شمانیوز
شما نیوز

حسن عباسی

چرا حسن عباسی محکوم به حبس شد؟/ جرم حسن عباسی چیست؟

چرا حسن عباسی محکوم به حبس شد؟/ جرم حسن عباسی چیست؟

در ادامه جزئیات پرونده حسن عباسی و محکومیتش یه 7 ماه حبس را بخوانید.

به گزارش شمانیوز: اخیراً حسن عباسی ادعا کرده دادگاه او را در پرونده شکایت به دلیل ادعای دیدار دکتر حسن روحانی با مقام اسرائیلی در هتل پاریزین پاریس در سال ۶۵ تبرئه کرده است. حکمی که به آن استناد می‌کند مربوط به شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از حسن عباسی در سال ۱۳۹۴ است اما او در پی شکایت مجدد در سال ۱۳۹۵ به ۷ ماه حبس محکوم شد.

عباسی پس از پخش پاسخ دفتر روحانی به تکرار این ادعا توسط مهمان برنامه ثریا و اشاره به محکومیتش به حبس، با انتشار تصویر یک حکم مدعی شده که برای او در این پرونده قرار منع تعقیب صادر و تبرئه شده است.

دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران چند ماه بعد دلیل قرار منع تعقیب عباسی را «اختلاف‌نظر بازپرس و دادیار» پرونده عنوان کرد. 

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در ۵ تیر ۱۳۹۵ مجدداً از عباسی به اتهام نشر اکاذیب، افترا، توهین و تشویش اذهان عمومی شکایت کرد که دستگاه قضایی با توجه به ادله جدید، مجدداً به آن رسیدگی کرد.

دو سال بعد در ۲۲ مهر ۱۳۹۷ خبر صدور حکم ۷ ماه حبس برای حسن عباسی به اتهام توهین به رئیس‌جمهور اعلام شد. او در ۵ فقره اتهام به حبس‌های ۷ ماهه محکوم شد. البته در دولت سیزدهم شکایت‌های معاونت حقوقی دولت قبل پس گرفته شد و این شکایت نیز مشمول آن بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی