت بخش

ویدیو / طرز تهیه فالوده شیرازی خانگی با طعمی لذت بخش

اگر شماه به فالوده شیرازی علاقه دارید و میخواهید در خانه فالوده درست کنید تا پایان این خبر همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز :فالوده شیرازی یکی از دسرهای سنتی و محبوب ایرانی است . فالوده شیرازی به ویژه در فصل گرما مصرف می‌شود.فالوده شیرازی از رشته های نشاسته‌ای تهیه می‌شود که در شربت گلاب و آبلیمو خیس خورده و با یخ سرو می‌شود. فالوده شیرازی معمولاً با تکه‌های میوه، مانند لیمو یا زعفران، و گاهی با پسته یا بادام تزیین می‌شود. فالوده شیرازی علاوه بر طعم دلپذیر، به خاطر خنکی و تازگی‌اش در روزهای گرم تابستان بسیار مورد توجه قرار دارد.

مواد لازم

● رشته فالوده یا ورمیشل برنج: ۱۰۰ گرم

● شکر: ۱ لیوان

● آب: ۱/۵ لیوان

● گلاب: ¼ لیوان

● لیموترش

● شرب البالو یا عرق نسترن

طرز تهیه

(۱) ابتدا ۱/۵ لیوان «آب» و ۱ لیوان «شکر» را داخل قابلمه روی شعله متوسط می ریزیم، شکر که حل شد، اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه آرام بجوشد، وقتی کمی غلیظ شد از روی حرارت برمیداریم.

(۲) حالا مقدار یک چهارم لیوان «گلاب» را اضافه می کنیم و می ریزیم داخل یک کاسه ترجیحا روی یا استیل و منتظر می مانیم از دما بیفتد.

(۳) در این مرحله شربتمون رو برای بار اول ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم، سپس درآورده به هم میزنیم تا یخ نزند و حالت برفکی شود و بعد دوباره برای ۳۰ دقیقه دیگر داخل فریزر قرار می دهیم.

(۴) مقدار ۱۰۰ گرم «ورمیشل برنج» را داخل آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه می پزیم سپس از داخل صافی ردش می کنیم و می گذاریم داخل یخچال تا خنک شود.

(۵) شربت را از داخل فریزر درآورده و «ورمیشل برنج» خنک شده را هم بهش اضافه می کنیم و دوباره به مدت ۱ ساعت به داخل فریزر برمیگردانیم.

(۶) با گذشت ۱ ساعت، رشته ها کاملا خودشان رو گرفته اند و فالودمون آماده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عالی بود عالی

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی