شمانیوز
شما نیوز

یحیی السنوار

جزئیات ترور فرد شماره یک حماس یحیی السنوار + یحیی السنوار کیست؟

جزئیات ترور فرد شماره یک حماس یحیی السنوار + یحیی السنوار کیست؟

شایعاتی درباره شهادت یحیی السنوار ،رئیس دفتر سیاسی حماس و رئیس حکومت حماس در نوار غزه منتشر شده است.

به گزارش شمانیوز :یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس و رئیس حکومت حماس در نوار غزه است.نام اصلی یحیی السنوار ،یحیی إبراهیم حسن السِنوار است.رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه مدعی شد که «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به شهادت رسیده است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هنوز به این ادعای رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نداده است.
 
ارتش و سازمان امنیت و اطلاعات داخلی (شاباک) رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کردند در حال بررسی این گزینه هستند که آیا «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس را در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف ترور قرار گرفته شده است یا خیر؟ در بیانیه مزبور ادعا شده است که احتمالا یحیی سنوار در درگیری و تبادل آتش با نظامیان ارتش اسرائیل در رفح هدف قرار گرفته است.
صهیونیست‌ها افزودند: در اطراف این محل نشانی از اسرای صهیونیست دربند مقاومت فلسطین دیده نمی‌شود.


همزمان نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که اسرائیل دقایقی قبل به آنها اطلاع داده با موفقیت توانسته اند یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس و رهبر این گروه در غزه را در منطقه تل السلطان در شمال شهر رفح، واقع در جنوب غزه هدف قرار دهند و جسد وی را به سرزمین های اشغالی انتقال دهند!
 تا به این لحظه این خبر بصورت رسمی از سوی هیچ از یک منابع رسمی خبری و رسانه های وابسته به جنبش اسلامی حماس تایید نشده است.

ادعای رادیو ارتش اسرائیل: ترور سنوار قطعی است
رادیو ارتش اسرائیل ادعا کرد که ترور یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس قطعی است.
عملیات ترور السنوار روز گذشته انجام شده بود
رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که عملیات ترور السنوار روز چهارشنبه انجام شده است و نظامیان اسرائیلی به هیچ وجه از حضور وی در ساختمانی که به آن حمله کردند، خبر نداشتند.
شبکه العربیه نیز به نقل از منابعی مدعی شد که جنبش حماس از همان دیروز از ترور السنوار اطلاع داشته است.

غزه الان: شهادت یحیی سنوار را تایید نمی کنیم  
غزه الان از کانال های مربوط به اخبار غزه، تا این لحظه شهادت یحیی سنوار را تایید نکرده بلکه آن را تکذیب کرده است. هنوز حماس در این خصوص اطلاعیه ای نداده است.

آکسیوس: ترور السنوار اتفاقی بوده است
وب سایت آمریکایی آکسیوس آمریکا که نزدیک به سران رژیم اسرائیل است به نقل از دو مسئول صهیونیست نوشت که ارتش این رژیم به احتمال زیاد در درگیری با نیروهای حماس طی دیروز سنوار را به قتل رسانده و حادثه ترور او اتفاقی بوده است نه بر اساس عملیات اطلاعاتی.

رژیم اسرائیل هویت 2 فرد همراه السنوار را اعلام کرد
روزنامه یدیعوت آحارانوت مدعی شد که در کنار یحیی السنوار، دو تن از رهبران حماس به نام‌های محمود حمدان و هانی زغرب حضور داشتند.

از ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها به نقل از حماس بیانیه‌ای در ارتباط با وضعیت یحیی السنوار منتشر کرده‌‌اند که حماس اعلام کرد  بیانیه‌ای صادر نکرده و باید به بیانیه‌های رسمی تأیید شده این جنبش توجه شود.

منبع : تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی