شمانیوز
شما نیوز

دسر کادایف

ویدیو / طرز تهیه دسر کادایف ترکیه ای

ویدیو / طرز تهیه دسر کادایف ترکیه ای

در خبر زیر طرز تهیه دسر کادایف ترکیه ای با طعمی خوشمزه و لذت بخش را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :دسر کادایف یکی از شیرینی‌های محبوب و خوشمزه در خاورمیانه، به ویژه در کشورهایی مانند ترکیه و ایران است .دسر کادایف از رشته‌های نازک خمیری تهیه می‌شود.دسر کادایف معمولاً با ترکیبی از مغزها مانند پسته یا گردو و شربت عسل یا شکر پر می‌شود و به صورت ترد و طلایی سرخ می‌شود.دسر کادایف به دلیل طعم لذیذ و بافت خاصش، به عنوان یک دسر ویژه در مراسم‌ها و جشن‌ها سرو می‌شود .

موادلازم

کره: ۱۷۰ گرم

رشته کادایف خام: ۳۰۰ گرم

خامه: ۱ پاکت

مغز گردو: ۱ لیوان

نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

شیر: ۱ لیوان

شکر سفید: ۱ لیوان

پودر پسته: ۲۰۰ گرم

طرز تهیه

دسر محلبی لیوانی ترکیه‌ای کادایف یکی از انواع دسرهای فوری و کاملاً مقوی است. برای آماده کردن این دسر بدون فر کافی است تا کادایف ها را به مدت یک روز یا کمتر در فریزر قرار دهید. این کار باعث خرد شدن ساده کادایف برای تهیه مراحل دسر می‌شود.

کادایف هایی که از فریزر خارج کرده‌اید را به خوبی خرد کنید. کره را در ظرف مناسبی روی حرارت آب کنید و کادایف را به کره اضافه کنید. حرارت را کم کرده و تا زمانی که شاهد تغییر رنگ کادایف ها به قهوه‌ای بودید، آن را از روی حرارت برندارید. در همین بین که کادایف ها را به خوبی هم می‌زنید، گردو خرد شده را هم به ترکیب اضافه کنید.

دسر ترکیه ای کادایف محلبی بدون فر و در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می‌شود. در ظرف دیگری آرد، نشاسته، شکر، شیر را با هم به خوبی ترکیب کنید. نیازی به استفاده از همزن برقی برای مخلوط کردن این مواد وجود ندارد. تا زمانی که این ترکیب به قوام و غلظت مناسبی برسد، آن را هم بزنید.

بعد از به غلظت رسیدن ترکیب شیر و آرد و شکر حالا نوبت به اضافه کردن روغن و خامه می‌رسد. البته فراموش نکنید که بعد از برداشتن ترکیب شیر از روی حرارت باید خامه و کره یا روغن را به آن اضافه کنید.

در این مرحله حدوداً ۱۰ دقیقه ترکیب خامه و کادایف را هم بزنید تا خامه به خوبی با مواد مخلوط شود. در این مرحله برای قالب گیری کادایف می‌توانید از هر قالبی که دوست دارید استفاده کنید. قالب‌های لیوانی، مربعی، مستطیلی و حتی قلبی شکل پیشنهادهای مناسبی هستند. نیمی از ترکیب کادایف را در قالب ریخته و سعی کنید تا حد ممکن بدون فشار زیاد، کادایف ها را صاف و کم فشرده کنید.

ترکیب کادایف و محلبی را به رشته‌های کادایف اضافه کنید و باقیمانده رشته کادایف را هم روی این ترکیب بریزید. قالب مورد نظر را حدود ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر کادایف ترکیه‌ای خوشمزه شما آماده سرو شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی